با عبور يک‌هزار و ۳۱۴ هزار ميليارد تومان
بانک مرکزي رقم نقدينگي خرداد ماه ۹۶ را بيش از يک‌هزار و ۳۱۴ هزار ميليارد تومان اعلام کرد که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۱ درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار ايبِنا، بانک مرکزي با انتشار گزيده‌امارهاي اقتصادي در خرداد ماه سال جاري، حجم نقدينگي را بيش از هزار و ۳۱۴ هزار ميليارد تومان اعلام کرد که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۴.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل (خرداد ۹۶ نسبت به خرداد ۹۵)، ۲۴.۱ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
بر پايه اين گزارش، ميزان دارايي‌هاي خارجي سيستم بانکي در خردادماه‌امسال ۵۸۰۴.۸ هزار ميليارد ريال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۲ درصد افزايش يافته است.
در عين حال، بدهي بخش دولتي در دوره مورد بررسي ۲۲۹۹.۵ هزار ميليارد ريال است که نسبت به خرداد ماه سال ۹۵ به ميزان ۲۰.۶ درصد رشد يافته است.
حجم پول در اين دوره ۱۶۴۷.۱ هزار ميليارد ريال با۲۰.۷ درصد نسبت به خرداد ماه سال قبل بوده و حجم شبه پول نيز با ۲۴.۶ درصد رشد، ۱۱۵۰۲ هزار ميليارد ريال است.
طبق اعلام بانک مرکزي، بدهي بخش غيردولتي ۹۳۰۲.۳ هزار ميليارد ريال است که نشان دهنده ۲۲.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و نسبت به اسفندماه سال گذشته نيز ۱.۴ درصد رشد نشان مي‌دهد.
خلاصه دارايي‌ها و بدهي‌هاي بانک مرکزي
ميزان دارايي‌هاي خارجي بانک مرکزي در خرداد ماه سال جاري به ۵۲۴۶.۷ هزار ميليارد ريال رسيد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
همچنين بدهي بخش دولتي به بانک مرکزي در دوره مورد بررسي نيز ۶۲۷ هزار ميليارد ريال است که نشان دهنده ۶.۳درصد رشد است.
بدهي‌هاي ارزي بانک مرکزي در خرداد ماه سال جاري ۱۵۵۶.۰ هزار ميليارد ريال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل۲.۲ درصد رشد داشته است.
وضعيت دارايي‌ها و بدهي‌هاي بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي
اين گزارش حاکي است، ميزان دارايي‌هاي خارجي در اين بخش با ۰.۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۴۰۹ هزار ميليارد ريال رسيده و حجم اسکناس و مسکوک نيز با ۱۲ درصد رشد، ۷۰.۸هزار ميليارد ريال
است.
سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي نزد بانک مرکزي با ۲۰.۱درصد رشد به ۱۳۸۷.۵هزار ميليارد ريال رسيد.
همچنين بدهي بخش غيردولتي نيز در دوره خردادماه سال ۹۶ با ۲۲.۸ درصد رشد، ۹۲۲۰.۶ هزار ميليارد ريال است.
 خلاصه دارايي‌ها و بدهي‌هاي بانک‌هاي تجاري
ميزان دارايي‌هاي خارجي بانک‌هاي تجاري کشور در خرداد ماه‌امسال ۳۵۰۰ هزار ميليارد ريال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۹ درصد رشد نشان مي‌دهد.
سپرده بانک‌هاي تجاري نزد بانک مرکزي نيز ۲۷۹.۲ هزار ميليارد ريال بوده که ۳۸ درصد افزايش يافته است.
 جمع کل دارايي‌هاي بانک‌هاي تجاري در دوره مورد بررسي،۳۹۵۴.۵ هزار ميليارد ريال بوده که به نسبت خرداد ماه سال ۹۵ داراي ۲۵.۵ درصد رشد است.
 وضعيت دارايي‌ها و بدهي‌هاي بانک‌هاي تخصصي
بر پايه اين گزارش، ميزان دارايي‌هاي خارجي بانک‌هاي تخصصي در خرداد ماه سال جاري ۵۷۲.۸ هزار ميليارد ريال است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱.۷ درصد رشد يافته است.
