پيگيري اجراي طرح تحول کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها ادامه دارد؛
گروه اجتماعي: اسفندماه سال گذشته بود كه سردار محمد شرفي، رئيس پليس پيشگيري از برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي تجهيز نيروهاي پليس كشور خبر داد.
سردار شرفي از طرح تجهيز افراد گشت پليس به دوربين البسه و مجهز نمودن گشت‌هاي خودرويي به دوربين خبر داد و زمان پيش‌بيني شده براي عملياتي شدن اين برنامه را در سال 96 اعلام كرد. آنطور كه مسئولان نيروي انتظامي‌پيش از اين اعلام كرده‌اند از محاسن تجهيز دوربين به البسه اين است که با وجود تجهيزات جديد ماموران نيروي انتظامي‌و پليس در محيط مأموريتي خود مورد پايش قرار خواهند گرفت و با جرائم مشهود برخورد مي‌کنند؛ همچنين رفتار مامور استاندارد شده و براي محاکم قضايي رفتار مجرمان به صورت مستند تهيه خواهد شد.
پيش از اين اعلام شده بود كه اگر دوربين روي لباس کارکنان نيروي انتظامي‌باشد، اين دوربين محيط اطراف مامور را پايش کرده و مامور نيز موظف است که با جرائم مشهود برخورد کند و در غير اين صورت توسط مرکز مورد نظارت قرار مي‌گيرد. از طرف ديگر اين اقدام در استانداردسازي ماموران ما نيز موثر است، چراکه هيچکس در مقابل دوربين تخلف نخواهد کرد و از سوي ديگر اگر مجرمان رفتار نادرستي با ماموران يا در محل داشته باشند، آرشيو اين دروبين‌ها مستندي خواهد بود براي محاکم قضايي. با اين حال قرار بود تا پايان سال 96 اين طرح‌ها اجرايي شده و مقدمات اوليه آن نيز فراهم و اعتبارات آن پيش‌بيني شده است. در همين حال روز گذشته جانشين پليس پيشگيري ناجا با تأکيد بر اينکه در سطح کشور طرح تحول کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها به صورت جدي دنبال مي‌شود، گفت: اجراي اين طرح اولويت اول نيروي انتظامي‌است. آنطور كه ايسنا گزارش داده، سردار مهدي معصوم‌بيگي تصريح کرد: کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها خط مقدم و هسته عملياتي نيروي انتظامي‌هستند؛ چراکه همواره با آحاد مردم تعامل مستمر دارند و در صورتي‌که به حداکثر کارآيي خود برسند، موجبات رضايت‌مندي مردم را فراهم خواهند کرد. وي با اشاره به اينکه نيروي انتظامي‌بر تحول در کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها متمرکز شده است، افزود: براساس فرمان فرمانده کل‌قوا تحول در اين زمينه به شوراي عالي تحول در پاسگاه‌ها ارجاع داده شد. معصوم‌بيگي يادآور شد: در زمينه طرح تحول کلانتري‌ها دستورالعمل جامعي تدوين شده و با مسئوليت فرماندهان انتظامي‌استان‌ها در اختيار آنها قرار گرفته است. وي با اشاره به اينکه تحول کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها به خوبي و با شتاب در حال انجام است، افزود: 28 کلانتري در استان همدان اجراي اين طرح را در دستور کار خود قرار داده‌اند. جانشين پليس پيشگيري ناجا و فرمانده انتظامي‌اسبق استان همدان به اهداف اجراي اين طرح پرداخت و گفت: توانمندسازي پرسنل نيروي انتظامي، خوشايندسازي در کلانتري‌ها و ايجاد رضايت‌مندي مردم و تسريع در اصلاح فرآيندها از جمله اهداف اين طرح است. وي با تأکيد بر اينکه در آينده مردم شاهد تحول خوب و مناسب در کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها خواهند بود، يادآور شد: در آينده براساس برنامه‌ريزي‌ها، نيروي انتظامي‌در مقابل اخذ شکايات مردم رسيدي را به آنها تحويل خواهد داد.
معصوم‌بيگي ادامه داد: موفقيت نيروي انتظامي‌در گروي کلانتري‌ها و پاسگاه‌هاست؛ چرا که اينها ستون فقرات نيروي انتظامي‌هستند. وي با بيان اينکه هم‌اکنون 50 درصد کلانتري‌ها تحت اجراي طرح تحول قرار گرفته‌اند، تصريح کرد: خوشبختانه در چند ماه اخير که طرح تحول آغاز شده، شاهد حرکت رو به رشدي در اين واحدها بوده‌ايم. معصوم‌بيگي در بخش ديگري از سخنانش درباره ارتقاي فناوري در نيروي انتظامي‌گفت: در پي ورود تجهيزات مناسب همچون دوربين البسه و خودروهاي استيشن به کلانتري‌ها هستيم. وي خاطرنشان کرد: دوربين البسه بر روي لباس مأمور نصب مي‌شود و هم‌اکنون در مرکز آماده شده و در اختيار استان‌هاي نمونه قرار مي‌گيرد. وي ادامه داد: نصب اين دوربين موجب استانداردسازي رفتار کارکنان و صيانت از حقوق شهروندي شده و همچنين در مواقع لزوم از حقوق مأمور صيانت مي‌کند.
معصوم‌بيگي درباره خودروهاي استيشن نيز گفت: بر روي اين خودروها به صورت مستمر دوربين نصب مي‌شود و در ميادين شهر مستقر مي‌شوند. وي از ايجاد مرکزي نوين که همه منازل مردم و اماکن و صنوف را به سيستم جامع خود متصل مي‌کند، خبر داد و گفت: با اتصال به اين مرکز در صورت بروز مشکل زنگ مربوطه به صدا در مي‌آيد و مأموران در خدمت امدادرساني به مردم قرار مي‌گيرند. جانشين پليس پيشگيري ناجا درباره حريم خصوصي بودن خودروها نيز گفت: بر اساس قوانين هر محلي که بدون هيچ‌گونه تلاشي قابل رؤيت باشد، جزء اماکن غيرخصوصي محسوب مي‌شود. وي در پايان درباره عدم شفاف‌سازي برخي مسئولان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شفاف‌سازي مناسبي در سطح جامعه و به ويژه براي اصحاب رسانه وجود دارد اما اينکه برخي آمارها شفاف نيست به علت تکميل نبودن روند دادرسي است.

