هشدار درمورد ضرر ميليارد دلاري
 حملات سايبري جهاني

يک شرکت انگليسي در گزارشي هشدار داد حمله سايبري بزرگي در ابعاد جهاني مي‌تواند منجر به ضررهاي هنگفت اقتصادي با ميانگين 53 ميليارد دلار شود. به گزارش گاردين، اين عدد با خرابي‌هاي يک بلاي طبيعي بزرگ نظير طوفان سال 2012 سندي در آمريکا قابل مقايسه است.شرکت مشهور به "لويدز آو لاندن" در اين گزارش که با مشارکت شرکت "ساي‌ينس" تهيه کرده به بررسي ابعاد احتمالي ضررهاي اقتصادي يک حمله هکري فرضي به يک ارائه کننده سرويس‌هاي کلاود و حملات سايبري به سيستم‌هاي اپراتوري کامپيوتر تحت مديريت شرکت‌هاي تجاري سراسر جهان پرداخته است.اين در حالي است که شرکت‌هاي بيمه تلاش زيادي مي‌کنند تا هزينه‌هاي آسيب‌پذيري بالقوه مربوط به حملات سايبري را به دنبال افزايش خطرات سايبري و افزايش توجه به بيمه‌هاي سايبري برآورد کنند.يکي از چالش‌هاي بزرگ اين حوزه فقدان اطلاعات مربوط به سوابق است که براساس آن بيمه کنندگان مي‌توانند فرضيه‌هايشان را پايه‌گذاري کنند.مديرعامل شرکت لويدز آو لاندن به رويترز گفت: از آنجا که حوزه سايبر، مجازي است کار خيلي سختي است که بفهميم در يک حادثه بزرگ چه ميزان ضرر وارد خواهد شد.در همين حال براساس اعلام شرکت ساي‌ينس هزينه‌هاي اقتصادي حمله به يک ارائه کننده کلاو از مرز هشت ميليارد دلار ضرري که باج‌افزار واناکراي در ماه مه در جهان برجاي گذاشت، بيشتر خواهد شد.

راجر فدرر براي هشتمين بار
برنده تنيس ويمبلدون شد  

راجر فدرر 35 ساله با پيروزي بر مارين چيليچ براي هشتمين بار قهرمان بازيهاي تنيس ويمبلدون شد. به گزارش وال استريت ژورنال، فدرر با اين پيروزي به تنها تنيس باز مرد جهان تبديل شد که براي هشت بار اين مسابقات را برنده شده است.اين نوزدهمين پيروزي فدرر در مسابقات تنيس جهان است. راجر فدرر که ۲۳ روز ديگر ۳۶ سالگي خود را جشن مي‌گيرد مسن‌ترين برنده مسابقات تنيس مردان ويمبلدون در دوران برگزاري حرفه اي اين رقابت‌ها است.

راي گيري پارلمان هند
براي انتخاب رئيس‌جمهوري

قانونگذاران هندي ديروز براي انتخاب رئيس‌جمهوري آتي هند که سمتي تشريفاتي است،‌ راي‌گيري انجام دادند. احتمالا يک چهره‌ ناشناس از يک گروه سياسي هندو که از متحدان نزديک حزب حاکم بهاراتيا جاناتا است، انتخاب مي‌شود. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، "رام ناته کوويند" ۷۱ ساله فرماندار سابق ايالت "بِهار" در شرق هند که از سوي نخست‌وزير براي اين پست پيشنهاد شده شانس اصلي راي‌گيري است. او از ديرباز به يک گروه هندو موسوم به "نيروهاي داوطلب ملي" وابسته بوده که همواره به تحريک انزجار مذهبي عليه مسلمانان متهم بوده است. نيروهاي داوطلب ملي منبع ايدئولوژيک حزب بهاراتيا جاناتا متعلق به نارندرا مودي، نخست‌وزير هند است که کرسي‌هاي کافي در مجلس فدرال و ايالتي را در اختيار دارد تا نامزد پيشنهادي‌اش را به اين مقام برساند. راي‌گيري عصر دوشنبه به پايان مي‌رسد و شمارش روز پنج‌شنبه انجام مي‌شود و احتمالا کوويند به آساني پيروز مي‌شود. نقش رياست جمهوري در هند عمدتا تشريفاتي است اما اين سمت در دوران بي‌ثباتي سياسي خصوصا زمان تشکيل يک پارلمان معلق اختيارات بيشتري به دست مي‌آورد. انتظار مي‌رود پيروزي کوويند به مودي و حزب بهاراتيا جاناتا اختيارات سياسي بيشتري اعطا کند. اين حزب سال ۲۰۱۴ به قدرت رسيد و از آن زمان تاکنون در اکثر انتخابات‌هاي محلي مهم به پيروزي رسيده است.

