مجلس، علاقمند به تشکيل کابينه توانمند  
رييس مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به رايزني‌ها براي تشکيل کابينه دوازدهم و ضمن تکذيب سهم‌خواهي برخي فراکسيون‌ها گفت: کليت مجلس علاقمند است تا کابينه دوازدهم از توانمندي متناسب با شرايط کشور برخوردار باشد.به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در پاسخ به ادعاي سهم‌خواهي فراکسيون اميد از دولت گفت: امروز در مجلس درباره اين موضوع بحث شد و برداشت من اين است که کليت مجلس علاقمند است تا در اين شرايط حساس کشور، کابينه از توانمندي متناسب با شرايط کشور برخوردار باشد و مسائل ديگر حاشيه بر اين است.لاريجاني گفت:‌ البته استنباط من از کليت نظر جلسه صبح اين چنين است که فراکسيون‌ها به‌دنبال سهم‌‌خواهي باشند اما فراکسيون‌ها مي‌توانند نظرات و ملاحظات ديگري داشته باشند و اين نظرات را مطرح کنند.

واعظي با وزارت ارتباطات خداحافظي کرد
وزير ارتباطات در جريان رونمايي از پروژه‌هاي يک شرکت خدمات اينترنتي از مقام وزارت ارتباطات خداحافظي کرد و به وزير ارتباطات بعدي در دولت دوازدهم توصيه‌هايي در خصوص فضاي مجازي، شفاف سازي و سالم سازي کرد.به گزارش ايلنا، سيد محمود واعظي گفت: وزير بعدي، هر کسي که هست حتما بايد به گونه‌اي عمل کند که مردم استفاده بيشتري را ببرند، براي سالم‌سازي فضاي مجازي از طريق فرهنگ‌سازي بين مردم تلاش کند و به بخش خصوصي و توليد محتواي داخلي توجه داشته باشد.واعظي از سوي کارشناسان به عنوان يک طرفدار آزادي فضاي مجازي شناخته مي‌شود و در کسب و کارهاي اينترنتي فردي شايسته و حامي‌اين کسب و کارها براي ايجاد، بزرگ شدن و اشتغالزايي گسترده بوده است.

توليد و اشتغال سامان نيافته است
نماينده شاهين دژ در مجلس گفت: نمايندگان از وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم منطقه خود ناله سر مي‌دهند. حالا مسئله اينجاست که چه کساني بايد به اين تذکرات و دردها توجه کنند و ما براي چه کساني صحبت مي‌کنيم. آيا نهادي يا سازماني هست که حرف ما نمايندگان را گوش دهد؟به گزارش خانه ملت، جهانبخش محبي نيا با اشاره به تذکرات نمايندگان گفت: يکسري ازاين مشکلات به سران قوا بازمي‌گردد و ما از آنها مي‌خواهيم که در جلسات خود به مسائلي که مربوط به حوزه تحت امر شما است، رسيدگي کنيد و اگر مشکلاتي وجود دارد که حل آن به فراتر از اختيارات قانوني روساي قوا برمي‌گردد، آنها را به استحضار مقام معظم رهبري برسانيد.

با نامه تیلرسون به کنگره صورت گرفت؛
برجام مهمترين دستاورد صلاح آميز هسته اي در عرصه بين المللي است که در سالهاي اخير در عرصه جهاني منعقد شده،‌ اما نکته مهم، پايبندي به اين توافق است. اگر چه تاکنون تمامي‌کشورهاي اروپايي گروه1+5 نسبت به اين قرارداد متعهد بوده و بر اجراي آن تاکيد داشته‌اند، اما آمريکا با تصويب تحريمهاي جديد، در مسير نقض اين توافق گام برداشته است.
با اين وجود جمهوري اسلامي‌ايران هرگز از مسير توافق خارج نشده و همچنان نسبت به آن پايبند بوده است. البته براي اين راستي آزمايي قرار است هر 90 روز يک بار، ايران گزارشي از عملکرد خود ارايه دهد که نتيجه گزارشات تاکنون احترام به برجام و توافق جهاني بوده است.
