دبيرکل بانک مرکزي تاکید کرد؛
سيد محمود احمدي دبير کل بانک مرکزي در همايشي در بانک تجارت گفت: اعتماد مردم به شبکه بانکي کشور ارزنده‌ترين دارايي بانک‌ها به شمار مي‌رود و اعضاي اين شبکه بايد براي صيانت از اين اعتماد تلاش مجدانه داشته باشند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت دبيرکل بانک مرکزي در همايشي با حضور کارکنان بانک تجارت گفت: مجموعه بانک‌هاي کشور با 250 هزار نفر پرسنل و 22 هزار شعبه گسترده‌ترين خدمات اقتصادي را به تمامي‌هموطنان ارائه مي‌دهد. وي با بيان اينکه ارائه خدمت در شبکه بانکي زمان و مکان خاصي ندارد، اظهار کرد: کيفيت خدمات بانکي در ايران به گونه‌اي است که حتي يک لحظه قطعي سرويس براي مردم قابل تصور نيست و با همت کارکنان تلاش‌گر شبکه بانکي کشور، اکنون خدمات ارائه شده در جمهوري اسلامي‌ايران در مقايسه با بانک‌هاي منطقه با فاصله بسيار بيشتري در دسترس استفاده کنندگان قرار دارد.
احمدي با يادآوري اين نکته که خدمت‌رساني شبکه بانکي مخصوص يک قشر خاص نيست، افزود: خدمات بانکي به طور مستمر از يک کارگر ساده زحمتکش گرفته تا يک مدير عالي‌رتبه بخش دولتي يا خصوصي را تحت پوشش خود قرار مي‌دهند و بانک‌ها براي هر فردي از جامعه خدمتي فراهم کرده‌اند. اين گستردگي به گونه‌اي است که بيش از 90 درصد خدمات مالي در ايران بر عهده شبکه بانکي قرار دارد.
دبيرکل بانک مرکزي در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در بسياري از کشورها امکان اينکه بتوان مبلغي را از بانکي به بانک ديگر از طريق خدمات نوين بانکي منتقل کنيم وجود ندارد، حال اينکه ايرانيان در خانه خود امکان جابه‌جايي پول در تمامي‌حساب‌هاي مدنظر، انجام امور چک، پرداخت قبض و ده‌ها خدمت ديگر را از طريق ابزارهايي همچون موبايل دارند.دبيرکل بانک مرکزي در ادامه سخنراني خود يادآور شد: اعتماد مردم به شبکه بانکي کشور ارزنده‌ترين دارايي بانک‌ها به شمار مي‌رود و شايسته است تمام اعضاي اين شبکه براي صيانت از اين اعتماد تمام تلاش خود را انجام دهند. کارکنان بانک‌ها فراموش نکنند که ما وکيل مردم هستند و مردم به بانک اعتماد دارند که دارايي نقدي خود را در اختيار مي‌گذارند.
‎محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اکبر ايزدي رئيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها ديدار وگفتگو کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت ، در اين نشست که با حضور حمزه زارع زاده معاون مديرعامل و جليل حسينخاني مديرگروه اقتصاد و کار بانکداري اجتماعي در ساختمان مرکزي بانک برگزار شد، به بحث و گفتگو در خصوص نحوه فعاليت دو مجموعه پرداخته شد.
‎حسين زاده با اشاره به عملکرد اين بانک در خصوص ايجاد مشاغل خرد گفت: بانک قرض الحسنه رسالت بعنوان معين اقتصاد مقاومتي گلباف در خصوص کسب وکارهاي خرد و خانگي فعاليت‌هاي داشته ودر اين منطقه شغل‌هاي نيز ايجاد شده است.‎در ادامه ايزدي رئيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها با تاکيد برتاثير مثبت قرض الحسنه در سيستم بانکداري کشور گفت: خوشبختانه بانک قرض الحسنه رسالت در ايجاد مشاغل خرد گام‌هاي موثري برداشته است.
دکتر جلالي رييس مرکز تحقيقات و تحول استراتژيک بانک ملت اعلام کرد که فعاليت حرفه‌اي اين بانک دقيقا، منطبق با چارچوب منسجمي‌از تصميمات استراتژيک است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر عليرضا جلالي فراهاني با اشاره به اين نکته که بانک ملت به شکل آگاهانه تلاش کرده است با درک، ترجمه و عمل به استانداردهاي حرفه‌اي و جهان‌ترازِ صنعت بانکي، تبديل به نمونه‌اي برتر در سطح داخلي شود، افزود: البته از نظر بانک، ما هنوز تا نقطه تعالي فاصله‌ زيادي داريم اما اطمينان داريم که جهت و شتاب حرکت بانک کاملاً مثبت و اميدوارکننده است.
وي ادامه داد: اگر استراتژي را مجموعه‌اي از انتخاب‌هاي منسجم ترجمه کنيم بايد گفت که بانک ملت شبکه‌اي از تصميمات منسجم، در هم تنيده و هدفمند را اتخاذ کرده که تقريباً تمامي‌حيطه‌هاي فعاليت و عمليات بانک را متاثر ساخته است و نتايج آن در بازه‌هاي زماني کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت آشکار شده يا خواهد شد و پياده‌سازي اين مجموعه تصميمات و انتخاب‌ها، بانک ملت را عملاً در مسير تحول استراتژيک قرار داده است.
بانك صنعت و معدن نشان ملي تنديس سود آورترين و پربازده‌ترين بانك در اقتصاد ايران ، جايزه ملي سرآمدان اقتصاد ايران در صنعت بانكداري و نشان برترين اعتماد ، صداقت و امانتداري در صنعت بانكداري را به خود اختصاص داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن جوايز ياد شده طي مراسمي‌با حضور جمع كثيري از صنعتگران و فعالان اقتصادي كشور در اجلاس سرآمدان اقتصاد ايران به اين بانك اعطا شد.در لوح تقديري كه در اين اجلاس به بانك صنعت و معدن اعطاگرديد آمده است: موفقيت آن شركت در احراز عنوان ارزشمند سرآمدان اقتصاد ايران موجب سرافرازي و شكوفايي صنعت و اقتصاد جمهوري اسلامي‌ايران مي‌باشد.گفتني است اجلاس سرآمدان اقتصاد ايران روز دوشنبه 26 تيرماه سال جاري در مركز همايش‌هاي بين المللي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي‌ايران برگزار شد.

