جرارد: بارسلونا کوتينيو را ترسانده است  
استيون جرارد، اسطوره قرمزهاي آنفيلد از نقش بارسلونا در درخواست جدايي کوتينيو از ليورپول صحبت کرد.
کوتينيو در ماه ژانويه، قراردادش را با ليورپول به مدت پنج سال تمديد کرد و با اين حال زمزمه‌هايي مبني بر جدايي او از اين تيم و پيوستن به بارسلونا شنيده مي‌شود. استيون جرارد، کاپيتان سابق ليورپول درباره اين موضوع، گفت‌: من فکر مي‌کنم که بارسلونا کوتينيو را ترسانده و به او گفته که يا الان يا هيچ وقت! من به خوبي اين را مي‌دانم که فوتباليست‌هاي اهل آمريکاي جنوبي علاقه زيادي براي بازي در تيم‌هايي همچون رئال مادريد و بارسلونا دارند و شايد کوتينيو فکر مي‌کند که اگر اين پيشنهاد را رد کند ديگر بارسلونا به سراغ او نخواهد آمد.

 چين با لوزانو جهاني شد
تيم‌ملي واليبال چين در آخرين ديدارش در مرحله انتخابي قهرماني جهان در منطقه آسيا موفق شد سه بر صفر کره جنوبي را شکست دهد و جواز حضور در قهرماني جهان را کسب کند.
به نقل از ايسنا، در ادامه رقابت‌هاي انتخابي واليبال جهان در منطقه آسيا و از گروه B که از نوزدهم تا بيست و سوم مرداد ماه به ميزباني سالن رضازاده شهر اردبيل برگزار مي‌شود، از ساعت ۱۵:۳۰ ديروز تيم ملي واليبال چين که هدايتش بر عهده رائول لوزانو است.
 در آخرين ديدارش رو در روي تيم ملي واليبال کره جنوبي قرار گرفت و در پايان موفق شد سه بر صفر حريف خود را شکست دهد.

نقش تعيين‌کننده غول بسکتبال ايران  
عملکرد تاثيرگذار کاپيتان تيم ملي بسکتبال ايران مورد توجه علاقه مندان اين رشته در مسابقات کاپ آسيا قرار گرفته است.
تقريبا چند روز قبل از اعزام تيم ملي بسکتبال به رقابت‌هاي کاپ آسيا بود که بليت ستاره يک دهه اخير ايران براي سفر به لبنان رزرو شد. حامد حدادي با وجود مصدوميت رضايت داد که تيم ملي را در رقابت‌هاي کاپ آسيا همراهي کند، اتفاقي که در ۲ بازي اخير کاملا در نمايش ايران تاثيرگذار بوده است.
بعد از ۲ برد قاطعانه آسمان خراش‌هاي ايراني مقابل هند و سوريه، ارسلان کاظمي‌در اعلام کرده حضور حدادي اعتماد به نفس ساير بازيکنان را ۲۰۰ درصد بالا برده است.


منشا: جدايي از پرسپوليس؟ خنده‌دار است
مهاجم نيجريه‌اي پرسپوليس بابت مسائل مربوط به پايان ديدار برابر نفت تهران واکنش نشان داد و از بروز برخي شايعات نيز ابراز تعجب کرد.
به نقل از ورزش سه، دومين گلزن برتر فصل گذشته ليگ برتر با ادعاي آقاي گلي با پيراهن پرسپوليس به اين تيم پيوست و اکنون در سومين بازي فصل خود توانسته تنها يک گل به ثبت برساند. او البته کاملا اميدوار به آينده و فرصت‌هايي که باقي مانده نگاه مي‌کند. اما نکته عجيب در خصوص اين بازيکن مربوط به حواشي بعد از بازي برابر نفت تهران است؛ عصبانيت شديد اين بازيکن در پايان آن ديدار باعث بروز شايعاتي مبني بر اعتراض او نسبت به ديگر بازيکن در خصوص ندادن پاس و در نهايت تکرار آزمايش دوپينگ شد. او در اين خصوص با خبرنگار ما صحبت کرد که در ادامه مي‌خوانيد.