قانون گسترش «عفاف و حجاب» نيازمند بازنگري جدي است
گروه اجتماعي: معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده درخصوص قانون راهکارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: اين قانون نياز به بازنگري جدي دارد و قانون کامل و به روزي نيست. اين در حالي است که بايد بپذيريم رويکرد سلبي صرف در زمينه عفاف و حجاب جواب نداده است.
شهيندخت مولاوردي در گفتگو با ايسنا، درخصوص قانون «راهکارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب»، گفت: اين قانون بالغ بر 400 بند است و مخاطب آن فقط دولت نيست بلکه ساير نهادهاي فرهنگي که از بودجه عمومي‌استفاده مي‌کنند و در واقع مجموعه حاکميت و حدود ۲۶ دستگاه در مقابل اين قانون مسئوليت دارند و دولت نيز جزو آنهاست.
وي با تاکيد بر آنکه اين قانون معطوف به دولت نيست و دولت تنها در زمينه آن عهده‌دار وظايف نيست افزود: چنانچه تمامي‌دستگاه‌ها به وظايف خود در اين حوزه عمل کنند مي‌توانيم ادعا کنيم که تمام و کمال اين قانون اجرا شده و مي‌تواند به سهم خود تاثيرگذار باشد.
مولاوردي ادامه داد: از ابتداي دولت يازدهم يکي از موضوعاتي که در دستور کار کميسيون فرهنگي قرار گرفت آسيب‌شناسي عملکرد گذشته و وضعيت موجود در حوزه عفاف و حجاب بود که گزارش آن تهيه و پيشنهاداتي از جمله بازنگري و به روز کردن قانون راهکارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مطرح شده است. معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده نيز بر اين اساس با رييس‌جمهور و دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي‌کشور مکاتبه‌اي را انجام داده و درخواست بازنگري اين قانون را مطرح و در اين زمينه اعلام آمادگي کرده است.
 معاون رئيس‌جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان آنکه با توجه به آغاز فصل گرما و متعاقب آن پوشش زنان، فعاليت گشت‌هاي ارشاد شدت گرفته و نام آن بر سر زبان‌ها مي‌افتد، گفت: پيشنهاد کرديم نظارت بر اجراي قانون راهکارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از وزارت کشور و ستاد صيانت از حقوق شهروندي به دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي‌کشور بازگردد. البته در ابتداي تصويب اين قانون نيز نظارت بر اجراي آن در همين شورا وجود داشت اما در دولت نهم و دهم مسئوليت نظارت بر اجراي آن از دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي‌به وزارت کشور منتقل شد و از همان زمان مسئله عفاف و حجاب و نظارت بر اين قانون به نوعي جنبه‌امنيتي و سياسي پيدا کرد.
مولاوردي تصريح کرد: زماني که دبيرخانه نظارت بر اجراي اين قانون در وزارت کشور باشد چه بخواهيم چه نخواهيم نگاه‌امنيتي بر اين موضوع هم تسري پيدا مي‌کند. اين در حالي است که اگر نظارت بر اين قانون به دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي‌بازگردد برخورد با اين پديده متناسب با ماهيت و ذات آن فرهنگي و اجتماعي خواهد شد. معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکيد بر آنکه بايد به صورت اقناعي و ايجابي بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکيد کرده و از اين نقطه حرکت خود را آغاز کنيم، گفت: فعاليت در زمينه رفع آسيب‌هاي حوزه عفاف و حجاب بايد به صورت غيرمستقيم و با آسيب‌شناسي عملکرد گذشته صورت بگيرد تا بتوانيم عملکرد مناسب و موثري را ارائه دهيم. وي با اشاره به چندوجهي بودن پديده بدپوششي گفت:‌ نگاه سياسي صرف، نگاه سلبي صرف، نگاه فرهنگي صرف امروزه ديگر پاسخگو نيست. اگر تا به حال از گشت ارشاد نتيجه گرفتيم، مي‌توانيم اين روند را ادامه دهيم. اين در حالي است که معتقدم اين روش نتيجه نداده و اگر موثر بود امروز شاهد چنين وضعيتي نبوديم.
 مولاوردي همچنين خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي‌به‌عنوان حلقه آخر در قانون راهکارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در نظر گرفته شده و اين بي‌انصافي است که نگوييم چرا نيروي انتظامي‌که حلقه آخر اين زنجيره است امروز به ايستگاه اول تبديل شده است؟! و ناکارآمدي ساير دستگاه‌ها اين بار سنگين را بر دوش نيروي انتظامي‌گذاشته است. معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصريح کرد: معتقدم به دليل آنکه ساير دستگاه‌ها وظايف خود را در اين حوزه به درستي انجام نمي‌دهند ايستگاه آخر به ايستگاه اول تبديل
 شده است.
وي درخصوص صدور مصوبه‌اي مبني بر بازرسي حجاب زنان کارمند دولت از سوي وزارت کشور نيز گفت: وزارت کشور دستورالعملي دارد که همه ساله در آستانه فصل تابستان که‌امسال مقارن با آغاز ماه مبارک رمضان بود به دستگاه‌ها ابلاغ مي‌کند، اما در سال‌جاري شاهد آن بوديم که پس از ابلاغ اين دستورالعمل به نهادها و دستگاه‌ها واکنش‌هايي ايجاد شد. اين در حالي است که اين مصوبه جديد نيست و از قديم وجود داشته و صرفا به منظور يادآوري همه ساله در آستانه فصل تابستان مجددا به دستگاه‌ها ابلاغ مي‌شود.

مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري :
مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري گفت : با راه‌اندازي ژنراتورهاي برق تاسيساتهاي نفتي و مجاري عرضه در منطقه ساري ، افت فشار برق در مازندران به حداقل رسيد .
به گزارش روابط عمومي‌، حسينعلي طالبي مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومي‌از همکاري ادارات و شرکتهاي استاني در شرايط اضطراري گفت و ادامه داد : مشارکت ادارات در بروز بحرانها ، راه حل رفع مشکلات است و منطقه ساري با راه‌اندازي ژنراتورهاي تاسيساتها و مجاري عرضه کمک کار توزيع برق استان در سه روز بحران گرما در مازندران بوده و در ساعات پيک مصرف برق نسبت به افت فشار در روزهاي اوج گرماي تابستان اقدام کرد. وي ادامه داد : در سه روز اوج گرما به منظور صرفه جويي برق ، ساعت ۱۳ الي ۱۵ هر روز برق تاسيساتهاي نفتي و کليه مجاري عرضه سوخت قطع وبرق مصرفي آنها از طريق ژنراتورها تامين شد. حسينعلي طالبي افزود : همچنين برق پنجاه درصد جايگاههاي سي ان جي سطح منطقه ساري از ساعت ۱۳ الي ۱۵ و پنجاه درصد ديگر آنها نيز از ساعت ۱۵ الي ۱۷ قطع و با ژنراتورهاي برق کار کردند . حسينعلي طالبي بيان کرد : صرفه جويي و مصرف بهينه سوخت يکي از الويت‌هاي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري در راستاي اقتصاد مقاومتي است و همکاري با برق استان نمونه اي از اين تلاش است. حسينعلي طالبي وفاق و همدلي را زمينه ساز خدمات شايسته به مردم دانست و اظهار کرد: وظيفه ملي سازمانها و ادارات حکم مي‌کند در زمستان و تابستان با ياري يکديگر در رفع مشکلات مردم کوشا باشند .