بانک ملي ايران، تنديس برنزي جايزه بلوغ بودجه ريزي بر مبناي عملکرد را از هشتمين کنفرانس بين المللي بودجه ريزي بر مبناي عملکرد دريافت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين تنديس بنا به نظر کميته راهبري جايزه بلوغ بودجه ريزي بر مبناي عملکرد در سومين دوره ارزيابي و به پاس تلاش و کوشش مديران و مشاوران اين سازمان در طراحي و استقرار «نظام بودجه ريزي بر مبناي عملکرد» به بانک اهدا شده است.
بانک ملي ايران نخستين بانکي است که توانسته اين تنديس را دريافت کند. رياست اين کنفرانس که در تيرماه سال جاري برگزار شد بر عهده دکتر عادل آذر رئيس ديوان محاسبات کشور بود.
آيت ا... سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از اقدامات موثر بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي تحقق بانکداري اسلامي‌در بستر قرض الحسنه و جلب اعتماد عمومي‌تقدير و تشکر کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، آيت ا.. سليماني اظهار داشت: اين بانک در استان سيستان وبلوچستان از عملکرد مطلوبي برخوردار است به نحوي که منشاء تحولات شايسته اي در حوزه‌هاي بانکداري بشمار مي‌آيد و با اشاعه فرهنگ و سنت الهي قرض الحسنه سعي در اجرا و توسعه بانكداري اسلامي‌دارد.نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان تصريح کرد: فعاليت‌هاي موثر بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي جلب اعتماد مردم و دستگيري از نيازمندان واقعي جامعه جاي تشکر و قدرداني دارد و نياز است تا تمامي‌سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌هاي خصوصي و دولتي از اين اقدامات حمايت کنند.وي افزود: اعطاي تسهيلات قرض الحسنه و بدون سود اين بانک در استان سيستان وبلوچستان براي مردم به ويژه برادران اهل تسنن منشأ خير و برکت است و اميدواريم با استمرار اين خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي نقش بسزايي در بهبود معيشت مردم و توانمندسازي نيازمندان ايفا نمايد.

در شانزدهمين اجلاس سرآمدان اقتصاد ايران که روز دوشنبه، مورخ 26/04/1396 در مرکز همايش‌هاي بين‌ا‌لمللي صدا و سيما برگزار شد، بانک آينده، موفق به دريافت چهار جايزه و نشان برتر شد.
در اين همايش که با حضور مقامات، مسئولان، نمايندگان مجلس، برخي مديران بانک¬هاي کشور و شرکت‌هاي برتر توليدي خدماتي برگزار شد، لوح «ملي سرآمدان اقتصاد ايران در صنعت بانکداري»، «لوح قابل اعتمادترين و پربازده‌ترين بانک ايران»، نشان «برترين اعتماد، صداقت و امانت داري در صنعت بانکداري» و همچنين «گواهينامه برترين خدمات الکترونيکي» از موسسه ICS آلمان، که اين گواهينامه فقط به سازمان‌هاي قابل اعتماد و داراي استاندارد بالا در خدمات نوين الکترونيکي، از سوي اتحاديه اروپا اعطا مي‌گردد، به بانک آينده تعلق گرفت.شايان ذکر است؛ چندي پيش بانک آينده در مسير تعالي خود از سوي موسسه معتبر يوروماني به عنوان برترين بانک تحول ساز خاورميانه شناخته شد و تنديس مربوط را دريافت نمود.
بانک رفاه طي سه ماهه اول سال جاري بالغ بر 4.982.251ميليون ريال تسهيلات از محل منابع بانک به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط پرداخت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ ادارات امور شعب اين بانک در استان‌هاي خراسان رضوي و فارس داراي بيشترين پرداختي‌ها از محل منابع بانک به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط به ترتيب به مبلغ 660.551 و 498.570 ميليون ريال بوده‌اند.
بر اساس اين گزارش بانک رفاه طي سه ماهه ابتداي سالجاري بالغ بر 2.357 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه. و تهيه جهيزيه اعطا کرده است.
همچنين در بخش‌هاي اقتصادي، کشاورزي، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان ، خدمات و بازرگاني و متفرقه در سال 96، بالغ بر بر 69.434 ميليارد ريال تسهيلات اعطا شده است.
بانک سينا نشان برترين اعتماد، صداقت و امانت داري در صنعت بانکداري را از شانزدهمين اجلاس سرآمدان اقتصاد ايران دريافت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در اين اجلاس که به عنوان بزرگترين ضيافت مشترک مسئولين و برترين مديران حوزه توليد، خدمات و صادرات ايران در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، بانک سينا نشان برترين اعتماد، صداقت و امانت داري در صنعت بانکداري را دريافت کرد.اين جايزه به پاس خدمات بانک سينا در زمينه تلاش براي جلب اعتماد مشتريان از طريق شفافيت در عملکرد و انتشار به موقع اطلاعات و رعايت استانداردهاي بالا در ارائه خدمات نوين بانکي
 به اين بانک اعطا شد.
برگزاري مجمع عمومي‌عادي
سالانة بيمه پارسيان

