عضو کمیسیون قضایی مجلس خبرداد؛
کارشناسان حوزه آسيب‌هاي اجتماعي معتقدند پيشگيري و آموزش عمومي‌به خانواده‌ها درکاهش ميزان کودک آزاري واحقاق حقوق کودکان اثرگذار است و به گفته نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌تمام ابعاد مربوط به حفظ حقوق کودکان در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان ديده شده است.
به گزارش پانا، ميزگرد بررسي و واکاوي علت تعلل مجلس در تصويب "لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان" با حضور دکتر حسين اسدبيگي رئيس اورژانس اجتماعي کشور، دکتر قاسم زاده روانشناس کودک، طيبه سياوشي نماينده مردم تهران و عضو فراکسيون زنان مجلس و حجت الاسلام حسن نوروزي نايب رئيس کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي، در خبرگزاري پانا برگزار شد. در بخش نخست اين ميزگرد آمارهايي از ميزان کودک آزاري در سال 95 توسط سازمان اورژانس اجتماعي اعلام شد به طوري که طبق آمار در سال 95 در مجموع تماس‌هايي که با خط 123 درباره کودک آزاري گرفته شده تعداد 173 هزار و 725 مورد در 31 استان بوده است و در کل تعداد 700 هزار تماس با اورژانس اجتماعي صورت گرفته است. بيشتر اين آزارها سال‌ها ادامه داشته به‌طوري که 25 درصد آزارها بيش از 3 سال ادامه داشته است. 22.5 درصد يک تا سه سال، 10 درصد هفت ماه تا يک سال، 12 درصد يک تا هفت ماه و 26.5 درصد نيز زير يک ماه بوده است.همچنين درباره عوامل تأخير در بررسي لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان مواردي مطرح شد و قرار است اين لايحه تا يک ماه آينده در صحن مجلس بررسي و تصويب شود. بخش دوم و پاياني اين ميزگرد درباره تأثير تصويب لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان در احقاق حقوق کودکان و همچنين تأثير آموزش به خانواده‌ها است که
در پي خوانيد .
 طبق قانون، سازمان بهزيستي متولي اصلي سلامت اجتماعي در کشور است. با توجه به اين موضوع، سازمان بهزيستي براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي به ويژه در رابطه با اطفال و نوجوانان چه اقداماتي انجام داده است؟
اسدبيگي: لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان لايحه‌اي مترقي است و از همه ابعاد به خصوص براي پيشگري از کودک آزاري در آن توجه شده و اگر به تصويب رسد در اين زمينه پيشرو هستيم. احکام برنامه ششم، سازمان بهزيستي را متولي سلامت اجتماعي اعلام کرده است. از سازمان بهزيستي انتظارات زيادي در برنامه ششم توسعه است به طوري که کاهش 25 درصدي طلاق و کاهش 20 درصدي کودک آزاري در اين احکام ديده شده است. سازمان بهزيستي مي‌تواند به‌اندازه يک وزارتخانه باشد اما متاسفانه در سال‌هاي گذشته وزارت رفاه با دو وزارت خانه ديگر ادغام شد و معتقدم در اين مسير با شيوه‌اي که پيش مي‌رويم، نتوانيم انتظاراتي که از بهزيستي براي برخورد با آسيب‌هاي اجتماعي وجود دارد را برآورده کنيم. در عين حال سازمان بهزيستي با تمام ظرفيت خود، اقدامات برنامه‌ريزي شده را انجام مي‌دهد.در خط 123 تهران فقط 5 نفر به تماس‌هاي مردمي‌پاسخ مي‌دهند که تعداد آن‌ها براي جمعيت چند ميليوني تهران خيلي اندک است.سازمان بهزيستي تمام  تلاش خود را انجام مي‎دهد که به موضوع آسيب‎هاي اجتماعي و بحران‎هاي مختلف در اين زمينه ورود کند و در اين مسير از همکاري سازمان‎هاي مردم نهاد و ارگان‎هاي غيردولتي نيز به عنوان بازوي بهزيستي استفاده مي‎شود. يکي ديگر از اقداماتي که براي حل مشکلات مردم در زمينه آسيب‎هاي اجتماعي بايد مد نظر قرار گيرد، تحت پوشش بيمه قرار گرفتن خدمات روانشناختي و مشاوره‎اي است. با توجه به اينکه افرادي که در کودکي آسيب‎هايي را ديدند و ممکن است بعدا به جامعه آسيب برسانند، اگر مي‌توانستند با هزينه کم و رايگان مشاوره مددکاري بگيرند شايد جلوي خيلي از اين آسيب‌ها گرفته
 مي‌شد.