رييس بهره برداري پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد خبرداد؛
رييس بهره برداري شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد از توليد بيش از 132 هزار تن گوگرد در سه ماهه نخست امسال در اين مجتمع گازي خبرداد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، يحيي فيضي با اعلام اين خبر افزود: پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد به عنوان بزرگترين توليد کننده گوگرد در سطح کشور به شمار ميرود و توليدات اين مجتمع در زمينه گوگرد در بازار داخلي و بازارهاي خارجي از جمله کشورهاي چين و هند داراي مشتريان بالقوه اي مي‌باشد.وي اظهارداشت: در سه ماهه نخست 96 ميزان 132 هزار و 897 تن گوگرد در اين مجتمع گازي توليد شده است.اين مقام مسئول در ادامه ديگر توليدات اين پالايشگاه را در بهار امسال تشريح و اضافه کرد: ميزان گاز ترش دريافتي از چاه‌هاي منطقه عملياتي خانگيران به ميزان سه ميليارد و 217 ميليون متر مکعب و گاز شيرين دريافتي به ميزان 59 ميليون متر مکعب بوده است.فيضي خاطر نشان کرد: همچنين در اين بازه زماني، توليد ميعانات در پالايشگاه خانگيران به ميزان 16 هزار و 746 متر مکعب بوده است.رييس بهره برداري شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد در ادامه به فعاليت مجتمع ذخيره سازي شوريجه در منطقه عملياتي خانگيران اشاره کرد و بيان داشت: در سه ماهه نخست سال 95 ميزان گاز تزريقي به مخزن 550 ميليون متر مکعب بوده است و اين ميزان تزريق گاز به مخزن در سه ماهه 96 به 625 ميليون متر مکعب رسيده است که سيزده و نيم درصد افزايش تزريق را نشان مي‌دهد.

در مراسمي‌با حضور مقامات و مسئولين شهرستان‌هاي رامسر و تنکابن:
طي مراسمي‌با حضور مهندس کيوان فرح زاد رييس هيأت مديره و مدير عامل شرکت توزيع برق غرب مازندران ، معاونين ، مديران و همکاران و مقامات و مسئولين شهرستان‌هاي رامسر و تنکابن، آئين توديع و معارفه مديران امورهاي توزيع برق برگزار شد.
 در اين مراسم مهندس کيوان فرح زاد طي سخناني ضمن تقدير از زحمات مديران امورهاي توزيع برق اين دو شهرستان اظهار داشتند: يکي از مهمترين شاخص‌هاي سنجش عملکرد مديران ، ميزان رضايتمندي مسئولين و مردم مي‌باشد که اين امر با تلاش‌ها و زحمات شبانه روزي مديران امورهاي توزيع برق در همه ي عرصه‌ها، چه در زمان بحران و چه در زمان‌هاي عادي تحقق يافته است. رييس هيأت مديره و مديل شرکت توزيع برق غرب مازندران در ادامه با بيان آغاز فصل گرما و افزايش مصرف برق گفت: مديريت مصرف برق ،کاهش تلفات و برق‌هاي غير مجاز از مهمترين موضوعات مطروحه در سطح کشور مي‌باشد که از همه مقامات و مسئولين شهرستاني ، مردم شريف غرب مازندران و همکاران تقاضا مي‌شود شرکت توزيع برق غرب مازندران را در دستيابي به اهداف شرکت توانير و در جهت کاهش تلفات و جلوگيري از استفاده غيرمجاز از برق ياري نمايند. پايان مراسم مهندس سيروس عمراني مدير اسبق امور توزيع برق رامسر به عنوان مدير امور توزيع برق تنکابن ، مهندس تقي حاتميان به عنوان مدير امور توزيع برق رامسر و مهندس فريدون افسري به عنوان مدير دفترکنترل برنامه و پروژه معرفي شدند.