تقويت همکاري فلسطين با چين
 از امور سياسي تا راه ابريشم

محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين که روز دوشنبه به مدت سه روز از چين ديدار مي‌کند ، گفت که روابط و مراودات با چين بر اساس توافقات طرفين تقويت خواهد شد. به گزارش شين هوا‌، وي قرار است در جريان اين سفر راه‌هاي همکاري طرفين را بخصوص در چارچوب طرح راه ابريشم نوين چين مورد بحث و رايزني قرار دهد .وي که براي چهارمين بار است به چين سفر مي‌کند اميدوار است که راه ابريشم چين بتواند باعث پيوند قوي تر فلسطين با ديگر کشورهاي جامعه بين المللي شده و از لحاظ تجاري براي فلسطين و مردم آن مفيد فايده باشد.او همچنين تاکيد کرده است که برگزاري يک همايش بين المللي همکاري راه ابريشم در پکن در ماه مه‌امسال باعث خواهد شد تا همه کشورهاي مرتبط با راه ابريشم از مزاياي آن بهره مند شوند.اين طرح راه شي جين پينگ رييس جمهوري خلق چين در سال 2013 ميلادي وقتي رهبري کشور را در اختيار گرفت عنوان کرد و از آن با عنوان بزرگترين برنامه اقتصادي جهان در قرن بيست و يکم ياد مي‌شود که جايگزيني براي آن در شرايط فعلي وجود ندارد.محمود عباس در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري شين هوا گفت که ما از لحاظ تاريخي داراي مناسبات بسيار نزديکي با چين هستيم و مي‌خواهيم با استفاده از اين طرح و برنامه‌هاي ديگر همکاري قوي تري با پکن داشته باشيم .

ادامه تحقيقات پرونده فساد مالي نواز شريف
يک هفته پس از اينکه کميته تحقيقاتي مشترک ويژه بررسي اتهامات فساد مالي، اختلاس و پولشويي عليه نخست وزير پاکستان و اعضاي خانواده وي به دادگاه عالي اين کشور ارجاع داده شد، اين دادگاه ساعتي پيش روند رسيدگي به گزارش ياد شده را آغاز کرد. وکلاي عمران خان به عنوان طرف شاکي و نواز شريف به عنوان متشاکي در جلسه‌دیروز دادگاه حضور يافته‌اند.عمران خان رهبر حزب تحريک انصاف پاکستان و به عنوان مطرح‌ترين چهره مخالف سياسي نواز شريف به همراه تعداد زياد ديگري از مخالفان نخست وزير پاکستان معتقدند پس از اعلام گزارش کميته تحقيقاتي مشترک، نواز شريف ديگر هيچ راهي جز استعفا ندارد.اما نواز شريف پس از اعلام گزارش ياد شده که به نظر مي‌رسد محتواي آن چندان براي شخص نخست وزير و اعضاي خانواده اش خوشايند نيست، مخالفان سياسي خود را 'گروهي توطئه گر' خطاب کرد و به صراحت تاکيد کرد که تسليم فشار گروهي توطئه گر نخواهد شد و از سمت خود استعفا نخواهد کرد.به هرحال، با وجود تمام حرف‌ها و رجزخواني‌هاي سياسي از سوي حزب حاکم و جناج مخالف، حکم و تصميم نهايي درخصوص پرونده اتهام فساد مالي عليه نخست وزير و فرزندانش معروف به پرونده 'اسناد پاناما' از سوي دادگاه عالي پاکستان اتخاذ خواهد شد.روز گذشته سخنگوي ارتش پاکستان با رد گمانه زني‌ها مبني بر احتمال ورود و يا نقش داشتن ارتش در اين پرونده، اعلام کرد که ارتش 'نقش مستقيم' در اين موضوع ندارد و حضور دو نفر از دستگاه اطلاعات و امنيت ارتش در جمع اعضاي کميته تحقيقاتي مشترک براي بررسي اين پرونده، به معناي دخالت داشتن ارتش در اين موضوع نيست بلکه وظيفه ارتش حفظ امنيت کشور
 است.