 با اين اوصاف، چقدر تصويب لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان مي‌تواند بهزيستي را در انجام وظايف محوله ياري کند؟
اسدبيگي: در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان بايد همه مسايل را در نظر گرفت. آموزش عمومي‌و پيشگيري دو موضوع مهمي‌است که بايد مد نظر قرار گيرد. از طرفي بهزيستي اين ظرفيت را دارد که در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي به قضات کمک کند. اما در مواقعي مشاهده مي‌کنيم مسايلي که به بهزيستي ارجاع داده مي‌شود به اين حوزه مربوط نيست. برخي از فعالان اجتماعي موافق اينکه بهزيستي ضابط قضائي شود، هستند اما ما چندان علاقه‌اي به اين موضوع نداريم چرا که مسايل بشتر خواهد شد و همه چيز را از بهزيستي مي‌خواهند که به ما ارتباطي ندارد. از طرف ديگر ممکن است مردم بهزيستي را به چشم پليس ببينند ولي وظايف تفکيک شده است. اگر بهزيستي ضابط قضايي شود ممکن است از ما به عنوان کسي که قوه قهريه را اجرا مي‌کند ياد شود نه اينکه بهزيستي مددکار و روانکاو است.نوروزي: سعي داريم پارادوکسي که وجود دارد را برطرف کنيم. در ابعاد مختلف لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان به اين مسايل توجه شده است. در واقع در اين لايحه به فراخور توان بهزيستي به مسايل ورود کرده‌ايم. به طوري که دفتر حمايت از کودکان در قوه قضائيه به منظور همکاري با ساير نهادها ايجاد شده است. علاوه بر اين در ماده 4 و 5 لايحه مذکور، بحث قضائي در کنار نيروي انتظامي‌و بهزيستي ديده شده است. منظور ما اين نيست که بهزيستي پليس قضائي است بلکه هدف اين است که از بهزيستي به عنوان پليس تخصصي دستگاه قضا نام ببريم.در ماده 6 لايحه به طور شفاف عنوان شده که نيروي انتظامي‌کودکان آسيب ديده را شناسايي و به مراجع قضايي و سپس به سازمان بهزيستي معرفي کند. سازمان بهزيستي موظف است با استفاده از مددکاران اجتماعي نسبت به شناسايي، پذيرش و توانمندسازي کودکان آسيب ديده و کودکان کار اقدام کند. در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان وظايف ارگان‌هاي مربوطه مشخص است و هر نهادي بايد کار تخصصي خود را انجام دهد.
 در ساماندهي وضعيت کودکان به ويژه کودکان کار، ميان دستگاه‌هاي اجرايي موازي کاري پيش مي‌آيد و اين مساله موجب مي‌شود تا در مواقعي دستگاه‌ها به وظايف خود به درستي عمل نکنند، درصورت تصويب لايحه کودکان و نوجوانان چقدر دستگاه‌ها هماهنگ مي‌شوند و از موازي کاري جلوگيري مي‌شود؟
نوروزي: شهرداري تهران در موضوع ساماندهي کودکان کار با توجه به جمعيت تهران ورود کرد و اين فقط در تهران انجام شده و اينگونه نيست که در ساير شهرها، شهرداري به اين موضوع ورود کند. دستگاه‌هاي متولي موظف هستند وظايف خود را انجام دهند و اين کار را به صورت تخصصي انجام دهند. سازمان بهزيستي متولي اين موضوع است و برنامه‌ها توسط اين نهاد به صورت تخصصي انجام مي‌شود. از طرفي طبق لايحه، ساير نهادها بايد در خدمت بهزيستي باشند تا حقوق کودکان و نوجوانان حفظ شود.
قاسم زاده: آئين‌نامه‌اي از سوي وزارت کار براي ساماندهي کودکان کار تدوين شده‌اما چهارسال است که اين آئين‌نامه بلاتکليف مانده است. براي اينکه يازده سازمان دولتي در اجراي اين آئين‌نامه دخيل هستند اما هنوز سه سازمان زير بار مسئوليت‌هاي خود نرفته‌اند و سازماني هم آن‌ها را مجبور به اجراي برنامه‌ها نمي‌کند.
سياوشي: نمايندگان مجلس علاوه بر قانون‌گذاري وظيفه نظارتي هم دارند و اينگونه نيست که قانوني به تصويب برسد و نمايندگان نحوه اجراي قوانين از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را نظارت نکنند.
قاسم زاده: اما واقعيت اين است که سازمان بهزيستي به تنهايي قادر به کاهش کودک آزاري نيست و مقابله با اين موضوع بر عهده سازمان‌هاي ديگر نيز قرار دارد.
سياوشي: بله ما هم قبول داريم که سازمان بهزيستي به تنهايي نمي‌تواند موضوع کودک آزاري را ساماندهي کند بلکه در اين مسير علاوه بر ساير دستگاه‌ها، انجمن‌هاي مردمي‌و NGO‌ها بايد فعال‌تر شوند و به عنوان بازوي بهزيستي در حوزه کودکان و نوجوانان فعاليت کنند. البته لازم است که نقش سازمان‌هاي مردم نهاد نيز در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان ديده شود.