جمع کل دارايي‌ها و بدهي‌هاي بانک‌هاي تخصصي در اين دوره رقم ۴۵۰۰.۳هزار ميليارد ريال است که ۱۳.۲ درصد رشد دارد.

مديرعامل بانک توسعه صادرات گفت: موسسات غيرمجاز هيچگونه سپرده اي نزد بانک مرکزي ندارند و اقدامات آنها که همراه با عدم رعايت مقررات نظارتي و احتمالي است، نتيجه اي جز بي ثباتي در نظام مالي کشور نخواهد داشت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، دکتر علي صالح آبادي در گفتگو با خبرنگار ايبنا با اشاره به فعاليت‌هاي مخرب موسسات غيرمجاز پولي و سرو سامان يافتن آنها از سوي بانک مرکزي افزود: موسسات غيرمجاز از جمله پديده‌هايي است که سياست گذاري پولي را در کشور با مشکلاتي مواجه کرده و ثبات مالي را نيز در معرض خطر جدي قرار داده است.
وي در ادامه توضيح داد: اين موسسات نرخ سودي را به مشتريان خود پيشنهاد مي‌دهند که خارج از عرف و نظارت بانک مرکزي است در حالي که بانکها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزي نرخ‌هاي مصوب شوراي پول و اعتبار را رعايت مي‌کنند.
صالح آبادي گفت: براين اساس بانک مرکزي بدنبال تنظيم و تحت نظارت قرار دادن موسسات غيرمجاز است و برنامه ريزي‌ها و اقدامات لازم را نيز انجام داده و به صورت مرتب در حال پايش و نظارت اين موسسات غيرمجاز است.
وي افزود: اين اقدام به دليل اينکه بسيار با اهميت و گسترده است، بايد با همکاري تمامي‌سازمان‌ها و دستگاه قضايي انجام شود زيرا اگر مشکلات مربوط به موسسات مالي غيرمجاز هرچه سريع‌تر سر و سامان يابد، به طور حتم ثبات مالي در جامعه ارتقا پيدا خواهد کرد و اثرات آن در تورم پايدار و رشد اقتصادي بالا نمايان خواهد شد.
مديرعامل بانک ملي ايران گفت: معاون اول رئيس جمهور در بازديد اخير از بانک ملي ايران، پس از استماع گزارش وصول مطالبات معوق و کاهش NPL بانک، اين روند را تحسين برانگيز و مطلوب ارزيابي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمدرضا حسين زاده در دومين همايش سراسري بررسي عملکرد در بخش پيگيري و وصول مطالبات بانک ملي ايران با اشاره به اهتمام جمعي مديران و کارکنان بانک براي کاهش مطالبات معوق از سال گذشته، افزود: کاهش يافتن مطالبات معوق به اين معنا نيست که روند وصول مطالبات را متوقف کنيم، بلکه اين يک عمليات جاري در طول سال است.
وي اظهار کرد: هيات مديره بانک مدت‌ها روي دستورالعمل وصول مطالبات معوق کار کرده و پيشنهاد همه همکاران را نيز در اين باره اعمال کرده است، اما اين دستورالعمل باز هم به اصلاحاتي نياز دارد که در جريان کار انجام خواهد شد.
رئيس هيات مديره بانک ملي ايران با تاکيد بر اين که هنگام استمهال تسهيلات پرداختي نبايد منافع بانک قرباني شود، ادامه داد: ما در مواجهه با بدهکاران بانکي، با يک دستورالعمل واحد عمل نمي‌کنيم، اما در مورد کساني که به عمد قصد بازپرداخت تسهيلات دريافتي را ندارند، جديت عمل خواهيم داشت.
حسين زاده همچنين با اشاره به اين که NPL (نسبت مطالبات معوق به تسهيلات پرداختي) بانک ملي ايران به پايين تر از متوسط نظام بانکي رسيده است، گفت: برنامه ما اين است که اين عدد را به 5 درصد يعني استاندارد جهاني برسانيم.
رمضانعلي سبحاني فر، عضوکميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي‌درخصوص تاثير عملکرد بانک صنعت و معدن بر توسعه صنعت کشور گفت: يکي از مهمترين بانکهاي تخصصي در بخش صنعت و توليد ، بانک صنعت و معدن است وعلي الخصوص در صنايع مادر نقش بسيار موثري را دارد.