آمريکا ايران را تاييد کرد
در اين رابطه رکس تيلرسون وزير خارجه‌امريکا در نامه‌اي به کنگره اين کشور اعلام کرد که جمهوري اسلامي‌ايران به تعهداتش به توافق هسته‌اي دو سال پيش پايبند بوده است.
دولت آمريکا هر 90 روز يک بار بايد گزارشي مبني بر تاييد پايبندي ايران به تعهدات هسته‌اي‌اش ذيل برجام را به کنگره ارايه دهد که آخرين بار 18 مي‌اين گزارش به کنگره ارايه شد. به گزارش ايسنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت: دولت دونالد ترامپ تاييد کرد که ايران کماکان به تعهدات مرتبط هسته‌اي‌اش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل مي‌کند.اما مقامات ارشد دولت تصريح کردند که ترامپ اين تاييد را با بي‌ميلي و اکراه انجام داده و مايل است تحريم‌هاي جديدي را عليه ايران به دليل آنچه واشنگتن فعاليت‌هاي بي‌ثبات‌کننده ايران مي‌خواند و به علاوه توسعه موشک‌هاي بالستيک وضع کند.يک مقام ارشد آمريکايي در اين‌باره مدعي شد: ما مي‌گوييم که اين فعاليت‌هاي ايران به شدت هدف اين توافق براي برقراري ثبات بين‌المللي را تضعيف مي‌کند. ايران به طور مسلم بر خلاف روح برجام عمل مي‌کند.ترامپ بر خلاف روح برجام موضوعات ديگر از جمله مسايل خاورميانه و اتهاماتي عليه ايران مبني بر اين‌که ايران ثبات خاورميانه را بر هم مي‌زند در نامه خود به کنگره در رابطه با پايبندي ايران به برجام در دو نامه اخير گنجانده است.آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌در هفت گزارشي که بعد از توافق هسته‌اي ارايه کرده پايبندي ايران به تعهداتش بر اساس برجام را تاييد کرده است.آمريکا هم‌زمان با ارايه اين نامه، افراد و شرکت‌هاي جديدي را به بهانه‌ فعاليت‌هاي تروريستي يا همکاري‌هاي موشکي با ايران به ليست تحريم‌هايش افزود.
پايان دادن به اظهارات مداخله‌جويانه
در همين رابطه وزير خارجه کشورمان در نشست انديشکده شوراي روابط خارجي آمريکا نسبت به اظهارات مقامات آمريکايي واکنش نشان داد. محمد جواد ظريف با تاکيد بر اينکه سياست تحريم و تغيير حکومت در ايران جواب نمي‌دهد، خواستار واقع بيني واشنگتن و اتمام اظهارات مداخله‌جويانه مقام‌هاي آمريکايي شد.به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: طرح اين موضوع نشان مي‌دهد که‌امريکا از گذشته درس نگرفته است. شما نتايج پياده سازي اين سياست در سال 1953 را ديديد.ظريف افزود: آمريکا از زمان انقلاب اسلامي‌ايران به دنبال تغيير حکومت بوده است. در دولت اوباما به طور رسمي‌گفته شد که چنين سياستي کنار گذاشته شده؛ اما باور نداريم که در حقيقت چنين بوده باشد.وي ادامه داد: ما مشروعيت و قدرت خود را از مردم مي‌گيريم. اين تفاوت عمده ما با کشورهاي هم‌ پيمان آمريکا در منطقه است.