پنجمين نشست كارگروه سيستمهاي حفاظت الكترونيك و هوشمند توانير با حضور مشاور حفاظت فيزيكي مديركل دفتر حراست توانير،معاون حفاظت فيزيكي دفتر حراست توانير و كارشناس سيستمهاي حفاظت الكترونيك وزارت نيرو و اعضاي كارگروه به ميزباني شركت برق منطقه اي باختر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌برق باختر در اين نشست آقاي معراجي مدير دفتر حراست و امور محرمانه شركت برق باختر با موثر دانستن برگزاري اين جلسات در راستاي روش مند نمودن فعاليتهاي حوزه حراست‌هاي صنعت برق و ايجاد هم افزايي و ارتقاء خرد جمعي در انجام وظايف بيان داشت: برگزاري جلسات كارگروه سيستم‌هاي حفاظت الكترونيك در استانها و بازديد ميداني از پروژه‌هاي انجام شده در مناطق مختلف ، ضمن تبادل تجربيات ميان اعضاء ، موجب كاهش دوباره كاري و موازي كاري در انجام پروژه‌ها مي‌شود.اين گزارش مي‌افزايد : در اين نشست مشاور حفاظت فيزيكي مديركل دفتر مركزي حراست توانير ضمن تشكر از اجراي مناسب طرح حفاظت فيزيكي و سيستم‌هاي هوشمند در پستهاي انتقال برق باختر به ويژه در پست 400 كيلوولت انجيرك خواستار تداوم هوشياري و بالا بردن روحيه همدلي و انگيزه نگهبانان و همچنين تهيه طرحهاي حفاظت فيزيكي به منظور شناسايي نقاط تهديد در ساير شركتهاي صنعت برق شد.بر اساس اين گزارش معاون حفاظت فيزيكي دفتر مركزي حراست شركت توانير ضمن تاكيد بر اهميت مراقبت دقيق تر ، هوشياري بالاتر و آموزش بيشتر ، توجه به استفاده از تجربيات موفق پروژه‌هاي حفاظتي انجام شده و لايه بندي مناسب حفاظتي را مهم بر شمرد.رئيس گروه حفاظت الكترونيك مركز حراست وزارت نيرو نيز در اين نشست ضمن توصيه بر تامين تجهيزات حفاظتي مورد نياز از طريق منابع داخلي كشور به منظور حمايت از توليدات داخلي بر افزايش توان تخصصي اعضاي كارگروه جهت نظارت موثرتر بر كار مشاوران تاكيد نمود.گفتني است در حاشيه اين نشست اعضاي كارگروه مذكور از اجراي پروژه سيستم‌هاي حفاظت الكترونيك پست 400 كيلوولت انجيرك و همچنين مركز مانيتورينگ شركت برق منطقه اي باختر بازديد نمود و مصوبات قبلي كارگروه و طرحهاي پيشنهادي حفاظتي را مورد بررسي قرار دادند.

ايلام - مدير عامل شرکت گاز ايلام گفت: 67 روستاي فاقد شبکه گاز در سطح اين استان تا پايان سال جاري از نعمت گاز برخوردار و به شبکه گاز سراسري متصل مي‌شوند.
عباس شمس اللهي اظهار کرد: با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و انتخاب پيمانکاران واجد شرايط، تلاش مي‌شود تا پايان سال جاري اين روستاها به شبکه سراسري گاز متصل شوند.وي ضريب نفوذ شبکه گاز به جمعيت روستايي در اين استان را هم اکنون بيش از 65 درصد اعلام کرد و افزود: با انجام عمليات گاز رساني به اين تعداد روستا ضريب نفوذ شبکه گاز رساني به روستاهاي استان ايلام به 82 درصد افزايش پيدا مي‌کند.مديرعامل شرکت گاز ايلام از انجام عمليات اجرايي گاز رساني به سه شهر باقي مانده در استان نيز خبر داد و يادآور شد: تنها سه شهر ماژين در شهرستان دره شهر و ميمه و پهله در حوزه استحفاظي شهرستان دهلران از نعمت گاز بي بهره هستند که عمليات گازرساني به اين شهرها با بيش از يک هزار و 977 خانوار توسط اين شرکت در دست اقدام است.شمس اللهي با اشاره به تلاش‌هاي چهارساله دولت تدبير و اميد براي گازرساني به روستاها و شهرها گفت: از زمان آغاز بکار دولت يازدهم تاکنون 12 شهر و 186 روستاي اين استان به شبکه گاز سراسري متصل شده‌اند.هم اکنون ضريب نفوذ شبکه گاز به جمعيت شهري استان ايلام 98 درصد و در مناطق شهري روستايي 65 درصد است.از زمان آغاز بکار دولت يازدهم تاکنون بيش از 50 هزار خانوار شهري و روستايي در سطح استان ايلام تحت پوشش شبکه گاز رساني قرار گرفتند