مصدوميت؟ کاملا آماده هستم
مصدوميتي ندارم و اينکه روي نيمکت نشسته‌ام تصميم سرمربي تيم است. مسلما دوست دارم بازي کنم و اين را نه در حرف بايد در تمرين و زمان مسابقه نشان دهم. در چند ديدار اخير شرايط آنطور که بايد از نظر کيفي برايم پيش نرفته‌اما هميشه قرار نيست همينطور باقي بماند و مسلما روزهاي بهتري نيز در پيش است. روزهايي که مي‌توانم بيشتر و بهتر به ميدان بروم و موفقيت فردي و تيمي‌را کسب کنم. اما در خصوص مصدوميت و ناآمادگي بايد بگويم اصلا اينطور نيست و کاملا آماده‌ام.
هنوز معتقدم پرسپوليس بهترين است
من قبل از پيوستن به پرسپوليس گفته بودم که اينجا شرايط فوق‌العاده‌اي که يک مهاجم نياز دارد را دارد. اکنون نيز همين اعتقاد را دارم و اين را در ديدارهاي اخير به وضوح ديده‌ايم. بازي شناور و هجومي‌و انتظار اينکه مهاجم خود را در موقعيت قرار دهد. من هنوز معتقدم پرسپوليس از اين حيث بهترين است. ما شرايط خوبي در اين فصل داريم و سه بازي و سه پيروزي نصيب ما شده و چه چيزي بيشتر از اين مي‌توانستيم بخواهيم؟ البته از نظر فردي اگر به دنبال خواسته‌هاي هر نفر باشيد مطمئنا به چيزهاي بيشتري نياز دارم.
بله من گل مي‌خواهم و فرصت بيشتر
هيچ بازيکني مسلما هيچ زمان از شرايط خود راضي نيست و اين عدم رضايت است که باعث موفقيت‌هاي بيشتر مي‌شود. من همان فصل گذشته نيز به دنبال چيزهاي بيشتر و بزرگتر بودم و طبيعي است که اکنون در بهترين تيم ايران به دنبال اتفاقات بزرگتر و بيشتر باشم. براي يک مهاجم هميشه برترين و بهترين يعني گل زدن و قرار داشتن در اصل موفقيت تيم. من نيز به دنبال اتفاقات بهتر هستم و بر اين اساس به هفته‌هاي بهتر نگاه مي‌کنم. اکنون خودم را از هيچ چيزي عقب مانده نمي‌دانم. 27 هفته از ليگ باقي مانده و در ليگ قهرمانان هم حضور داريم. مسير جالب توجهي جلوي ما قرار دارد و براي ثانيه به ثانيه آن بايد برنامه داشته باشيم.
از گلزني طارمي‌ناراحتم؟ بيرانوند هم گل بزند خوشحالم
اين سوال عجيبي است که از گلزني او ناراحتم. اين بدترين شيوه سوال است و هيچ دليل و اتفاقي نمي‌تواند بازيکني را بابت گلزني هم تيمي‌اش ناراحت کند. ما همگي يک هدف مشترک و تيمي‌داريم و اصول تيم نيز بر اين اساس شکل مي‌گيرد. در ابتدا همه به دنبال موفقيت تيم هستيم و در اين راه موفقيت‌هاي فردي در کنار هم اين مساله را خواهد ساخت. مشخص است که در ابتدا قهرماني با تيم برايم ارزشمندتر از آقاي گلي خودم يا مهدي باشد. نه طارمي‌که بيرانوند هم گل بزند خوشحال هستم و همه ما اينجا جمع شده‌ايم تا اتفاقي تيمي‌را رقم بزنيم.