نماينده مردم سبزوار و جوين در مجلس شوراي اسلامي‌در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن افزود: بانک صنعت و معدن از بانک‌هاي پيشرو در حوزه صنعت و توليد کشور است و در توسعه و رونق اين حوزه نقش به سزايي دارد.اين نماينده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: فعاليت بانک صنعت و معدن به صورت مستقيم و غيرمستقيم در ايجاد اشتغال اثرگذار است چراکه اين بانک با حمايت از صنايع مادر موجب ايجاد صنايع کوچک تر و جذب نيرو براي اين صنايع مي‌شود.وي بيان داشت: ما در برنامه ششم حمايت خود را از افزايش سرمايه بانک‌ها خصوصا بانک صنعت و معدن اعلام کرديم و اميد است که دولت اقدامي‌در اين خصوص انجام دهد .سبحاني فر در ادامه ، اهداف اقتصاد مقاومتي را همسو با اهداف بانک صنعت و معدن دانست و تصريح کرد: به طور قطع زمانيکه صنعت داخلي کشور توسعه و رونق يابد تحقق اين اهداف در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي نقش اساسي دارد.عضوکميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي‌درباره فضاي کنوني توليد نيز گفت: خوشبختانه وضعيت توليد و صنعت کشور رو به جلو است و شاخص‌ها نشان مي‌دهد که افق بسيار روشني را پيش رو داريم و ظرفيت صنعتي کشور در حال افزايش است.

مديرعامل بانک سپه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاري با کميته‌امداد امام خميني (ره) با بيان اينکه‌امروز فصل جديدي براي خدمت به محرومان شروع شده است، گفت: افتخار بانک سپه خدمت به محرومان و تلاش براي تحقق فرامين امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري در زمينه خدمت رساني به محرومان است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، محمدکاظم چقازردي در مراسم انعقاد تفاهم نامه براي توانمندسازي محرومين با محوريت اشتغال، تسهيل و تسريع در جذب تسهيلات قرض الحسنه اظهارداشت: انعقاد اين تفاهم نامه فصل جديدي براي بانک سپه در خدمت به محرومان است. اين بانک خدمت به محرومان را نوعي توفيق و مايه برکت براي خود مي‌داند.مديرعامل بانک سپه گفت: اين بانک در جايگاه قديمي‌ترين بانک کشور ثابت کرده است که در همه فراز و نشيب‌ها، همراه و پشتيبان دولت بوده و هست.وي اظهارداشت: بانک سپه همچون سال‌هاي گذشته که کارنامه درخشاني در کمک به واحدهاي کوچک و متوسط داشته است، سعي خواهد کرد نقش تأثيرگذاري در اين زمينه ايفا کند.چقازردي همچنين يادآور شد: شرکت‌هاي زير مجموعة بانک سپه با مشارکت در پروژه‌هاي عظيم ملي در پروژه‌هاي مولد و استراتژيک کشور، نقش فعال و اثر گذاري دارند.
مديرعامل بانک سپه با اشاره به حرکت کميته‌امداد امام خميني (ره) به سمت خود اتکايي افراد گفت: در حوزه مأموريت‌هاي کميته‌امداد امام خميني (ره) در اين مسير، بانک سپه نيز در خدمت اين نهاد انقلابي است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، به پيشنهاد کميته ي انتصابات و موافقت مديرعامل بانک قوامبن عباس بايرامي‌طي مراسمي‌با حضور دکتر ابدالي عضو هيئت مديره و معاون طرح و برنامه بانک به عنوان مديرکل جديد شعب استان کرمانشاه معرفي و از زحمات عليرضا رضايي به پاس چند سال حضور و تلاش قدرداني شد.