ظريف افزود: همه کشورهاي منطقه به نحوي زير چتر حمايت خارجي هستند؛ اما ايران اينگونه نيست. وزير خارجه کشورمان افزود: تغيير حکومت در ايران جواب نمي‌دهد چرا که ايران کشوري نيست که مشروعيت خود را از آمريکا بگيرد. ما به مردم خود متکي هستيم. ظريف بااشاره به انتخابات اخير رياست جمهوري ايران گفت: مردم ما دو ماه پيش نزديک به 10 ساعت در صف‌هاي راي گيري ايستادند تا نظرات خود را بيان کنند. اين موضوع کاملا در ديگر کشورهاي منطقه غايب است. وي در خصوص اظهارات اخير مقام‌هاي سعودي مبني بر اينکه درگيري را به داخل ايران بکشانند، با اشاره به حادثه تروريستي اخير در تهران گفت: آنها از سازمان‌هاي تروريستي فعال در پاکستان حمايت مي‌‌کنند و سرانجام توانستند برخي از آنها را به پارلمان ما برسانند؛ آنجا مکاني است که بيش از همه از آن تنفر دارند، چرا که خود چنين نهادي ندارند. ظريف در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به بحران يمن گفت: بحران يمن احتمالا بدترين کابوس حقوق بشري است که مي‌توان متصور شد. ظريف ادامه داد: اين (طرح آتش‌بس) مي‌تواند بنيان همکاري بين ايران و عربستان سعودي باشد. لزومي‌ندارد که ما با يکديگر در جنگ باشيم. نيازي نيست که تلاش کنيم تا يکديگر را از عرصه سياسي منطقه حذف کنيم چرا که چنين چيزي براي هيچ يک از دو طرف ممکن نخواهد بود. ظريف با تاکيد براينکه ايران قرباني سلاح شيميايي است و اين سلاح را به عنوان خط قرمز مي‌داند، گفت: ولي ما معتقديم که اتهام استفاده از اين نوع تسليحات در سوريه بايد مورد تحقيق قرار بگيرد و مکانيزم‌هاي مشخصي براي اين کار وجود دارد.
وي ادامه داد: ما پيشنهاد داديم که يک تيم تحقيقاتي به منطقه و پايگاه هوايي الشعيرات برود و آثاري که قطعا بايد از اين تسليحات شيميايي به جا مانده باشد را بررسي کند. با اين حال آن را نپذيرفتند. ظريف افزود: ما مي‌گوييم که استفاده از سلاح شيميايي غير قابل پذيرش است ؛ اما نمي‌پذيريم که آنها خود هم قاضي، هم دادستان و هم جلاد باشند.
 آژانس همواره پايبندي ايران به توافق را مورد تاييد قرار داده است
ظريف درباره توافق هسته‌اي و اتهام‌هاي اخير مقام‌هاي آمريکايي در خصوص نقض توافق از جانب تهران گفت:آژانس در تمامي‌گزارش‌هاي خود پايبندي ايران به توافق را مورد تاييد قرار داده است. آمريکا اما همواره حفظ تحريم‌هاي باقي مانده را مهم‌تر از برداشتن تحريم‌هاي لغو شده دانسته است. وزير خارجه کشورمان ادامه داد: نکته جالب اينکه‌امريکا، ايران را به بهانه‌هاي حقوق بشري هدف تحريم‌هايي قرار داده‌اما کشورهايي که تا به حال اسم انتخابات به گوششان نخورده است، هم‌پيمان واشنگتن به حساب مي‌آيند و هيچ‌گاه تحريم نمي‌شوند. ظريف با تاکيد براينکه مشارکت ايران در نبرد با تروريست‌ها در برخي کشورها تنها محدود به ارسال مستشاران نظامي‌است، گفت: ما نمي‌خواهيم که حضور نظامي‌درهيچ يک از کشورهاي منطقه داشته باشيم ولي اگر در کشوري هستيم، به درخواست دولت آن کشور و مطابق با قواعد بين‌المللي بوده است. وي درخصوص پايگاه‌هاي نظامي‌برخي کشورهاي خارجي در خاورميانه افزود: در عين حال معتقديم که استقرار نيروهاي نظامي‌خارجي، ذاتا منطقه را بي‌ثبات مي‌کند. با اين حال ما به تصميم همسايگان خود در اين خصوص احترام مي‌گذاريم. ظريف در خصوص برخي اتباع آمريکايي