قاسم زاده: معتقدم که فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد نبايد به عنوان بازوي دولت باشد. وقتي مي‌گوييم بازو يعني سازمان‌هاي مردمي‌تصميم بگيرند و اجرا کنند. لذا سازمان‌هاي غيردولتي بازوي دولت نيستند و فقط مي‌توانند در اجرا به سازمان‌هاي اجرايي کمک کنند. البته در برنامه ششم توسعه، فقط در دو بخش از سازمان‌هاي مردم نهاد نام برده شده که آن هم به عنوان بازوي دولت است.
سياوشي: جلسات زيادي در رابطه با مسايل مربوط به کودک آزاري‌ها شکل مي‌گيرد اما نکته‌اي که وجود دارد خروجي اين جلسات است. اکثر جلسات و همايش‌هايي که در اين رابطه برگزار مي‌شود صرفا خروجي احساسي داشته است. من تأکيد دارم اين جلسات خروجي داشته باشد و نتيجه آن منجر به لحاظ شدن موارد مهم در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان شود. در حال حاضر سه نسخه از اين لايحه در اختيار مجلس است که هم اکنون در دست کميسيون قضائي قرار دارد.
نوروزي: هر سه نسخه‌اي که از لايحه حمايت از کودکان وجود دارد، کارگروه تخصصي دارد. اين کارگروه‌ها باهم تداخل ندارد. در اين فرايند تمامي‌نقاط ضعف و قوت موضوعات مربوط به کودکان و نوجوانان ديده مي‌شود و برخي موارد حذف يا اضافه مي‌شود. بحث تدوين قانون، تدوين مقاله و پايان‌نامه نيست. اين لايحه تبديل به قانون مي‌شود و در اختيار قضات قرار داده مي‌شود.يک کارگروه را دولت داده، يک کارگروه در کميسيون قضايي فعاليت مي‌کند و يک کارگروه هم قديم است. با توجه به اينکه احتمال مي‌داديم اختلاف نظر پيش آيد، کارگروه واحدي تعيين کرديم که چکيده اين سه کارگروه خواهد بود و در آن کارشناسان خبره حضور دارند. اما اينکه گفته مي‌شود 38 سال بعد از انقلاب هيچ قانوني در رابطه با کودکان و نوجوانان وجود ندارد، اينگونه نيست. در سال‌هاي 61 ، 70 و 81 قوانيني مربوط به کودکان داريم.
 بله، قوانيني در رابطه با مسايل کودکان و نوجوانان وجود دارد اما مساله مهمي‌که وجود دارد کارايي قوانين و ضمانت اجراي آن است. چه تضميني براي اجراي قوانين وجود دارد؟
قاسم زاده: در حال حاضر طبق آمار بهزيستي 75 درصد آزارها توسط خانواده و توسط پدر انجام مي‌شود اما در قوانين نگاه محافظه کارانه‌اي به اين مساله وجود دارد و در بسياري از موارد حتي پدري که اقدام به کودک آزاري کرده مورد سوال قرار نمي‌گيرد.
نوروزي: هر نوع بي‌احتياطي و عدم رعايت ضوابط از سوي والدين، اوليا يا سرپرستان کودک بايد در دادگاه مجازات مي‌شود. در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان مجازات ديده شده به طوري که از يک تا سه سال، 2 تا 5 سال و يک روز تا شش ماه تعيين شده است.
اسدبيگي: اينکه گفته مي‌شود 75 درصد از کودک آزاري‌ها توسط پدر خانواده انجام مي‌شود، بايد گفت که اين آمار از لحاظ علمي‌و آماري در تمام دنيا وجود دارد و در آمار ما 59 درصد توسط پدر انجام مي‌شود.
سياوشي: درباره عدم کارايي قانون موضوع بسترسازي فرهنگي مطرح مي‌شود که در کشور ما هميشه از آن غافل هستند. بحثي که هميشه به عنوان چالش مطرح مي‌شود اين است که به طور معمول فرهنگ، زمينه‌ساز اجراي قانون مي‌شود يا قانون است که فرهنگ را ايجاد مي‌کند. در کشور تلاش نمي‌کنيم که اين دو موضوع پا به پاي هم پيش رود. آموزش، فرهنگ و قانون به ويژه در بررسي لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان بايد مد نظر قرار بگيرد و در اين مسير از پتانسيل سازمان‌هاي مردم نهاد استفاده شود.بررسي‌هاي کارشناسان نشان مي‌دهد که اولياي کودک در ايران هميشه والديني مهربان تلقي مي‌شوند اما متاسفانه آگاه نيستند. در واقع پدر و مادرها يا چرخه‌اموزش را تکميل نکرده‌اند يا به دلايلي آموزش نديده‌اند. متأسفانه بيشترين آسيب‌ها در خانواده‌هايي صورت مي‌گيرد که خانواده‌هاي فقيري هستند. نکته‌اي که وجود دارد موضوع ولايت مطلق والدين است. در حال حاضر ولايت مطلق والدين وجود دارد اما به دليل اينکه تدابير لازم را در جامعه فراهم نکرده‌ايم، موجب شده که نتوانيم فرهنگ آموزي کنيم. به دليل حمايت‌هايي که وجود ندارد، ناچار هستيم تبعات کيفري کودک آزاري را براي پدر و مادر در حداقل ببينيم. اگر اين تدابير وجود داشت ما هم مي‌توانستيم نسبت به مجازات والدين ورود کنيم.