در ابتداي اين مراسم ابدالي معاون مدير عامل ضمن تبريك دهه كرامت، مراسم توديع و معارفه را مصداق فرهنگ سپاس و تغيير را اساس يادگيري، نشاط و پيشرفت در سازمان دانست، اقتصاد مالي و اقتصاد واقعي دو اصل مهم در عرصه بازار پول و سرمايه مي‌باشد، بيشترين تامين مالي اقتصاد بر دوش بانك‌ها است و بانك‌ها موتور محرك اقتصاد مي‌باشد، مهمترين مشكل بانكها بدهي‌هاي آني و نقد است (سپرده‌ها) اما برگشت دارايي‌ها به شكلي كه انتظار مي‌رود نيست (تسهيلات)، بانك‌ها ذينفع محور هستند و تعادل بخشي به اين ذينفعان بسيار مشكل است.وي افزود: بانك قوامين بيش از 5% درصد از نقدينگي كشور را در دست دارد كه ظرفيت بسيار بالايي محسوب مي‌گردد، كاهش 3% درصدي بهاي تمام شده پول توسط بانك قوامين دست آورد بسيار بزرگي در سال‌هاي اخير بوده است، افزايش 100% درصدي سرمايه بانك در سال‌هاي اخير، اتصال بانك به نيروي انتظامي‌آرامش را براي سپرده گزاران ما به همراه داشته است كه جزء بزرگترين وجه تمايز بانك قوامين است، در پايان ايشان ضمن تشكر از مدير كل استان و تبريك به مدير كل جديد آرزوي موفقيت براي ايشان نمود.
با حمايت و همکاري بانک کشاورزي و شرکت بورس کالا، صندوق کالاي پسته ظرف ۲هفته آينده در بورس‌کالا تشکيل و اوراق گواهي سپرده پسته در بورس‌کالا فعال خواهد شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، بورس‌كالاي ايران درنظر دارد با استفاده از ظرفيت‌هاي بانک کشاورزي زمينه عرضه پسته را در رينگ صادراتي فراهم كند و براي اين منظور بازار پسته بورس‌كالا در فصل برداشت اين محصول يعني شهريور و مهر به سرعت توسعه يافته و شرايط براي عرضه اوراق گواهي سپرده كالاي پسته فراهم مي‌شود.بر اساس اين گزارش، به همين منظور مقرر است استاندارد گونه‌هاي مختلف پسته تدوين و به بورس‌كالا اعلام شود تا شرايط عرضه و معامله اين محصول در بورس‌كالا فراهم آيد.
اين گزارش مي‌افزايد محمدرضا پورابراهيمي، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌با اعلام اين که اين صندوق كالايي جديد با همكاري كارگزاري بانك كشاورزي تاسيس خواهد شد، به تسهيل فرايند تأمين مالي توليد‌كنندگان پسته از مسير بورس‌كالا اشاره کرد و افزود:بايد ورود و عرضه محصول در بورس‌كالا به‌عنوان شرط اعطاي تسهيلات به كشاورزان از محل منابع بانك كشاورزي يا صندوق توسعه ملي تعيين شود. وي با اشاره به مشوق‌هايي كه مجلس براي عرضه‌كنندگان محصولات در بورس‌كالا درنظر گرفته، تأكيد كرد: در قانون بودجه سال آينده، يك سري مشوق‌هاي مالياتي را براي خريداران و عرضه‌كنندگان محصول از بورس‌كالا درنظر خواهيم گرفت. در كنار آن تسهيل فرايند دريافت اوراق گواهي سپرده كالايي را به‌عنوان ضمانت دريافت تسهيلات هم مدنظر خواهيم داشت.بر اساس اين گزارش،حامد سلطاني‌نژاد، مديرعامل بورس‌كالاي ايران اعلام كرد: ارزش معاملات بورس‌كالاي ايران در سال گذشته معادل 6.5درصد از كل توليد ناخالص داخلي ايران بوده است. سلطاني‌نژاد با تأكيد بر اينكه بورس‌كالا به‌دنبال حذف هيچ‌كس نيست، تأكيد كرد: با ورود پسته به بورس‌كالا، فعالان بازار اين محصول مي‌توانند از مزاياي متعددي ازجمله قيمت عادلانه بهره‌مند شوند و بازار مستمري براي اين محصول ايجاد شود.
مديرعامل بانک سرمايه در ديداري صميمانه از دوشعبه‌امين حضور و ابوسعيد بازديدنمود و با همکاران اين دوشعبه به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره به صورت سرزده از دو شعبه‌امين حضور و ابوسعيد بازديد نموده و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات دو شعبه قرار گرفت.