زنداني در ايران گفت: ما يک قوه قضاييه مستقل داريم و دولت مطابق با قانون اساسي، کنترلي روي تصميم‌هاي بخش قضايي ندارد. وي ادامه داد: ميليون‌ها فرد ايراني - آمريکايي وجود دارد و صدها هزار نفر از آنها به طور منظم به ايران سفر مي‌کنند. با اين حال ايراني‌هايي هستند که توسط آمريکا در اين کشور و يا در ديگر کشورها به بهانه‌هاي واهي بازداشت شده‌اند. ظريف درخصوص محدوديت‌هاي اعمال شده در توافق‌هسته اي گفت: برخي محدوديت‌هايي که ايران براي اعتماد سازي با آنها موافقت کرده است، در سال‌هاي آينده لغو خواهد شد اما ما همچنان به عدم ساخت تسليحات هسته‌اي متعهد خواهيم بود. ظريف درباره برنامه‌هاي هسته‌اي کره شمالي گفت: معتقدم که بمب هسته‌اي، امنيت هيچ کشوري را تامين نمي‌کند.  ظريف با اشاره به طرح مشترک تحريم‌هاي ايران و روسيه که هم‌اکنون در مجلس نمايندگان آمريکا در دست بررسي است، با تاکيد بر اينکه اين تحريم‌ها نقض توافق هسته‌اي است، گفت: واکنش ما در زمان مناسب اعلام خواهد شد. تحريم‌ها براي آمريکا نه سرمايه که همواره يک بدهي بوده است.
وزيرخارجه کشورمان با اشاره به اتهام‌هايي که طرف آمريکايي متوجه ايران کرده است، گفت: همانطور که در برجام آمده، موضوع درباره موشک‌هايي است که براي حمل کلاهک‌هاي هسته‌اي طراحي شده باشند. از آن جايي که ما هيچ کلاهک هسته‌اي نداريم، چنين موشک‌هايي هم طراحي نمي‌کنيم.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد؛
نايب رييس نخست مجلس شوراي اسلامي‌با ضروري دانستن تعامل رييس‌جمهور با افراد همسو، متعهد و کاردان تاکيد کرد: برخي اظهارات نادرست سبب شد دولت کمتر به سمت افراد همسو با خود برود.
به گزارش ايلنا، مسعود پزشکيان در جمع خبرنگاران درباره کابينه دولت دوازدهم گفت: فشارهاي بسياري از سوي جناح‌هاي مختلف وجود دارد؛ رسانه‌ها، نمايندگان، مسئولان، سخنگو‌ها توقعاتي را هم ايجاد کردند و رييس‌جمهوري نيز در مقابل همه اين توقعات موظف به انتخاب وزراي خبره و توانمند است. او در اين رابطه، با بيان اينکه انتخاب وزرا بايد منجر به تفاهم و توافق در راستاي حل مشکلات کشور شود، اظهار داشت: در حقيقت تفاهم و وحدت در کابينه‌ دولت قطعاً تأثيرگذاري اقدامات آن‌ها را بيشتر خواهد کرد.
نماينده اصلاح‌طلب مردم تبريز در مجلس با بيان اينکه کابينه با اختلاف‌نظر متعدد به سرانجام نخواهد رسيد؛ بنابراين وحدت نظر و تفاهم بايد محور انتخاب وزا باشد، تصريح کرد: رييس‌جمهور بايد با افراد همسو، متعهد و کاردان تعامل کند؛ چراکه با فشار و جناح‌بندي امور کشور حل و فصل نمي‌شود. وزراي منتخب دولت دوازدهم براي مشکلات کشور بايد راه‌حل داشته و از تجربه کافي برخوردار باشند.
نوبخت يادآور شد: رييس‌جمهور تاکنون فرصت نکرده با هيات رييسه مجلس تشکيل جلسه دهد. با توجه به حجم توقعات و اظهارنظرهاي مختلف فرصت تشکيل اين جلسه پيدا نشده‌اما رسانه‌ها با اتهام‌زني و برخي اظهارات نادرست سبب شده‌اند، جوي درست شود که دولت کمتر به سوي افرادي که با آن‌ها همسو است، برود.