واشنگتن پست به نقل از مقام‌هاي اطلاعاتي آمريکا گزارش داد، امارات، رسانه اجتماعي و وب‌سايت‌هاي خبري دولت قطر را اواخر ماه مه هک کرد تا با ارسال اظهارات کذب منتسب به‌امير قطر، جنجال به پا کند.
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد،،‌ ماه مه از تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر نقل قولي منتشر شد که او حماس را ستايش کرده و گفته بود که ايران يک "قدرت اسلامي" است. در واکنش به آن، عربستان، امارات، مصر و بحرين روابط ديپلماتيک و تجاري خودشان را در پنجم ژوئن با قطر قطع کرده و دوحه را به حمايت از تروريسم متهم کردند. قطر اواخر ماه مه اعلام کرد، هکرها اظهارات غير واقعي و کذب از امير قطر منتشر کرده‌اند اما اين توضيح از سوي کشورهاي عرب حوزه خليج‌فارس رد شد. واشنگتن پست گزارش داد، مقام‌هاي اطلاعاتي آمريکا به تازگي از اطلاعات تحليل‌ شده‌اي مطلع شدند که نشان مي‌دهد مقام‌هاي دولت امارات در ۲۳ ماه مه که يک روز پيش از اجراي عمليات هکري بوده، درباره هک طراحي‌شده گفت‌وگو کرده‌اند.براساس گزارش مذکور، اين مقام‌ها تاکيد کردند مشخص نيست امارات خودش اين وب‌سايت‌ها را هک کرده و يا براي انجام آن پول پرداخت کرده است. واشنگتن پست هويت اين مقام‌هاي اطلاعاتي را فاش نکرده است.يوسف العتيبه، سفير امارات در آمريکا در بيانيه‌اي اين گزارش را رد کرده و آن را "غلط" توصيف کرده است. وزارت خارجه‌امريکا درباره اين گزارش اظهار نظر نکرد.

دور دوم مذاکرات خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا از ديروز با حضور وزير بريگزيت در بروکسل آغاز به کار کرد و اين دور از گفت‌وگوها چهار روز ادامه مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، يک ماه پس از اولين ديدار ديويد ديويس،‌ وزير بريگزيت بريتانيا و ميشل بارنيه، مذاکره‌کننده ارشد اتحاديه اروپا در بريگزيت دو طرف مجددا ديدار مي‌کنند. انتظار مي‌رود ميشل بارنيه فرانسوي ديويس را براي پذيرش تعهدات مالي قابل توجه لندن تحت فشار قرار دهد و جزئيات بيشتري درباره ساير پيشنهادات ارائه کند. با توجه به اينکه شرايط جدايي بريتانيا بايد تا ۳۰ مارس ۲۰۱۹ مشخص شود، ساير رهبران اتحاديه اروپا از ترزا مي‌مي‌خواهند تا فورا کشورش را براي حمايت از يک طرح واضح و دقيق که خسارت‌هاي اجتماعي و اقتصادي در سراسر اروپا را به حداقل برساند، متحد کند.وزير بريگزيت بريتانيا پيش از اين ديدار گفت: ماه گذشته شروع خوبي داشتيم و اين هفته وارد موارد واقعي مي‌شويم. حفاظت از حقوق تمام شهروندانمان اولويت من در اين دور از مذاکرات است و کاملا مي‌دانم که بايد در اين مساله پيشرفت داشته باشيم.کار گروه‌ها در سه حوزه حقوق شهروندان، درخواست اتحاديه اروپا از بريتانيا براي پرداخت حدود ۶۰ ميليون يورو بابت تعهدات جاري در بودجه اتحاديه اروپا و ساير مسائل از جمله کالاهاي ساخت‌ بريتانيا در اتحاديه اروپا با يکديگر گفت‌وگو مي‌کنند.