قاسم زاده: من معتقدم که در رابطه با احقاق حقوق کودکان بايد آموزش جايگزين شود و خانواده‌ها تحت آموزش باشند.
اسدبيگي: در بسياري از تماس‌هايي که با اورژانس اجتماعي صورت مي‌گيرد، افراد توقع دارند تا کودک مورد آزار مختصر قرار گرفت، بهزيستي کودک را از خانواده بگيرد اما اين موضوع نيز به نوعي کودک آزاري محسوب مي‌شود چرا که عواطف کودک نيز بايد در نظر گرفته شود. سعي مي‌شود خانواده‌ها را در اين مسير اصلاح و آموزش دهيم تا مشکلات آن‌ها برطرف شود. بنابراين اينگونه نيست که هر موضوعي پيش آمد، کودک را از خانواده جدا کنيم چرا که اين مسأله تبعات بيشتري دارد.
 از آنجا که ميزان آگاهي خانواده‌ها در حفظ حقوق کودکان بسيار اهميت دارد، آموزش به خانواده‌ها چه تأثيري در کاهش ميزان کودک آزاري خواهد داشت؟
نوروزي: در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان بحث مجازات براي اوليا در نظر گرفته شده است. در صورتي که تخلفي صورت بگيرد در ماده 9 به آن اشاره شده است. از طرفي بحث آموزش به ادارات، بهزيستي، دادسراها، ضابطان قضايي، نيروي انتظامي‌و ضابطان بهزيستي مطرح شده است و در کنار آن بحث فرهنگ سازي از سوي رسانه‌ها بايد پيگيري شود. سعي کرديم در لايحه مذکور به موضوع آموزش ضابطان قضائي توجه کنيم و تصويب اين قانون منجر به فرهنگ سازي و آموزش خانواده‌ها شود اما در اين راستا همه دستگاه‌ها بايد ورود کنند.در لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان به موضوع پليس اطفال و راه‌اندازي يک دادگاه ويژه اطفال به طور تخصصي توجه شده است. اگر مي‌خواهيم جامعه‌اي اسلامي‌و انساني داشته باشيم قوانين مربوط به احقاق حقوق کودکان بايد به زودي تعيين تکليف شود و همه دستگاه‌ها به درستي به وظايف خود عمل کنند. اميدواريم اين لايحه تا يک ماه آينده به سرانجام برسد و کميسيون قضائي نيز به طور جدي به دنبال اين موضوع است.
قاسم زاده: در زمينه حمايت از کودکان از لحاظ قانون و آموزش به خانواده‌ها عقب هستيم و بايد با شتاب بيشتري عمل کنيم. کودکان و نوجوانان سرمايه‌هاي کشور هستند که اگر کمتر آسيب ببيند و سالم تر بتوانند، مي‌توانند به جامعه خدمت کنند. در اين مسير نقش آموزش و پرورش بسيار اهميت دارد. 12 ميليون کودک در کشور داريم که‌اموزش و پررش با اجراي برنامه‌هاي آموزشي مي‌تواند در راستاي شناختن حقوق به کودکان و خانواده‌ها اقدا
م کند.
سياوشي: در قوانين بالادستي از جمله برنامه ششم توسعه به موضوع خدمات مشاوره‌اي در زمينه کودک آزاري توجه شده است. از طرفي تلاش مي‌کنيم با استفاده از ظرفيت مرکز تحقيقات قم موضوع مشاوره را در قانون مدني ببينيم. علاوه بر اين در فراکسيون زنان و در کميته‌اي در کميسيون فرهنگي به دنبال فعال کردن صدا و سيما در مباحث مربوط به کودک آزاري و آموزش به خانواده هستيم. اميدواريم صدا و سيما از فضاي مجازي عقب نماند. در نهايت نبايد از نقش مهم انجمن اوليا و مربيان که به عهده‌اموزش و پرورش است، غافل ماند.