او در پايان تصريح کرد: جناح‌بندي در انتخاب وزرا کار درستي نيست، در واقع در مرحله اول توانمندي و تجربه افراد بايد مورد نظر قرار بگيرد و پس از آن به همسويي فکري اين افراد توجه شود.
با تصويب يک فوريت طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمريکا صورت گرفت؛
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌در طرحي که يک فوريت آن به تصويب رسيد، مجموعه نيروهاي نظامي‌و اطلاعاتي آمريکا را 'حاميان گروه‌هاي تروريستي در منطقه' شناخته‌اند. نمايندگان با ۲۱۱ راي موافق ۶ راي مخالف و يک راي ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماينده حاضر در مجلس با اين طرح موافقت کردند.
اين طرح هشت بخش و 26 ماده دارد که شامل تعاريف، تعيين راهبرد، حمايت آمريکا از تروريسم، نقض حقوق بشر توسط آمريکا، ‌مجازات‌ها و اقدامات متقابل، مقابله با تحريم‌هاي اقتصادي آمريکا، حمايت از اتباع ايران و هماهنگي است.در جريان بررسي يک فوريت اين طرح، کاظم جلالي رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس به عنوان يکي از طراحان، حسينعلي حاجي دليگاني به عنوان مخالف و اکبر رنجبرزاده به عنوان موافق به ايراد سخن پرداختند. در بخشي از اين طرح آمده است: نظر به حمايت آشکار دولت آمريکا و نيروهاي نظامي‌و اطلاعاتي آن کشور از گروه‌هاي تروريستي و اعتراف مکرر مقامات آمريکايي به ايجاد گروه‌هاي تروريستي و حمايت همه جانبه از آنها ،‌ از نظر جمهوري اسلامي‌ايران مجموعه نيروهاي نظامي‌و اطلاعاتي آمريکا حاميان گروه‌هاي تروريستي در منطقه شناخته
 مي‌شوند.
در مقدمه اين طرح آمده است: با عنايت به اينکه رفتارهاي دولت آمريکا همچنان امنيت منطقه را به مخاطره‌انداخته و از طرف ديگر اين دولت همچنان به سياست‌هاي خصمانه عليه جمهوري اسلامي‌ايران ادامه مي‌دهد و با تداوم اقدامات ماجراجويانه در منطقه، تفرقه‌افکني، شعله‌ور کردن فرقه‌گرايي و حمايت از تروريسم و افراطي‌گرايي خشن درصدد به مخاطره‌انداختن صلح و ثبات منطقه و دشمني با منافع برحق دولت و اتباع جمهوري اسلامي‌ايران است. در ادامه‌امده است: با امعان نظر به مسئوليت دولت جمهوري اسلامي‌ايران براي حراست از منافع و امنيت ملي ايران و کمک به حفظ صلح و ثبات منطقه‌اي و به منظور مقابله با اقدامات غيرمسئولانه و مغاير حقوق بين‌الملل آمريکا در تضعيف صلح و ثبات منطقه‌اي و همچنين وظيفه صيانت از منافع برحق ملت ايران بر اساس حقوق و اسناد بين‌المللي از جمله برجام، براي مقابله با رفتار ماجراجويانه و تروريستي ايالات متحده‌امريکا عليه ثبات منطقه و سياست‌هاي خصمانه آن کشور عليه جمهوري اسلامي‌ايران و حمايت همه‌جانبه از نيروهاي مسلح بويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌و نيز و تسهيل تدوين راهبرد همه‌جانبه جمهوري اسلامي‌ايران براي بازدارندگي و مقابله موثر با سياست‌هاي خصمانه دولت آمريکا عليه جمهوري اسلامي‌ايران در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و امنيتي و همچنين آن دسته از اقدامات غيرقانوني مداخله‌جويانه اين کشور در منطقه که مستقيم يا غيرمستقيم منافع حياتي امنيتي جمهوري اسلامي‌ايران و همپيمانان منطقه‌اي را در معرض تهديد و مخاطره قرار مي‌دهد، طرح با قيد يک فوريت تقديم شد.