ارتش سوريه مناطق جديدي را در استان رقه از گروه تروريستي تکفيري داعش بازپس گرفت.
وزارت دفاع سوريه، يگان‌هاي ارتش در ادامه پاکسازي مناطق شرقي اين کشور، روستاي زمله شرقي، ايتگاه پمپاژ و ميدان گازي الزمله و نفتي الفهد را در جنوب رقه پاکسازي کردند.در اين عمليات ده‌ها تروريست داعشي کشته شدند، دو تانک، يک خودرو بمب گذاري شده و چهار خودرو مجهز به تيربار منهدم شد.ارتش و نيروهاي مسلح سوريه در چند روز گذشته ده‌ها چاه نفت و گاز را در منطقه باديه آزاد و گروه تروريستي داعش را از منابع انرژي و مالي خود محروم کرده‌اند.فرماندهي کل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه روز يکشنبه نيز در بيانيه اي اعلام کرد که با بيرون کردن گروه تروريستي داعش، امنيت کامل شهرک‌هاي ديرحافر و مسکنه و مناطق اطراف آن در شرق استان حلب تامين شده است.ارتش سوريه از ساکنان اين مناطق خواست به منازل و مزارع خود باز گردند.ارتش سوريه در چندماه گذشته صدها شهرک، روستا و مزرعه در مناطق شرقي استان حلب پاکسازي کرد و هزاران عضو گروه تروريستي داعش را از پاي در آورد. دراين ميان منابع دولتي سوريه از هدف قرار گرفتن سفارت روسيه در دمشق خبر دادند اما تاکيد کردند که کسي در اين حمله آسيب نديده است. به گزارش خبرگزاري رسمي‌سوريه (سانا)، دو گلوله که گمان مي‌رود گلوله خمپاره باشد به سمت مجتمع سفارت روسيه در دمشق شليک شد که يکي از آنها به ساختمان مجتمع اصابت کرد و ديگري در مکاني نزديک به آن به زمين خورد.

مهاجمين مسلح به صف راي دهندگان حمله کردند؛
گروه بين الملل – فاطمه مهتدي : بيش از هفت ميليون ونزوئلايي براي شرکت در همه پرسي نمادين مخالفين دولت شرکت کردند.نتيجه اين همه پرسي حمايت محکمي‌از مخالفت احزاب اپوزيسيون ونزوئلا به تغييرات قانون اساسي توسط دولت نيکولاس مادورو است که به صورت همه پرسي در آخر ماه جولاي برگزار خواهد شد.