مديرعامل بيمه تجارت نو اعلام کرد:
عرضه بيمه نامه عمر با تمرکز بر مستمري

 بيمه تجارت نو در پي ايجاد سوپرمارکت مالي و ارائه سبد خدمات بانکي- بيمه اي در شعب بانک تجارت است.
 به گزارش روزنامه تجارت- سيدمحمد عباس زادگان، مديرعامل بيمه تجارت نو از تحقق 90 درصد بودجه شرکت در سال 95 خبر داد و گفت: بيمه تجارت نو در سال 95 حدود 48 ميليارد تومان حق بيمه توليد کرد و ضريب خسارت آن نيز 10 درصد بود ضمن اين که براي خسارت‌هاي احتمالي در راه، ذخاير کافي گرفته شده است.
دکتر عباس زادگان با اشاره به پيش بيني درآمد سهام 30 توماني اين شرکت در سال گذشته اعلام کرد که در مجمع عمومي، 28 تومان به ازاي هر سهم پرداخت خواهد شد.وي با بيان اين نکته که به زودي به سهامداران پيشنهاد خواهد داد که 25 تومان از اين مبلغ را براي افزايش سرمايه شرکت بيمه تجارت نو اختصاص دهند، افزود: براي سال جاري هم حدود 30 تومان به ازاي هر سهم، سود پيش بيني کرده‌ايم که آن هم پيشنهاد ما اين است که صرف افزايش سرمايه شود.مديرعامل شرکت بيمه تجارت نو سرمايه 250 ميليارد توماني شرکت را از بالاترين سرمايه‌هاي اوليه در بين شرکت‌هاي بيمه خواند و اظهار داشت: توانگري مالي اين شرکت نيز محاسبه شده و به تاييد حسابرس رسمي‌رسيده و به بيمه مرکزي ارسال شده است و به زودي روي سايت قرار خواهد گرفت.به گفته وي، توانگري مالي بيمه تجارت نو در اين يک سال و اندي فعاليت، درجه يک است و اين شرکت در زمينه ايفاي تعهدات، شکايتي از بيمه گزاران نداشته است.دکترعباس زادگان کادر نيروي انساني بيمه تجارت نو را کادري جوان، باانگيزه و دونده خواند و ادامه داد: با يکهزار کارشناس خسارت مورد تاييد بيمه مرکزي قرارداد بسته و آنان را ساماندهي کرده‌ايم تا هرجا خسارتي به وقوع مي‌پيوندد به صورت آنلاين و آنکال آن را ارزيابي کنند تا بين 24 تا 48 ساعت خسارت ارزيابي شده، به بيمه گزاران پرداخت شود.مديرعامل بيمه تجارت نو با بيان اين نکته که‌ايمني در ايران در همه جا بسيار پايين است و ريسک‌ها هم کنترل شده نيست، تاکيد کرد: اين موضوع باعث شده است که ضريب خسارت در کشور بسيار بالا باشد به گونه اي که ميزان خسارت ما در تصادفات از جنگ هم بيشتر است.وي با اشاره به برنامه‌هاي اين شرکت در راستاي بهبود ريسک و ايمني در کشور اعلام کرد که نخستين سمينار بين المللي ريسک و ايمني در سال جاري از سوي بيمه تجارت نو برگزار خواهد شد.
دکترعباس زادگان، کمک به ايجاد شرکت ريسک و ايمني را از ديگر برنامه‌هاي اين شرکت ذکر کرد و اظهار داشت: عرضه محصولات جديد نيز در دستور کار قرار دارد که از آن جمله، طراحي بيمه نامه آتش سوزي با نرخ حق بيمه پايين و تنها با پرکردن يک کارت است.وي همچنين گفت که تا دو سه ماه ديگر، بيمه نامه عمري با تمرکز بر مستمري از سوي بيمه تجارت نو به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته وي، بيمه روستاييان نيز با همکاري پست بانک در برنامه‌هاي اين شرکت قرار دارد که بر اساس آن، بيمه نامه عمري طراحي خواهد شد که با توجه به درآمد پايين روستاييان، در دوران بازنشستگي، زندگي آنان را تامين کند.
مديرعامل بيمه تجارت نو اعلام کرد که تا دو ماه ديگر آيين نامه اجرايي اين طرح تدوين و پس از آن در روستاها عملياتي خواهد شد.
وي درباره استفاده بيمه تجارت نو از بازار بالقوه سهامداران عمده نظير بانک تجارت، تاکيد کرد: ما قصد نداريم سهامداران عمده را مجبور به خريد بيمه نامه‌هاي خود کنيم بلکه درپي ارائه خدمات باکيفيت هستيم تا سهامداران به خريد محصولات اين شرکت راغب شوند.
عباس زادگان پيش بيني کرد که بانک تجارت به صورت تدريجي، بخش اصلي عمليات بيمه اي خود را به شرکت بيمه تجارت نو منتقل خواهد کرد.