اتحاد مجلس به رخ آمريکا کشيده شد
پس از راي گيري، رئيس مجلس شوراي اسلامي‌راي بالاي مجلس به طرح يک فوريتي مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمريکا در منطقه را نشانگر عزم ملت بر مبارزه با آمريکا دانست. به گزارش ايسنا، علي لاريجاني گفت: راي بالا به فوريت اين طرح نشان دهنده عزم ملت در مبارزه با آمريکا است؛ به ويژه در مجلس که عقايد سياسي متنوعي وجود دارد مشارکت نمايندگان در اين راي گيري و تصويب فوريت طرح مربوط به مقابله با اقدامات ماجراجويانه‌امريکا ناشي از اتحاد و يکدستي نمايندگان در اين زمينه است.وي افزود: آمريکايي‌ها بايد اين پيام را به درستي درک کنند که اين اقدامات آنها مقابله با ملت ايران است و مجلس با تمام وجود مقابل اين اقدامات خواهد ايستاد.

متهم رديف دوم پرونده موسوم به فساد نفتي:
متهم رديف دوم پرونده موسوم به فساد نفت در چهارمين جلسه دادگاه در بخشي از دفاعيات خود گفت که محموله‌هاي نفت به صورت اماني در دست من بود و اين اماني بودن به معني فروش نفت نيست.
به گزارش ايسنا، در آغاز جلسه چهارم رسيدگي به پرونده موسوم به فساد نفتي، قاضي مقيسه رياست شعبه 28 دادگاه انقلاب ضمن قرائت اتهامات متهم رديف دوم و تذکر به حضار براي رعايت نظم دادگاه، جلسه را رسمي‌اعلام کرد و از متهم خواست تا براي دفاع در جايگاه قرار گيرد.مهدي شمس متهم رديف دوم در جايگاه حضور يافت و گفت: هدف من شکستن ساختار تحريم‌ها بود. اعمال انجام شده به دست يک نفر نبود و زنجيره‌اي از افراد در اين کار همکاري کردند.قاضي مقيسه خطاب به متهم گفت: پس شما قبول داريد که اين موضوع يک زنجيره بوده و افراد مختلفي در بردن اموال ملت دست داشته‌اند.مهدي شمس پاسخ داد: مراجع ذي صلاح، بابک زنجاني را تاييد کردند. خود وزارت نفت هم ال سي‌هاي اين شخص را تاييد کرد. پس قرارگاه خاتم الانبيا و بانک ملت هم مي‌توانند در اين کار شريک باشند.قاضي مقيسه خطاب به وي گفت: شما شرکت‌هاي جعلي ايجا کرديد. شما عضو اصلي تشکيلات بوديد، منتها به گونه‌اي نشان داديد که بابک زنجاني فرد مهمي‌است. توانايي فروش نفت را دارد و بر اين اساس مقامات به وي اعتما کردند؛ در واقع شما زنجيره‌اي بودن را قبول داريد و اين خوب است. شما 1.2 ميليارد دلار را به جاي اينکه به کشور برگردانيد، صرف کارهايي کرديد که به منافع خودتان بود.مهدي شمس خطاب به قاضي گفت: وظيفه پرداخت پول بر عهده من نبود، اين کارها هم سازمان يافته نبود، يکسري از ارگان‌ها و افراد در اين کار شرکت داشتند. اگر وزارت نفت اين ال سي‌ها را تاييد نمي‌کرد اصلا اين اتفاقات نمي‌افتاد، اينکه طرفين قرارداد پول نفت را به کشور باز نگرداندند به کارگزار ربطي ندارد، من فقط يک کارگزار بودم.