جدايي از پرسپوليس؟ خنده‌دار است
خوشحالم که شايعات را متوجه نمي‌شوم و آنها را نمي‌خوانم. البته طي چند روز اخير برخي‌ از هواداران در صفحه اينستاگرامم در اين باره کامنت گذاشته‌اند. آنها مرا به باقي ماندن در پرسپوليس و دوستي با طارمي‌دعوت کرده‌اند که کمي‌عجيب است. من هم به تعهدم با پرسپوليس پايبند هستم و هم بهترين دوستي را در تيم دارم. با فرشاد احمدزاده، طارمي، سيامک و ديگران دوست صميمي‌هستيم. واقعا از اين شايعات فقط مي‌توان تعجب کرد و خنديد. هواداران پرسپوليس مطمئن باشند هيچ اتفاق عجيبي رخ نداده و همه ما تصميمات و اهداف بزرگي داريم.
من عصباني بودم و هستم
اين بدترين قرعه ممکن است. مگر مي‌شود سه هفته پياپي من جزو قرعه دوپينگ باشم؟ من مشکلي با اين مساله ندارم با کمال ميل دستور آنها را اجرا مي‌کنم اما سه هفته پياپي آن هم در شرايطي که برخي اوقات اتوبوس تيم مي‌رود و با مشکل براي خروج از استاديوم مواجه مي‌شوم هر کسي را ممکن است عصبي کند. يک هفته فشار سنگين تمرين و بازي و بعد اين دغدغه باعث عصبانيتم شد و تنها دليل عصبانيتم همين بود و هست.
پاس ندادن مسلمان؟
فوتبال بازي ثانيه‌هاست و خيلي سخت‎تر از چيزي است که شما تصور مي‌کنيد. شايد يک تماشاگر بيرون از زمين بگويد چرا بازيکن اين فرصت را از دست داد يا چرا پاس و ضربه بهتري نزد اما واقعا در داخل زمين همه چيز متفاوت است و در ثانيه بايد تصميم بگيري. من آن لحظه انتظار پاس داشتم اما محسن تصميم ديگري گرفت و احساس کرد ديگري در فرصت بهتري قرار دارد و همه چيز تمام شده و نمي‌دانم وقتي خبرنگار يا فردي در کنارم حضور نداشته چطور متوجه شده بابت اين مساله عصباني هستم. ايگور حاضر است و مي‌داند که من در خصوص اعلام مدير تيم براي رفتن به اتاق دوپينگ در حال حرف زدن بودم و هيچ اتفاق ديگري وجود نداشت. ما هر روز با هم تمرين مي‌کنيم و هم من و هم طارمي‌در خصوص همکاري و شيوه‌هاي پاس و قرار گرفتن در موقعيت گل با هم تمرين و برنامه ريزي مي‌کنيم. اين چيزي که مي‌گوييد اصلا صحت ندارد و در هيچ تيم بزرگي ديده نمي‌شود و اين شايعات در خصوص تيم‌هاي آماتور و توسط افراد آماتور انتشار مي‌يابد و در خصوص ما اينچنين نيست.
بله شبيه قرعه‌ آرسنال شده‌ام
به نکته‌اي جالبي اشاره کرديد. به بدشانسي اعتقاد ندارم و اتفاقا خودم را خوش شانس مي‌دانم. اما اکنون به نظرم اتفاقاتي در خصوص شانسم رخ داده است و شبيه همان آرسنال و قرعه هميشگي مربوط به حذفش شده‌ام. باور کنيد من مشکلي بابت اين زمينه ندارم و اگر يادتان باشد بعد از بازي فولاد در تونل ورزشگاه همديگر را ملاقات کرديم. اتوبوس تيم رفته بود و من ساعتي را منتظر آمدن تاکسي مانده بودم و اين به خاطر عدم شناختم از اين محيط کاملا عادي است که ناراحت باشم. اما چيزي نيست و بهترين اتفاقات در انتظار ماست و براي آن تلاش مي‌کنيم.