در اين بازديد پويان شاد ابتدا با مسئولين هر يک از شعب در خصوص وضعيت منابع و مصارف، عملکرد شعبه در خصوص بازاريابي و ساير آمارهاي مربوط به عملکرد شعب به بحث و گفت و گو نشست و ضمن شنيدن نظرات و پيشنهادهاي مسئولين هر دو شعبه، راهکارها و پيشنهادهاي خود را به منظور بهبود عملکرد و افزايش بهره‌وري شعبه ابراز نمود.
لازم به ذکر است مديرعامل بانک سرمايه در پايان پس از گوش سپردن به سخنان همکاران دو شعبه ذکرشده، در خصوص نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به همکاران بيان نمود.

بانک صادرات ايران با تخصيص بيش از ٢ هزار و ١٠٠ ميليارد ريال در ١٥ ماهه منتهي به پايان خرداد ماه‌امسال، بالغ بر ٢٢ هزار و ١٨٠ شغل ايجاد کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در راستاي تحقق اهداف و برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و همسو با سياستهاي ابلاغي دولت محترم، بانک صادرات ايران از ابتداي سال ٩٥ تا پايان سه ماهه اول سال جاري (طي ١٥ ماه) با تأمين اعتبار ٢ هزار و ١٠٠ ميليارد ريال موجب ايجاد اشتغال مستقيم براي ٢٢ هزار و ١٨٠ نفر شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: در اين مدت، تعداد ١٢ هزار و ٢٤٨ نفر از سوي کميته‌امداد حضرت امام خميني (ره)، تعداد ٣ هزار و ٢٥٤ نفر از سوي سازمان بهزيستي و تعداد ٦ هزار و ٦٧٨ نفر از سوي اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي ضمن معرفي به شعب بانک صادرات در سراسر کشور از وام‌هاي قرض الحسنه اشتغالزايي و خود اشتغالي بهره مند شده‌اند. گفتني است با عنايت به نامگذاري سال ١٣٩٦ به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، اين بانک حمايت از توليد و کارآفريني را دستور کار قرار داده است.
توسعه و گسترش خدمات بانکي درسطح کشور به ويژه در روستاها و مناطق محروم و ايجاد دسترسي عمومي‌براي تمامي‌هموطنان از طريق شبکه گسترده پست بانک ايران از برنامه‌هاي مهندس جهرمي‌وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است.
 خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران در گفتگوئي ضمن حمايت از مهندس جهرمي‌و برنامه‌هاي وي براي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهارداشت: با توجه به سوابق وي در مسئوليت‌هاي مختلف حوزه‌هاي فناوري اطلاعات قطعاً با قبول مسئوليت خطير اين وزارتخانه مي‌تواند تحول خوبي در حوزه‌هاي مختلف IT، ICT و دانش بنيان‌ها و کسب و کارهاي آن ايجاد نمايد.
فرحي تصريح کرد: عملکرد موفق وي در شرکت ارتباطات زيرساخت و مروري بر برنامه‌هاي پيشنهادي براي مجلس شوراي اسلامي‌جهت کسب رأي اعتماد بيانگر تسلط مهندس جهرمي‌بر اين حوزه بوده و برنامه‌هاي کاربردي خوبي را ارائه نموده است.
وي تأکيد کرد: خوشبختانه دکتر واعظي در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اقدامات خوب و مؤثري را انجام داده است و ادامه سياست‌ها و برنامه‌هاي وي توسط مهندس جهرمي، تحول عظيمي‌در اين وزارتخانه ايجاد خواهد کرد.