رييس دادگاه در واکنش به اين گفته متهم که «من فقط يک کارگزار بودم» خطاب به وي گفت: شما يک کارگزار ساده نبوديد، با بابک زنجاني يک قرارداد همکاري داشتيد که در آن تعهد مي‌دهيد نفت را تحويل بگيريد، بفروشيد و پول را به زنجاني برگردانيد؛ اين که يک کارگزاري ساده نيست.قاضي مقيسه از نماينده دادستان خواست که آن قسمت از کيفرخواست را که مربوط به تفاهمنامه مهدي شمس و بابک زنجاني است، قرائت کند.نماينده دادستان با حضور در جايگاه گفت: در بند 12 کيفرخواست به اين قرارداد اشاره شده که در تاريخ 91/9/15 بين مهدي شمس و زنجاني منعقد مي‌شود و در آن گفته شده که شرکت هواپيمايي اونر اير که يک شرکت هواپيمايي ترک است توسط زنجاني خريداري شود، بندي از اين قرارداد هم درباره فروش نفت است.وي افزود: در بخشي گفته شده زنجاني نفت را در کشورهايي که شمس توان فروش نفت را در آن کشورها دارد به شمس تحويل دهد و به قيمتي که مصوب بابک زنجاني است بفروشد و قيد شده که شمس از بابت فروش و حمل نفت بشکه‌اي يک دلار دريافت کند. در بند 5 اين قرارداد گفته شده که مسئوليت حفظ نفت در خارج از کشور به عهده شمس است و بابک زنجاني اين مسئوليت را انجام نمي‌دهد.مهدي شمس در پاسخ به اظهارات نماينده دادستان گفت: تفاهمنامه ما قرارداد نيست و اگر قصد کلاهبرداري داشتم اين قرارداد را که مقدم بر فروش نفت است، امضا نمي‌کردم. محموله نفت به صورت اماني در دست من بود.

انتقاد از تفرقه، نيش زدن و عقده گشايي
عضو کميسيون آموزش با بيان اينکه با اتحاد، هماهنگي و روحيه جهادي به مسائل مملکت بيانديشيم، گفت:اصلاح طلب و اصولگرا وقتي ارزش دارند که مشکلات حقيقي جامعه را حل کنند، اصلاح طلب و اصولگرا فقط شعار نيست، بلکه يعني تلاش براي حل مشکل مردم نه ايجاد تفرقه و نيش زدن به ديگران و عقده گشايي.به گزارش خانه ملت، محمد قمي‌ در نطق ميان دستور گفت: آيا زمان آن نرسيده که در اداره و روش کار مجلس تجديد نظر کنيم، اگر به فرموده‌امام مجلس در رأس امور است بايد ما نمايندگان در قول و فکر در رأس بودن مجلس را نشان دهيم.نماينده پاکدشت در مجلس گفت: اينکه ما روش سنتي مواد و قوانيني را تصويب و اصلاح کنيم و بر حجم قوانين بيفزاييم و از مسائل کلان و اصلي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري غفلت کرده يا کم توجه باشيم در پيشگاه خداوند و مردم و در محضر شهدا مسئول هستيم.وي گفت: پيشنهاد مي‌کنم براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري، مديريت انقلابي و جهادي را سرلوحه کار خود قرارداده و هفته يک روز کار به مواد و قوانين و آيين نامه بپردازيم و بقيه زمان را با رياست مجلس و همکاري موثر روساي کميسيون‌ها برنامه ريزي کرده و مسائل مبتلابه جامعه را به طور جامع بررسي و پيگيري کنيم.