گزارش شده است که يک زن ۶۱ ساله در صف راي‌گيري همه پرسي مخالفان ونزوئلا بود، بر اثر تيراندازي يک مهاجم کشته شده است. براساس همين گزارشها اين حادثه هنگامي‌رخ داد که فردي مسلح بسوي جمعیتي که براي راي‌دادن صف کشيده بودند آتش گشود که اين اقدام منجر به مرگ اين زن شد و سه نفر ديگر را نيز مجروح کرد.همزمان ناظران همه‌پرسي در ونزوئلا مي‌گويند که حضوربيش از هفت ميليون نفر در اين رفراندوم غيررسمي‌که از سوي مخالفان برگزار شده بود نشانگر اعتراض مردم به مشکلاتي چون فقر و کمبود دارو مواد غذايي است. به گفته آنها اکثريت راي دهندگان با طرح نيکلاس مادورو، رئيس جمهور ونزوئلا، که خواستار تشکيل مجمع ملي جديدي براي بازنويسي قانون اساسي کشور شده است، مخالفت کرده‌اند. مادرو، پيشتر برگزاري اين همه‌پرسي را بي‌معني و "غيرقانوني" خوانده است.
مادورو به دنبال قدرت بيشتر
 بسياري از مردم ونزوئلا که در اين همه‌پرسي شرکت کردند با دعوت مخالفان در صفوف راي حاضر شدند. برگزارکنندگان همه‌پرسي با طرح آقاي مادورو مخالف هستند و آن را خلاف دموکراسي مي‌دانند. آنها نگران آن هستند که اين طرح تنها با هدف تحکيم قدرت رئيس جمهور ارائه شده باشد.راي‌گيري روز گشذته مخالفان در حالي برگزار شد که مادورو از مردم ونزوئلا خواسته است که در همه‌پرسي ديگري که در تاريخ ۳۰ ژوئيه برگزار مي‌شود شرکت کنند و درباره تشکيل اين مجمع نظر خود را بيان کنند.مخالفان دولت ونزوئلا از هواداران خود خواسته‌اند که در انتخابات ۳۰ ژوئيه شرکت نکنند. مخالفان دولت ونزوئلا که با اقبال گسترده عمومي‌به طرح "همه‌پرسي نمادين" براي مخالفت با بازنويسي قانون اساسي روبرو شدند، مشغول بررسي ديگر اقدامات اعتراضي به منظور جلوگيري از تشکيل مجلس بازنويسي اين قانون اساسي هستند. رهبران مخالفان دولت اکنون از يک به اصطلاح طرح "ساعت صفر" در ونزوئلا براي مطالبه يک انتخابات سراسري و جلوگيري از تشکيل يک به اصطلاح مجلس بازنويسي قانون اساسي در همه پرسي مربوط به تشکيل اين مجلس در تاريخ ۳۰ ژوئيه حرف مي‌زنند. ائتلاف مخالفان دولت ونزوئلا مشهور به "ائتلاف وحدت دموکراتيک" بعد از چند ماه تجمع خياباني در اعتراض به دولت که تاکنون حدود ۱۰۰ کشته ، هزارو پانصد زخمي‌و 500 نفر بازداشتي در زندان برجاي گذاشته است روز يکشنبه ميليون‌ها نفر را به منظور شرکت در همه پرسي غيررسمي‌در مخالفت با دولت ونزوئلا به خيابان‌ها آورد. طرح رئيس جمهور که منجر به بازنويسي قانون اساسي کشور مي‌شود، خشم ميليون‌ها نفر را در کشور به دنبال داشته است.اين در حالي است که مادورو معتقد است که اين تنها راه براي مقابله با بحران‌هاي سياسي و اقتصادي کشور است.چندين نفر از رهبران سابق آمريکا لاتين براي نظارت براين انتخابات به کاراکاس، پايتخت ونزوئلا سفر کرده‌اند.بر اساس يک نظرسنجي تازه از هر ده فرد پرسش شده در ونزوئلا، هفت نفر با تغيير قانون اساسي مخالف هستند.قانون اساسي ونزوئلا پيش‌تر در سال ۱۹۹۹ و در دوران زمامداري هوگو چاوز، رييس جمهوري سابق اين کشور بازنگري شده بود. نيکولاس مادورو که در دوران رياست جمهوري آقاي چاوز وزير خارجه بود، پس از مرگ او در سال ۲۰۱۳ به رياست جمهوري رسيد.