در راستايي تسهيل ارايه خدمات به مشتريان، بانک اقتصادنوين به سامانه "صياد" پيوست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، اين سامانه با هدف متمرکزسازي درخواست‌هاي دسته‌چک، امکان اعتبارسنجي صاحبان حساب و جلوگيري از اختصاص دسته‌چک به افراد فاقد صلاحيت ايجاد شده و پيوستن بانک اقتصادنوين به اين سامانه نشان دهنده احراز شرايط پيوستن به سامانه صياد توسط بانک اقتصادنوين است. گفتني است به دليل ريسک‌هاي موجود در کار با چک‌، بانک مرکزي تصميم به يکپارچه‌سازي همه چک‌ها به منظور مديريت ريسک و ارايه خدمات جديد گرفت. با راه‌اندازي سامانه صياد، شبکه بانکي موفق به صدور چک‌هاي يکپارچه مي‌شود و همچنين از طريق ارسال شناسه استعلام امکان شناسايي و اعتبارسنجي صاحب حساب جاري را فراهم مي‌کند. با پيوستن بانک اقتصادنوين به سامانه صياد، ضريب امنيت الکترونيک چک‌ها با طرح جديد مطابق با استانداردهاي بين‌المللي خواهد بود و مدت زمان تعيين وضعيت به‌ طور محسوسي کاهش خواهد يافت. يکي از مهمترين راه‌هاي کاهش حجم وسيع چک‌هاي برگشتي در کشور در کنار ارايه‌اموزش‌هاي لازم به افراد در سطوح مختلف، استقرار يک سيستم جامع تبادل اطلاعات بين بانک‌هاست؛ به اين معني که به محض اعلام برگشت چک از طرف بانک عامل، ساير بانک‌ها به سرعت از اين امر مطلع شده و از تحويل دسته چک جديد به صاحب اين حساب خودداري خواهند کرد.
حمايت بانک شهر از توسعه
حمل و نقل ريلي در شهر قم

رئيس سرپرستي منطقه ۶ بانک شهر با تاکيد بر حمايت اين بانک از توسعه حمل و نقل ريلي در شهر قم، گفت: خط يک مترو اين کلان شهر با حمايت بانک شهر به سرانجام رسيد و قراردادي نيز براي تکميل خط 2 مترو در اين شهر منعقد شده است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، احمد کمري با بيان اين‌که خوشبختانه اين بانک با هدف توسعه و آباداني هرچه بيشتر شهرهاي کشور ، 180هزار ميليارد ريال در پروژه‌هاي عمراني شهرها تزريق منابع مالي داشته است، افزود: خط يک مترو شهر قم نيز از بلوار کشاورز تا مسجد مقدس جمکران به تعداد 23 ايستگاه با مشارکت اين بانک به سرانجام رسيد. وي تصريح کرد: قرارداد خط 2 مترو قم نيز با حمايت بانک شهر در حال انعقاد است تا يکي از پروژه‌هاي عظيم که کلان شهر قم را از چالش‌هاي ترافيکي رها مي‌کند، به سرانجام برسد. از سوي بانک شهر در بيش از 250 پروژه عمراني نيز تامين مالي براي پيمانکاراني که در اتمام پروژه‌ها دچار مشکل شده بودند، صورت گرفت.  وي با تاکيد براين‌که بانک شهر به عنوان يکي از بانک‌هاي تقريبا جوان کشور توانسته خدمات بانکي نويني را به شهروندان ارايه کند، ادامه داد: طي اين سال‌ها کمک‌هاي قابل توجهي به توليدکنندگان داخلي شد.

کسب رتبه نخست بانک کارآفرين
 در شبکه اجتماعي تلگرام

بانک کارآفرين رتبه نخست حضور در شبکه اجتماعي تلگرام را در ميان بانک‌هاي کشور کسب کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، بر اساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته، كانال تلگرامي‌بانک کارآفرين به آدرس
 karafarin_bank@ رتبه نخست را درميان بانک‌هاي کشور به دست آورد.اين گزارش حاكي است بر اساس اعلام بانک مرکزي و نتايج تازه‌ترين پايش صورت گرفته توسط گروه تخصصي پژوهشي «بانکتاک»، بانک کارآفرين در سه ماهه اول سال 96 رتبه نخست حضور و فعاليت در شبکه اجتماعي تلگرام را کسب کرد.نتايج بررسي معيارهاي پنجگانه ارزيابي کانال‌هاي تلگرام شامل معيارهاي کيفيت محتوا، نفوذ محتوا، کيفيت مديريت کانال، متوسط بازديد هر پست، و متوسط تعداد پست در ماه بوده است.