انهدام يک باند قاچاق سلاح در کرمان
دادستان عمومي‌و انقلاب کرمان از انهدام يک باند قاچاق سلاح و مجروح و دستگيري يکي از عوامل آن خبر داد.به گزارش ايلنا، دادخدا سالاري گفت: تلاش و رديابي عوامل پليس اطلاعات استان کرمان و شهرستان فهرج منجر به درگيري با اعضاي باند قاچاق سلاح در محور فهرج به سمت رودخانه دشتوک و کشف و ضبط هفت قبضه سلاح کلاشينکف و مقداري ديگر از مهمات همراه آنان شد.سالاري افزود: در اين درگيري از سرنشينان مسلح يه دستگاه خودرو، هفت قبضه اسلحه کلاشينف، يک قبضه سلاح شکاري غير مجاز، يک عدد نارنجک دستي و تعداد ۲۵۰ عدد فشنگ کشف و ضبط و خودرو آنان نيز توقيف شد.او گفت: متهم مجروح شده نيز پس از دستگيري به بيمارستان منتقل شد و تعدادي نيز متواري شدند که تلاش براي دستگيري آنان ادامه دارد.دادستان عمومي‌و انقلاب مرکز استان کرمان تاکيد کرد: نيروهاي انتظامي، اطلاعاتي و امنيتي استان کرمان به همراه دستگاه قضايي استان با هوشياري کامل نسبت به مقابله با هرگونه ايجاد ناامني و قاچاق سلاح به استان اقدام و هرگونه تحرکي را رصد مي‌کنند.

بستن۱۳۰هزار کانال تلگرامي‌
وزير ارتباطات با رد بي‌تفاوتي وزارتخانه متبوعش نسبت به فيلتر کانال‌هاي تلگرامي‌مجرمانه که مورد ادعاي دبير کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه است، تصريح کرد: سندي در وزارتخانه مبني بر ارائه ليستي از سوي کارگروه در اين باره پيدا نشد؛ معلوم نيست آن را کجا فرستاده‌اند. محمود واعظي در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص اظهارات دبير کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه مبني بر کوتاهي وزارت ارتباطات در فيلتر کردن 8 هزار کانال تلگرامي‌مجرمانه گفت: ادعاي خرم آبادي دبير کارگروه فيلترينگ مصاديق مجرمانه درست نيست و چنين چيزي نيست که کارگروه 8 هزار کانال مجرمانه را معرفي و وزارتخانه نسبت به آن بي‌تفاوت رفتار کرده باشد.وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه هنوز هيچ حساب و کتابي در وزارتخانه براي اظهارات دبير کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه پيدا نکرده‌ايم، گفت: اين‌ها مدعي هستند آمار اين کانال‌ها را فرستاده‌اند که البته معلوم نيست کجا فرستاده‌اند؛ خودشان بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.واعظي با بيان اينکه وزارت ارتباطات در هفته بيش از 3 هزار کانال تلگرام را مي‌بندد و تا کنون حدود 130 هزار کانال تلگرام را مسدود کرده‌، بيان کرد: اين موضوع نشان مي‌دهد که فعاليت وزارتخانه در فيلتر کانال‌هاي مجرمانه بيش از رقم 40 هزار کانالي است که اين آقا در برنامه‌ تلويزيوني مطرح کرده؛ لذا مشخص است ما جلوتر از آن‌ها عمل مي‌کنيم.

توجه دولت دوازدهم به حوزه اقتصاد
يک عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: دولت براي تشکيل کابينه دوازدهم بايد به خواست افکار عمومي، نظر نخبگان و اسناد بالادستي توجه کند و اولويت‌هايش را براساس آنها پيش ببرد، در حال حاضر توجه به اقتصاد به عنوان يکي از مهمترين خواست‌هاي هر سه منبع طرح شده است.محمود ميرلوحي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: در انتخابات و شعارهايي که داده مي‌شود نوعي رفت وبرگشت ميان خواست‌هاي مردمي‌و توانايي‌هاي کانديدا صورت مي‌گيرد. در ستاد آقاي روحاني نيز مطالبات مردمي‌و خواست‌هاي افکار عمومي‌با نظرسنجي‌هايي به دست مي‌آمد و در اختيار مسئولين قرار مي‌گرفت.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب افزود: دولت در حوزه‌هايي مانند کشاورزي توان مقبوليت خوبي را توانست به دست بياورد. آن چنان موفق بود که با وجود سرمايه‌گذاري رقيب بر آراي روستايي، روستاييان به روحاني راي دادند، اما اين تلاش‌ها کافي نيست و کشور نيازمند گشايش‌هاي بيشتر اقتصادي است.