فرار ونزوئلايي‌ها از بحران
درحاليکه ونزوئلا هر روز در بحران بيشتر اقتصادي و سياسي فرو مي‌رود، مهاجرت مردم اين کشور به عنوان پناهنده سياسي و يا مهاجر اقتصادي بيشتر مي‌شود. به گزارش گاردين، درگذشته ونزوئلا به کشورهاي ثروتمندي چون اسپانيا و آمريکا مهاجرت مي‌کردند اما موج بالاي مهاجران اخير کشورهاي آمريکاي لاتين همسايه را انتخاب کردند که باعث ايجاد فشار بر بخش‌هاي خدمات اجتماعي اين کشورها شده است. نيکولا مادرو پس از مرگ هوگو چاوز به رئيس جمهوري ونزوئلا انتخاب شد از سال 2013 تاکنون وضعيت اين کشور تغيير شديدي کرده است و تورم سه رقمي‌شده است و کمبود مواد غذايي و دارو باعث اعتراض شده است. بدترشدن اوضاع باعث شد تا شبکه‌امنيت اجتماعي دوران چاوز به لرزه بيافتد و مهاجران تازه که شامل اقشار فقير ونزوئلا و طرفداران چاوز بيشترين صدمه را از اين تغيير ديدند.براساس گزارش سازمان ملل، سال گذشته 27 هزار ونزوئلايي در جهان تقاضاي پناهندگي کردند.از شروع سال 2017 بيش از 52 هزار نفر تقاضاي پناهندگي دادند. به دليل مرزهاي بدون محافظ کشور کلمبيا هدف اصلي مهاجران است. دولت کلمبيا که با موج مهاجران روبروست با ارسال هيئتي به ترکيه خواستار بررسي تجربيات اين کشور با مهاجران سوري شده است.اين امر قابل تامل است که در دهه‌هاي 70 و 80 ميلادي زماني که کلمبيا درگير جنگ‌هاي باندهاي قاچاق مواد مخدر و گروه‌هاي شورشي بود ونزوئلا ميزبان ميليون‌ها کلمبيايي مهاجر شد. امروز سياست و اقتصاد کلمبيا ثبات بهتري نسبت به همسايه خود يافته‌اما کمبود منابع مالي و اجتماعي قابليت پاسخگويي به مهاجران را ندارد.
کاهش رتبه اعتباري و تورم 3 رقمي
به دنبال وخيم تر شدن شرايط اقتصادي ونزوئلا، رئيس جمهور اين کشور دستور افزايش ۵۰ درصدي را براي حداقل دستمزد صادر کرد که تاثيري در اعتراضات مخالفان نداشته است. اين براي سومين بار در سال جاري ميلادي است که حداقل دستمزد در ونزوئلا افزايش پيدا مي‌کند و پيش از اين حداقل دستمزد در ژانويه و آوريل سال ۲۰۱۷ ميلادي به ترتيب ۵۰ درصد و ۶۰ درصد افزايش داشت. صندوق بين المللي پول پيش بيني خود از رشد نرخ تورم ونزوئلا را در سال جاري ميلادي ۷۲۰ درصد اعلام کرده است. موسسه اعتبارسنجي اس اند پي آمريکا، رتبه اعتباري ونزوئلا را به سطح منفي کاهش داد و توليد ناخالص داخلي اين کشور را در سال جاري ميلادي با ۶ درصد کاهش، همراه دانست. موسسه اعتبارسنجي «اس اند پي» آمريکا به دليل وخيم شدن شرايط اقتصادي ونزوئلا، رتبه اعتباري اين کشور را کاهش داده و نسبت به ناتواني دولت ونزوئلا در پرداخت بدهي‌هاي خود هشدار داده است.در همين حال اين موسسه اعتبارسنجي، رتبه اعتباري ونزوئلا را از CCC به CCC منفي تنزل داده است. البته علت اصلي اين کاهش رتبه اعتباري، به شدت گرفتن شرايط اقتصادي، بالا گرفتن تنش‌هاي سياسي و نيز وخيم تر شدن وضعيت نقدينگي دولت اين کشور برمي‌گردد.