   مجمع عمومي‌عادي سالانه شركت بيمة پارسيان( سهامي‌عام )براي سال مالي منتهي به 30/12/95 صبح روز سه شنبه 27تيرماه با حضور اكثريت سهامداران برگزار گرديد .  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شركت بيمة پارسيان ،اين شركت بعنوان يك شركت بزرگ بيمه بورسي امسال نيز مجمع عمومي‌عادي سالانه خود را برگزار و مفاد دستورجلسه ذكرشده در آگهي دعوت به مجمع را كه در جرايد به چاپ رسيده بود به تصويب سهامداران رساند.در اين مراسم پس از قرائت آياتي چند از كلام ا... مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي‌ايران ابتدا نسبت به انتخاب رئيس مجمع ، نظّار و منشي جلسه اقدام شد و پس از استقرار هيأت رئيسه مجمع و نمايندگان بيمة مركزي جمهوري اسلامي‌ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار در قسمت هيأت رئيسه ، گزارش فعاليتهاي شركت كه نشانگر رشد مناسب و تركيب بهينة پرتفوي ، ايفاي تعهدات قانوني و آئين‌نامه‌اي و همچنين شفافيت صورتهاي مالي در سال 95 بود توسط آقاي اويارحسين عضو هيات مديره ومديرعامل ارائه گرديد .همچنين انعقاد قرارداد با شركت‌هاي بيمه بزرگ خارجي از نكات جديد و قابل توجه اين گزارش بود كه با استقبال سهامداران نيز مواجه شد.  
 در ادامه ، گزارش حسابرس و بازرس قانوني شركت قرائت و پس از ارائه پاسخ‌هاي لازم در مورد بندهاي گزارش حسابرس و بازرس و سؤالات مطروحه ، صورتهاي مالي عملكرد منتهي به 30/12/95 به تصويب رسيد و به ازاي هر سهم معادل 150ريال سود نقدي تقسيم گرديد، مؤسسة حسابرسي بيات رايان بعنوان حسابرس و بازرس قانوني اصلي و مؤسسه حسابرسي آگاهان و همكاران بعنوان حسابرس و بازرس علي البدل براي سال مالي 96 تعيين و روزنامه‌هاي اطلاعات و دنياي اقتصاد نيز بعنوان روزنامه‌هاي كثيرالانتشار جهت درج آگهي‌هاي شركت انتخاب شدند .

حضوربيمه آسيا
در نمايشگاه بين المللي الکامپ

بيمه آسيا دربيست و سومين نمايشگاه بين المللي الکامپ حضور دارد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه آسيا ، مديران و کارشناسان بيمه آسيا به عنوان بزرگ‌ترين بيمه خصوصي کشور و حائز رتبه اول براي سه سال متوالي در گروه موسسات بيمه‌اي يکصد شرکت برتر کشور ، در غرفه اختصاصي اين شرکت در سالن 7 و در طول برگزاري نمايشگاه (30تير تا 2مرداد سال جاري ـ مرکز نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران) آماده ارائه خدمات بيمه‌اي و مشاوره‌اي در خصوص پوشش‌هاي بيمه اي و فنآوري اطلاعات هستند.بنابر اين گزارش ، نمايشگاه الکامپ بزرگترين رويداد تجاري در عرصه توليد و عرضه محصولات و خدمات صنايع الکترونيک و کامپيوتر کشور است .در اين نمايشگاه آخرين دستاوردهاي اين صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه مي‌شود و فرصتي براي تبادل نظر و مذاکره در اختيار شرکت کنندگان قرار مي‌گيرد. دستاوردهاي اين تعاملات نقطه آغاز بسياري از همکاري‌هاي تجاري و تکنولوژيکي خواهد بود.