جنجالي‌ترين اتفاق تاريخ سوپرکاپ‌هاي رئال و بارسا
بارسلونا در نوکمپ ميزبان رئال در بازي رفت سوپرکاپ اسپانيا خواهد بود. رئال و بارسا تاکنون 6 بار در سوپرکاپ اسپانيا به مصاف هم رفته‌اند که سهم رئال 5 قهرماني و سهم بارسلونا تنها يک قهرماني بوده است. آخرين بار که دو تيم در اين جام به مصاف هم رفتند به سال 2012 بر مي‌گردد که رئال در مجموع دو بازي رفت و برگشت توانست 4-3 بر بارسلونا غلبه کند. در 6 ديدار گذشته شاهد اتفافات گوناگوني در داخل و خارج از زمين بوديم اما 2 اتفاق شايد هرگز از ذهن دوست داران دو تيم پاک نخواهد شد.
آگوست 1997، ورزشگاه نوکمپ: بارسلونا به عنوان قهرمان کوپا دل ري در بازي رفت ميزبان رئال مادريدي بود که با مربيگري يوپ‌هاينکس و به عنوان مدافع عنوان قهرماني لاليگا در ورزشگاه نوکمپ حاضر شده بود. بارسلونا آن بازي را به لطف گل به خودي رافائل آلکورتا و گلزني جيوواني 2-1 از رئال برد اما اتفاق عجيب بازي، پرتاب فندک به سمت روبرتو کارلوس و زخمي‌شدن سر او بود. بارسا به همين دليل 500 هزار پسوتا جريمه شد. رئال در بازي برگشت 4-1 پيروز شد و جام را بالاي سر برد. آگوست 2011؛ نوکمپ: بارسلونا و رئال در بازي رفت در برنابئو به تساوي 2-2 دست يافته بودند و بازي برگشت در نوکمپ تا دقايق پاياني 2-2 دنبال مي‌شد که مسي موفق شد گل سوم بارسا را در دقيقه 88 به ثمر رسانده و باعث قهرماني آبي اناري‌ها شود. در انتهاي بازي اوزيل، ويا و مارسلو از زمين اخراج شدند ولي صحنه باورنکردني را پس از سوت پاياني بازي شاهد بوديم که مورينيو به سمت تيتو ويلانووا(دستيار وقت پپ گوارديولا) رفت و انگشتش را در چشم او فرو کرد. اين صحنه با اختلاف، عجيب‌ترين اتفاق تاريخ سوپرکاپ‌هاي اسپانيا لقب گرفته است. پشت سر اين دو يکي از مديران ورزشگاه نوکمپ حضور داشت که بي تفاوت به آن صحنه جنجالي نگاه مي‌کرد. از آن پس به وي لقب آقاي نظاره گر را دادند. رئالي‌ها در پايان بازي پس از دريافت مدال به رختکن رفتند و بالارفتن جام بر فراز دستان پويول را نديدند.

واکنش رونالدو به خبر درگيري لفظي با قاضي دادگاه
نشريه پرتغالي آبولا به نقل از منابع نزديک به رونالدو، اظهارنظرهاي منتسب به او در دادگاه مالياتي را تکذيب کرد.