وي ادامه داد: در پي ايجاد سوپرمارکت مالي و ارائه سبد خدمات بانکي- بيمه اي در شعب بانک تجارت هستيم.

برگزاري نخستين همايش دندانپزشکان طرف‌قرارداد بيمه‌کوثر
نخستين همايش دندانپزشکان طرف‌قرارداد شرکت بيمه‌کوثر به‌منظور اجراي سياست نظارت و ارزشيابي مراکز طرف‌قرارداد برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ اين همايش باحضور 200نفر از دندانپزشکان و مديران کلينيک‌هاي دندانپزشکي طرف‌قرارداد استان تهران و البرز و مديران بهداشت و درمان سازمان‌ها و نهادهاي بزرگ طرف‌قرارداد، معاونان، مديران و نيز سهام‌دارن و نمايندگان حقيقي و حقوقي برپا شد.
مديرعامل بيمه‌کوثر در اين همايش ضمن قدرداني از بيمه‌گذاران و بيمه‌شدگان به تبيين سياست‌ها و شاخص‌هاي خريد راهبردي خدمات دندانپزشکي در شرکت بيمه‌کوثر پرداخت و گفت: اين همايش در راستاي کاهش خسارت در حوزه خدمات دندانپزشکي، ترسيم اهداف نظارت و ارزشيابي و اعتباربخشي، رعايت اصول و مباني و اموزش ضوابط قانوني و ساير موارد برگزار شده است.
مجيد مشعلچي فيروزآبادي از ارايه بسته‌هاي بيمه‌هاي سلامت در آينده نزديک خبرداد و خاطرنشان‌کرد: اين بسته‌ها با موضوع‌هاي متنوع و ضرايب ويژه طراحي و به مشتريان ارايه خواهد شد.
مدير بيمه‌هاي درمان بيمه‌کوثر نيز در اين همايش تاکيدکرد: براساس سخنان رهبر معظم انقلاب توجه خاص به دغدغه‌هاي جانبي بيماران و برطرف‌کردن آن‌ها و رسيدگي به سلامت جامعه در حوزه‌ درمان و مسايل مرتبط در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در دستور کار همکاران اين مديريت است.
محمدحسين سلطاني تغيير رويکرد از ارايه خدمات بيمه‌اي درمان‌محور به سلامت‌محور را از برنامه‌هاي اين شرکت برشمرد و خاطرنشان‌کرد: ارايه خدمات جامع بيمه‌اي با محوريت سلامت و نيز کيفي‌سازي خدمات ازجمله برنامه‌هاي اين مديريت است.
وي از اعتبارسنجي مراکز طرف‌قرارداد شرکت خبرداد و گفت: مراکز طرف‌قرارداد در سه‌سطح خوب، بسيار خوب و عالي اعتباربخشي مي‌شوند.
مدير بيمه‌هاي درمان بيمه‌کوثر با بيان اينکه اعتباربخشي عامل اطمينان‌بخشي و آرامش بيمه‌شدگان مي‌شود،تصريح‌کرد: قطع همکاري با مراکز بي‌کيفيت و خارج از استاندارد و نيز شناسايي و معرفي مراکزي که با مديريت صحيح اداره مي‌شوند و خدمات را به‌صورت تخصصي، باصداقت و با بهره‌گيري از تجهيزات کيفي و رعايت اصل تکريم ارباب‌رجوع ارايه مي‌دهند، صورت مي‌گيرد.

بيش از 90 ميليارد ريال به خانواده جانباختگان
 حادثه معدن آزادشهر پرداخت شد

بيمه‌آسيا درچهار مرحله پرداخت خسارت حادثه معدن زمستان يورت آزادشهر مبلغ 90 ميليارد و 300ميليون ريال به تمامي‌43 خانواده معدنکار جانباخته در اين حادثه پرداخت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه آسيا ، حميد رضا ساري اصلان ، مديربيمه‌هاي مسئوليت بيمه‌آسيادر ادامه مطلب فوق گفت:بيمه آسيا بنابر مسئوليت اجتماعي بنگاه‌هاي اقتصادي در جبران خسارات وارده شده به افراد در مواقع بروز حادثه با رويکرد تکريم و همراهي خانواده جانباختگان ،ديه کامل 43معدنکار جانباخته در حادثه معدن زمستان يورت(هرنفر دو ميليارد و يکصد ميليون ريال) به مبلغ 90ميلياردو 300ميليون ريال را پرداخت کرد.
مديربيمه‌هاي مسئوليت بيمه‌آسيابا اشاره به چهار مرحله پرداخت خسارت حادثه معدن آزاد شهر گفت:،در مرحله چهارم پرداخت خسارت ،هفت خانواده از جانباختگان حادثه معدن زمستان يورت آزادشهر با حضور در شعبه بيمه‌آسيا گنبدکاووس، هر يک دو ميليارد و يکصد ميليون ريال و در مجموع 14 ميلياردو700 ميليون ريال دريافت کردند.