بر همين اساس، سياست اقتصادي ونزوئلا با بي نظمي‌در حال پيش رفتن است؛ ضمن اينکه افزايش سرسام آور نرخ تورم، اعمال سياست پولي و مالي سفت و سخت و نرخ ارز انعطاف ناپذير و عدم کنترل واردات موجب رکود بي سابقه اقتصادي در اين کشور شده است. بر پايه اين گزارش، موسسه «اس ان پي» بر آورد کرده که ونزوئلا در نيمه دوم سال جاري ميلادي، در پرداخت بدهي حدودا ۲.۸ ميليارد دلاري و بازپرداخت بدهي تقريبا ۷ ميليارد دلاري سال ۲۰۱۸ ميلادي خود، با مشکلات جدي روبرو شود. ونزوئلا براي بر طرف کردن بخشي از مسائل اقتصادي خود به فروش بيشتر سهام ميادين نفتي خود روي آورده که اين بار شرکت نفت «او ان جي سي ويدش» هند در آستانه خريد ۴۹ درصد از سهام يک ميدان نفتي است. با کاهش جهاني قيمت نفت از سال ۲۰۱۴ ميلادي، بحران اقتصادي در ونزوئلا سايه‌انداخته و تورم اين کشور را به بيش از ۷۰۰ درصد افزايش داده است.توليد نفت ونزوئلا کاهش پيدا کرده است و اين کشور به دنبال حفظ سرمايه گذاري در ميادين نفتي خود است.

تحريريه نيويورک تايمز
ترجمه : فاطمه مهتدي

نارندا مودي با وعده پيشرفت اقتصادي و ايجاد آينده اي درخشان با پيروزي گسترده در سال 2014 به عنوان نخست وزير هند انتخاب شد درحاليکه مودي سعي کرد تا ريشه‌هاي ناسيوناليست هندو خود در حزب باهارتا جانتا را ضعيف نشان دهد. اکنون تحت رهبري مودي ، سرعت رشد اقتصادي هند کاهش داشته و اشتغالزايي کم شده است و آنچه در کشور گسترش يافته موجي از تعصب و تهديدي بر بنيان کشور سکولار هند است. از زمان به قدرت رسيدن نارندا مودي ، حمله به افرادي که گوشت گاو مي‌خورند افزايش يافته است. گاو براي هندو‌ها مقدس است و گوشت گاو بيشتر توسط مسلمانان هند مصرف مي‌شود دولت نارندا مودي خواستار منع فروش گاو به کشتارگاه شد حرکتي که از سوي دادگاه عالي هند آنرا معلق کرد. اين منع باعث فشار فرهنگي بر مسلمانان و برخي از هندو‌هاست که دربخش توليد چرم گاو فعاليت مي‌کنند.اين امر همچنين باعث وارد کردن ضربه به نارندا مودي شود که اولويت خود را رشد اقتصادي ، تقويت صادرات و اشتغالزايي قرار داده بود. صنعت چرم گاو هند ارزش 16 ميليارد دلاري دارد و سال گذشته درآمد 4 ميليارد دلاري داشته است. موضوع ناراحت کننده بيشتر در حزب آقاي مودي است که به عقيده بسياري از جايگاه معتدل به سوي راست افراطي و جنگ با اقليت‌ها حرکت مي‌کند. اخيرا نمايش يک فيلم مستند درباره حملات خشن هندوها عليه مسلمانان در گجرات که همزمان با رياست آقاي مودي درسال 2002 بود توسط هيئت سانسور فيلم ممنوع شد. اين به معني حرکت افراطگرايان هندو است که در دولت مودي رو به افزايش است و نشانه‌هاي دموکراسي در کشوري که هفتادمين سالگرد استقلال خود را در پانزدهم آگوست جشن مي‌گيرد بسيار لرزان است.