اهواز- افتخار فرج - مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: روز يک شنبه مورخ 25/04/96 ساعت 15:59 دقيقه پيک مصرف برق به 8100 مگاوات رسيد که بالاترين رکورد مصرف برق تاکنون درخوزستان بوده است.
محمود دشت بزرگ افزود: به دليل گرماي بالا و به تبع آن رشد مصرف، پيک بار روز گذشته نسبت به روز مشابه در سال قبل که7469 مگاوات در ساعت 14:30 دقيقه بوده با رشد8/4 درصدي به 8100 مگاوات رسيد. وي افزود: اين درحالي است که پيک بار سال گذشته 7858 مگاوات بوده که در روز شنبه مورخ 24 مرداد ساعت 15 رخ داده است.وي اظهار داشت: صنايع استان در تابستان همکاري خوبي جهت مديريت مصرف برق دارند که انتظار مي‌رود مردم نيز با مديريت مصرف به پايداري شبکه برق خوزستان کمک کنند.
آبياري برخي مزارع جنوب تهران با فاضلاب
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست وخدمات شهري شوراي شهر تهران با انتقاد از اينکه چمن‌هاي شهر با آب چاه و مزارع سبزي با فاضلاب خام آبياري مي‌شود، گفت: به دليل اهميت موضوع و تهديد جدي براي سلامت مردم، از دادستان تهران مي‌خواهيم که به موضوع آبياري مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب خام ورود کند. به گزارش خبرآنلاين، رحمت‌الله حافظي روز گذشته مجددا نگراني خود را نسبت به آبياري مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب خام تکرار کرد و گفت: خرداد سال گذشته بازديدي از مناطق جنوبي و مزارع کشاورزي که با فاضلاب خام آبياري مي‌شد، صورت گرفت که ماحصل اين بازديد دستور فرماندار شهرري براي قلع و قمع 5 هکتار از اين زمين‌ها بود. وي تصريح کرد: در شهرک رسالت و صالح آباد، زراعت مزارع بلال، گندم و باميه با فاضلاب خام صورت مي‌گيرد همچنين در ضلع غربي اتوبان بهشت زهرا بعد از صالح آباد، آبنمايي توسط زيباسازي شهرداري احداث شده که در پشت اين آبنما، سبزي و باميه با پساب خانگي و واحدهاي صنعتي شهرک رسالت و صالح آباد آبياري مي‌شود.

تاخير ۱۵ساله در مقابله با ريزش زمين درتهران
عضو مجمع نمايندگان استان تهران با اشاره به اينکه مقابله با فروريزش زمين درتهران تاخير۱۵ ساله دارد، گفت: بايد با اطمينان دادن به شهروندان از فروريزش طرح‌هاي عمراني جلوگيري کرد. عليرضا رحيمي‌در گفتگو با خانه ملت، درخصوص تصويب برنامه کاهش خطرپذيري فروريزش زمين در شهر تهران از سوي دولت، گفت: فروريزش زمين در تهران از موضوعات بسيار مهمي‌است که مورد توجه کارشناسان در اين حوزه بوده است، به ويژه دربخش حفاري و احداث خطوط مترو و طرح فاضلاب تهران بحث جلوگيري از فروريزش زمين مورد توجه است؛ اما در زماني که طرح مصوبي دراين خصوص وجود نداشته نگاه‌هاي کارشناسي به صورت غيرمنسجم اعمال شده است.