تمديد طرح پاداش سپرده‌هاي
 سرمايه‌گذاري مدت‌دار ثامن

موسسه ثامن با توجه به استقبال مشتريان از طرح وفا و افزايش تقاضاها در اين خصوص طرح مذکور را تمديد کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن، با توجه به افزايش تقاضاي مشتريان براي تمديد سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري مدت‌دار يک‌ساله تا پنج‌ساله و يا کوتاه‌مدت سه‌ماهه تا شش‌ماهه که در بازه زماني 16 خرداد96 لغايت 20 خرداد96 اقدام به بستن آن کرده بودند؛ تا 31 مردادماه تمديد کرد.بر اساس مصوبه هيئت‌مديره ثامن در اين طرح تمامي‌مشترياني که اقدام به مسدود کردن سپرده‌هاي خودکرده‌اند، با مراجعه به شعب تا تاريخ 31 مرداد 96 و درخواست احياء سپرده قبلي و يا افتتاح سپرده‌اي با شرايط جديد، مبلغ جريمه سود مربوط به انسداد سپرده قبلي به آنها بازگردانده مي‌شود.اين طرح پيش‌ازاين تا تاريخ 20 تيرماه بود که به دليل استقبال مشتريان سپرده‌گذار تا 31 مرداد تمديد شد.

بانک گردشگري رتبه هشتم بانک‌هاي برتر
در زمينه شبکه‌هاي اجتماعي

بانک گردشگري رتبه هشتم کيفيت شبکه‌هاي اجتماعي ميان بانک‌ها و موسسات اعتباري کشور را کسب کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در بررسي انجام شده توسط موسسه معتبر «بانکتاک» و وب سايت «بنکر» که فعاليت بانک‌هاي ايراني در شبکه‌هاي اجتماعي را پايش کرده و هر سه ماه يک بار گزارشي در اين زمينه ارائه مي‌دهند، صفحه اينستاگرام و کانال تلگرام بانک گردشگري با رشد قابل توجه در تعداد فالوئرها و تنوع و به روز بودن محتوايي توانسته‌اند جايگاهي مناسب در ميان رسانه‌هاي اجتماعي بانک‌هاي کشور به دست آورند. اين گزارش حاکي است در اين بررسي، صفحات رسمي‌بانک‌ها و مؤسسات مالي در تلگرام و اينستاگرام، دو رسانه اجتماعي که در ايران بيشتر مورد اقبال عمومي‌بوده‌اند مدنظر قرار گرفته‌اند و ملاک‌هايي چون تعداد فالوئرها، کيفيت محتوا، تعامل با مخاطب، کيفيت مديريت صفحه، محبوبيت محتوا و متوسط پست در ماه به عنوان ۶ شاخص اصلي سنجيده شده‌اند.

بانک قرض الحسنه مهر ايران  
رتبه نهم اطلاع رساني در شبکه‌هاي اجتماعي

بانک قرض الحسنه مهر ايران طي سه ماهه اول سال ۱۳۹۶، بر اساس گزارش فعاليت بانک‌هاي ايران در شبکه‌هاي اجتماعي که توسط دپارتمان آناليز شبكه‌هاي اجتماعي بانكتاك انجام شده است، رتبه نهم را به خود اختصاص داد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک
 قرض الحسنه مهرايران، بيش از ۱۵ ماه است که بانکتاک فعاليت بانك‌هاي ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي را پايش كرده و هر سه ماه يك بار گزارشي در اين زمينه ارائه مي‌دهد. در اين آناليز، صفحات رسمي‌بانک‌ها و مؤسسات مالي در تلگرام و اينستاگرام، دو رسانه اجتماعي که در ايران بيشتر مورد اقبال عمومي‌بوده، بررسي شده است. فعاليت بانک‌ها در هر دوره سه ماهه فارغ از فعاليت شان در دوره‌هاي قبل مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. سپس با مقايسه نتايج اين دوره با دوره سه ماهه قبل که گزارش آن موجود است، تغييرات صورت گرفته نيز گزارش مي‌گردد. تعداد فالوئر، کيفيت محتوا، تعامل با مخاطب، کيفيت مديريت صفحه، محبوبيت محتوا و متوسط پست در ماه به عنوان ۶ شاخصي است که در اين ارزيابي‌ها مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن در حوزه اينستاگرام بانک‌هاي سامان، ملت، آينده، پاسارگاد، شهر، تجارت، ايران زمين، گردشگري، قرض الحسنه مهر ايران و بانك مركزي رتبه اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.