گفتني است پيش از اين بيمه‌آسيا در سه مرحله پرداخت خسارت حادثه معدن زمستان يورت آزادشهر، مبلغ75 ميليارد و600 ميليون ريال به36خانواده ازجانباختگان اين حادثه پرداخت کرده بود.

بيمه معلم 30/23 درصد سود پرداخت کرد
بيمه معلم در سال ۹۵ معادل 30/23 درصد به حساب اندوخته بيمه گذاران بيمه‌هاي زندگي و سرمايه گذاري واريز کرد.
سعيد گيوه چي، مدير بيمه عمر و زندگي شرکت بيمه معلم در جريان برپايي همايش بزرگ بازاريابي بيمه معلم که با حضور اساتيد بين المللي در سالن همايش همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، گفت: قبل از اعلام برترين‌هاي بيمه‌هاي زندگي بايد اعلام کنم که براي بيمه معلم همه شما برترين هستيد چرا که براي تغيير و بهتر شدن و پيشرفت تصميم گرفته‌ايد و فردا روز آنچه را که‌اموختيد اجرا خواهيد نمود. هديه اول اين مديريت به تک تک شما سفيران بيمه معلم اعلام سود مشارکت در منافع سال ۱۳۹۵ براي بيمه گذاران بيمه‌هاي زندگي و سرمايه گذاري مي‌باشد .
وي افزود : با عنايت پروردگار و حمايت مديران ارشد و سرمايه گذاري درست و صحيح ذخاير و حق بيمه‌هاي بيمه‌هاي زندگي براي ششمين سال پياپي موفق شديم سود مشارکت در منافع بسيار مناسبي نسبت به سود تضميني سال ۹۵ به بيمه گذاران بيمه‌هاي زندگي و سرمايه گذاري پرداخت نماييم. همانطور که مستحضر هستيد حد اکثر سود تضميني شرکت‌ها در سال ۹۵ طبق آئين نامه 2/68 بيمه مرکزي ۲ سال اول ۱۶ درصد ، ۲ سال دوم ۱۳ درصد و از سال چهارم به بعد ۱۰ درصد تعيين شده است .
مدير بيمه عمر و زندگي شرکت بيمه معلم ادامه داد: کادر مجرب و متخصص معاونت مالي و کميته سرمايه گذاري بيمه معلم توانست با استفاده از فرصت‌هاي مناسب بازار 30/7درصد بالاتر از سود تضمين شده را بين بيمه گذاران اين رشته تقسيم نمايد . بدين ترتيب سود قطعي بيمه معلم در سال ۹۵ معادل30/23 درصد به حساب اندوخته بيمه گذاران بيمه‌هاي زندگي و سرمايه گذاري واريز گرديد و پيامک آن طي روزهاي آتي براي کليه بيمه گذاران و بيمه شدگان ارسال خواهد شد.
گيوه چي افزود:اين درحالي است که بين شرکت‌هايي که تا کنون سود مشارکت سال ۹۵ را اعلام نموده‌اند بيشترين سود قطعي را بيمه معلم پرداخت نموده است تا بار ديگر به کليه مشتريان و بيمه گذاران اعلام کنيم کمتر قول مي‌دهيم و بيشتر عمل مي‌کنيم.
وي در ادامه گفت:مفهوم واقعي برند خوب که توسط اساتيد در اين دو روز تاکيد شد در همين دو جمله خلاصه شده است.برند خوب کمتر قول مي‌دهد اما بيشتر عمل مي‌کند.اميداورم با تلاش مضاعف در فرايند فروش بيمه‌هاي زندگي و سرمايه گذاري از فرصت بدست آمده با اجراي تکنيک‌هاي فروشي که در دوره‌هاي متعدد در اين رشته‌اموختيد و محصولات متنوعي که در اين رشته در بيمه معلم طراحي شده است ، پاسخ حمايت‌هاي بي دريغ مديران ارشد را داده باشيم.
مدير بيمه عمر و زندگي شرکت بيمه معلم در ادامه از مديرعامل و هيئت مديره و همچنين معاونت بيمه‌هاي اشخاص تشکر کرد و افزود:اعضاي هيات مديره و مديرعامل بيمه معلم با اينکه مي‌توانستند ۸۵ درصد سود مشارکت را تقسيم نمايند اما درخواست فني ما که همانا متفاوت بودن نسبت به رقبا مي‌باشد را پذيرفتند و ۹۶ درصد آن معادل 30/23 درصد را بين بيمه گذاران تقسيم گردند.