بزرگراه مرحوم‌هاشمي‌به تصويب رسيد
اعضاي شوراي شهر تهران به تغيير نام بزرگراه نيايش به نام مرحوم آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني رأي موافق دادند. به گزارش ايسنا، اعضاي شوراي اسلامي‌شهر تهران در سيصد و شصت و يکمين جلسه علني اين شورا به نامگذاري خياباني به نام آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني در محدوده بزرگراه نيايش حد فاصل بزرگراه شهيد آيت الله صدر تا بزرگراه سرلشگر شهيد آب شناسان رأي دادند. احمد دنيامالي رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: تغيير نام ايستگاه‌هاي مترو هزينه‌هاي زيادي در بر دارد. به همين دليل درخواست‌ دارم ايستگاه‌ها با همان نام قبلي خوانده شوند. ولي الله شجاع پوريان نيز در خصوص تغيير نام‌ها، گفت: تغيير نام ايستگاه‌ها و خيابان‌ها هويت اماکن را از بين مي‌برد. به همين دليل معتقدم نيازي به تغيير نام‌ها نيست.

ساماندهي و پاکسازي
 محوطه ورودي کوي انديشه اراک

علي طهماسبي مدير منطقه سه شهرداري اراک با اشاره به اينکه قسمت ورودي کوي انديشه پاکسازي و ساماندهي گرديده؛ گفت: باعنايت به اينکه با افتتاح بلوار الغدير، تردد آسان و ايمن ساکنين کوي نبئي وکوي انديشه و سنجان فراهم گرديده با اين حال جهت رفاه حال شهروندان ساکن درکوي انديشه در خصوص تکميل خدمات دريافتي، مي‌بايست تغييراتي در رمپ مرکزي ايجاد شود تا دسترسي شهروندان به وسايط نقليه عمومي‌راحت‌ترصورت پذيرد.

افزايش ۸ درصدي مصرف آب در استان ايلام
ايلام-مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان ايلام از افزايش هشت درصدي مصرف آب در استان ايلام خبر داد. داراب بيرنوندي اظهار داشت: به دليل دماي بالاي هوا و گرماي بيش از حد در استان شاهد افزايش مصرف آب در استان ايلام هستيم.
وي گفت: در اين مدت شاهد افزايش هشت درصدي در مصرف آب نسبت به مشابه سال قبل هستيم که نياز است مردم در ارتباط به آب صرفه جويي کنند.هادي شيرخاني مدير عامل شرکت برق استان ايلام نيز اظهار داشت: ميزان استفاده استان در مصرف برق، ۳۴۰ مگاوات در روز است که اين ميزان به ۳۴۲ مگاوات يعني عبور از خط قرمز رسيده است.وي افزود: احتمال خاموشي در استان ايلام نيز وجود دارد.

خدمتي ديگر از دولت تدبير و اميد
در جزيره قشم

تجهيزات اساسي درمانگاه جي جيان قشم به دستور رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعتباري افزون بر 10 ميليارد ريال خريداري شده بود، نصب شد و انتظار مي‌رود اين مرکز درماني طي روزهاي آينده با هدف خدمت به مردم نجيب غرب جزيره قشم افتتاح و به بهره برداري برسد.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، راه‌اندازي درمانگاه جي جيان در غرب جزيره قشم با خريد تجهيزات، نصب دستگاه‌ها، برنامه ريزي براي حضور به موقع پزشکان و کادر درماني در مدت زماني کمتر از 20 روز را مي‌توان اقدامي‌جهادي از نماينده عالي دولت تدبير و اميد در قشم نام برد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از نخستين روزهاي قبول اين مسئوليت در اسفند ماه 93 تاکنون با هدف توزيع عادلانه خدمات در کل جزيره شخصا و به دفعات از تک تک روستاهاي جزيره قشم بازديد کرده است و نيازهاي اساسي آنان به ويژه در بخش آموزش و پرورش، آب، بهداشت و درمان، راه، توليد و اشتغال را در دستور کار واحدهاي مختلف سازمان قرار داد.
خوشبختانه طي اين مدت بيشتر مشکلات آموزش و پرورش روستاهاي جزيره قشم با خريد تجهيزات و بازسازي کلاس‌هاي درس حل شد و دانش آموزان در شرايطي مناسب مشغول تحصيل هستند و آمار موفقيت‌هاي چشمگير آنان به ويژه دانش آموزان بخش شهاب که بارها از طريق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسيده مويد اين حقيقت است.