13 روز پيش رونالدو همراه با ايجنت و وکلايش در دادگاه حاضر شد تا پاسخگوي اتهامات مالياتي خود باشد. او متهم شده است که 14.7 ميليون يورو درآمد حق پخش تصويري خود را به اداره ماليات اسپانيا گزارش نکرده است. پس از اتمام دادگاه، شايعات زيادي در مورد گفته‌هاي رونالدو به قاضي منتشر شد و حتي برخي رسانه‌ها ادعا کردند که او در گفت و گو با قاضي از کوره در رفته و فضاي دادگاه را پرتنش کرده است. گفته‌هايي چون من اينجا هستم به خاطر اينکه نامم رونالدو است يا اينکه در انگليس مشکل مالياتي نداشتم و به همين دليل دوست دارم به آنجا برگردم، در رسانه‌هاي اسپانيايي بازتاب فراواني داشت. امروز آبولا در گزارشي ويژه تمام اين شايعات را تکذيب کرد و عنوان داشت که رونالدو هرگز با قاضي فرر دچار مشکل نشده و چند بار به اين دليل که ترجيح داده بود از مترجم استفاده نکند، در درک سوالات و موارد قانوني دچار مشکل شده و از قاضي خواسته است تا سوالات را تکرار کند. طبق ادعاي اين نشريه، تنها مشکل رونالدو در دادگاه، استرس او بوده است؛ چرا که هرگز در موقعيتي مشابه قرار نگرفته بود.

حضور بسکتبال با ويلچر بانوان در انتخابي جهان
تيم ملي بسکتبال با ويلچر بانوان در تورنمنت آسيا - اقيانوسيه که به منظور کسب سهميه مسابقات جهاني آلمان برگزار مي‌شود، شرکت خواهد کرد. به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون ورزش‌هاي معلولان، مريم دهستاني، نايب رئيس انجمن بسکتبال در مورد اين رقابت‌ها گفت: اين رقابت‌ها همزمان در دو بخش مردان و زنان به ميزباني چين برگزار مي‌شود و با حمايت فدراسيون مقرر شد تيم ملي بانوان نيز در اين رويداد ورزشي شرکت کند. نايب رئيس انجمن بسکتبال با ويلچر گفت: هنوز اطلاع دقيقي از تيم‌هاي شرکت کننده در بخش بانوان نداريم اما بهترين تيم‌هاي آسيا و اقيانوسيه قطعا حضور خواهند داشت و از ميان تيم‌هاي شرکت کننده، تنها دو کشور مجوز حضور در مسابقات قهرماني جهان را دريافت مي‌کنند. دهستاني تصريح کرد: تيم ملي بسکتبال با ويلچر بانوان تاکنون تنها در يک اعزام برون مرزي که مسابقات پاراآسيايي اينچئون بود، حضور يافته و اين اعزام، دومين تجربه ملي پوشان در يک رويداد برون مرزي است. بر اين اساس انتظار مقام از تيم نداريم اما ورزشکاران انگيزه‌هاي بسيار خوبي دارند و کادر فني و انجمن نيز تلاش مي‌کنند تا تيم را در شرايط خوب به اين مسابقات اعزام کنند. وي در ادامه اضافه کرد: از مسابقات قهرماني کشور و ليگ‌هاي باشگاهي سالهاي گذشته، نزديک به ۲۰ ورزشکار که جوانان نيز در ميان آنها حضور دارند، انتخاب شده‌اند که به اردو دعوت مي‌شوند. در نهايت و پس از برگزاري سه مرحله اردو، تيم با ترکيب ۱۲ ملي پوش به مسابقات چين اعزام مي‌شود.  

حضور ماموران نادو در اردوي تيم ملي وزنه‌برداري
ماموران ستاد ملي مبارزه با دوپينگ با حضور در کمپ تيم‌هاي ملي وزنه برداري از 9 وزنه‌بردار حاضر در اردوي بزرگسالان آزمايش دوپينگ گرفتند. به نقل از سايت فدراسيون دووميداني، 9 ملي‌پوش تيم وزنه‌برداري بزرگسالان کشورمان در حين انجام تمرين صبحگاهي خود و پس از حضور مامودان نادو (ستاد ملي مبارزه با دوپينگ) در محل کمپ تيم‌هاي ملي، آزمايش دوپينگ دادند. ملي‌پوشان بزرگسال اين روزها خود را براي حضور پرقدرت در رقابت‌هاي داخل سالن آسيا در عشق آباد ترکمنستان و مسابقات قهرماني جهان در آمريکا آماده مي‌کنند.