گيوه چي در ادامه با تاکيد بر نقش اساسي محمد ابراهيم تحسيري، مديرعامل شرکت بيمه معلم، در تحقق اهداف اين شرکت، اعلام کرد که به منظور قدرداني از زحمات بي دريغ استاد و اسطوره اخلاق در صنعت بيمه نقش پرتره جناب آقاي تحسيري توسط هنرمند فرهيخته سرکار خانم اربابي شاگرد استاد مرتضي کاتوزيان بزرگترين نقاش معاصر ايران طراحي و از طرف معاونت بيمه‌هاي اشخاص ، مديريت بيمه‌هاي عمر و زندگي و مديريت بيمه‌هاي درمان و حوادث اين اثر ماندگار تقديم
مي‌گردد . گفتني است: در پايان همايش بزرگ بازاريابي بيمه معلم از ۱۶ نماينده برتردر بخش بيمه‌هاي جنرال و عمر و سرمايه گذاري بيمه معلم قدرداني شد.

آغاز جشنواره فروش تابستانه
محصولات بيمه‌هاي عمر بيمه دي

دوازدهمين نشست ستاد توسعه بيمه‌هاي عمر با اعلام آغاز جشنواره «عمري به خرسندي» برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه دي؛ نشست دوازدهم ستاد توسعه بيمه‌هاي عمر، با اعلام رسمي‌شروع جشنواره فروش بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري بيمه دي با نام «عمري به خرسندي»، در محل دفتر معاونت برنامه‌ريزي و تحول برگزار شد.
سيد مهدي احمدي، معاون برنامه‌ريزي و تحول هدف از آغاز اين طرح را ارتقاء سطح فروش دانست و اظهار داشت: ستاد توسعه بيمه‌هاي عمر ضمن اخذ مجوز شوراي معاونين با هدف افزايش سهم پرتفوي بيمه‌هاي زندگي شرکت در صنعت، از ارديبهشت ماه سال جاري و با حضور تمامي‌مديران حوزه‌هاي مربوطه تشکيل گرديد.
وي تصريح کرد: تا کنون بالغ بر 30 ساعت نشست در اين خصوص برگزار شده است که مواردي از قبيل؛ وضع موجود، تحولات بازارهاي داخلي و خارجي، چالش‌ها و مشکلات سازمان، راه‌کارهاي نوين فروش با تمرکز بر حوزه‌ ديجيتال، کانال‌هاي فروش، محصولات و طرح‌هاي نوين، بازارهاي هدف، فرآيندهاي فروش، آموزش، تسهيلات و ... مورد بررسي قرار گرفت.
احمدي با ابراز اميدواري نسبت به نتايج برگزاري اين جشنواره و ارتقاء سهم بيمه‌هاي زندگي بيمه دي در آينده، اعلام نمود: جشنواره تنها يکي از دستاورد‌هاي ستاد است و با توجه به حمايت‌هاي مديريت‌ عالي سازمان و هم‌چنين تلاش تمامي‌بخش‌هاي مربوط، در آينده شاهد اقدامات توسعه‌اي ارزنده‌اي خواهيم بود.
معاون برنامه ريزي و تحول بيمه دي افزود: با موافقت اعضاء و بهره‌گيري از نظرات کارشناسان خبره، مسائل و راهکارها با هدف بهبود وضع موجود اولويت بندي شده‌اند.
جشنواره تابستانه فروش بيمه‌هاي عمر براي دو محصول "عمر انفرادي و عمر خانواده" با نام «عمري به خرسندي» از تاريخ 15 مردادماه آغاز و تا تاريخ 30 شهريورماه سال جاري ادامه خواهد يافت. در اين جشنواره به نمايندگان و شعب منتخب جوايز ارزنده‌اي اهدا خواهد شد.
 
انتخاب هيأت رئيسه شوراي هماهنگي
 شرکت‌هاي بيمه اي استان مرکزي

نخستين جلسه شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي در استان مرکزي با دستورالعمل جديد تشکيل شد و طي آن محسن جعفري، جعفرطالبي و مرتضي چگيني بعنوان هيأت رئيسه اين شورا انتخاب شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌سنديکاي بيمه گران، در ادامه تشکيل شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه با ساختار و دستورالعمل جديد در سطح استانها، اين شورا در استان مرکزي نيز تشکيل گرديد و رئيس ، نائب رئيس و دبير آن به مدت دو سال با نظر اعضا انتخاب شدند.
طي راي گيري بعمل آمده ميان مديران بيمه اي استان مرکزي ، محسن جعفري مديربيمه رازي بعنوان رئيس ، جعفر طالبي مدير بيمه سينا بعنوان نائب رئيس و مرتضي چگيني مدير بيمه نوين بعنوان دبير شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي استان مرکزي برگزيده شدند.
گفتني است هدف از تشکيل شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي در استانها ايفاي نقش فعال تر و هماهنگ صنعت بيمه در سطح هر استان بوده و تاکنون اين شورا در 14 استان کشور راه‌اندازي شده است.