دورتموند اينگونه دمبله را به بارسلونا خواهد داد  
عثمان دمبله، ستاره فرانسوي بروسيا دورتموند که اين روزها از حضور در تمرينات منع شده، سخت در پي يافتن راهي براي جدايي و پيوستن به بارسلونا است. بارسلونا پس از جدايي نيمار درصدد تسريع روند جذب بازيکنان جديد است. در سوي ديگر عثمان دمبله نيز که با پيشنهاد بارسا هوايي شده و چند روز پيش از حضور در تمرينات دورتموند خودداري کرد، تا اطلاع ثانوي از حضور در تمرينات گروهي منع شده است. طبق ادعاي موندودپورتيوو، مسئولان دورتموند به مديربرنامه‌هاي دمبله گفته‌اند که تنها در صورت عذرخواهي رسمي‌اين بازيکن حاضر خواهند بود براي جدايي اش وارد مذاکره شوند. فعلا اين مهمترين درخواست زردها از دمبله براي هموارکردن مسير جدايي اوست.

AFC فعلا به بدهي باشگاه‌هاي فوتسال ورود نمي‌کند  
کنفدراسيون فوتبال آسيا هر چند باشگاه‌هاي فوتسال را ملزم به حرفه‌اي‌سازي کرده‌اما موضوع بدهي‌ها همچون فوتبال هنوز در فوتسال مطرح نيست. موضوع بدهي باشگاه‌هاي فوتبال اخيرا از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا مورد توجه قرار گرفته و باشگاه‌ها براي شرکت در ليگ قهرمانان آسيا ملزم به تسويه تمام بدهي‌هاي خود هستند. AFC، حرفه‌اي‌سازي در باشگاه‌هاي فوتسال را هم از امسال آغاز کرده‌اما اين سوال پيش مي‌آيد که فوتسالي‌ها نيز بايد بدهي‌هاي خود را جدي بگيرند؟ سهيل مهدي رئيس کميته صدور مجوز حرفه‌اي سازمان ليگ گفت: AFC از امسال پرونده حرفه‌اي سازي باشگاه‌هاي فوتسال را باز کرده و باشگاه‌ها ملزم به رعايت برخي موارد شده‌اند.

دوري ۳ تا ۴ هفته‌اي بهادري از ميادين  
ملي‌پوش فوتسال کشورمان به علت مصدوميت، حدود يک ماه از ميادين دور خواهد بود. قدرت بهادري که پس از حضور در تيم نفت الوسط عراق در مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا 2017 به فرش‌آراي مشهد بازگشت، سه هفته تا يک ماه از ميادين دور خواهد بود. وي از ناحيه مينيسک داخلي پا دچار مصدوميت قديمي‌بوده و حضور در مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا، بازي در ليگ برتر و تمرينات فرش‌آرا اين مصدوميت را تشديد کرده است. بهادري روز يکشنبه آينده بايد در تهران عمل جراحي کند. بدين ترتيب او چند هفته از مسابقات ليگ برتر فوتسال و نيز مسابقات داخل سالن آسيا در ترکمنستان را از دست مي‌دهد. نام بهادري از ليست بازيکنان اعزامي‌به اين مسابقات حذف مي‌شود.



AFC قرباني زياده‌خواهي سعودي‌ها
سرانجام پيگيري‌ها در دادگاه با سعودي‌ها باعث شد تا قاضي CAS راي به برنده شدن ايراني‌ها مقابل عربستاني‌ها بدهد.
به نقل از ورزش سه، درست از يک سال پيش بود که با ممانعت عربستاني‌ها از ورود تيم‌هاي فوتبال خود به ايران ماجراي شکايت رسمي‌فدراسيون فوتبال از همتاي سعودي خود در دادگاه‌هاي بين المللي نقل محافل شد و در اين مدت چندين جلسه ميان نمايندگان و وکلاي دو کشور در دادگاه CAS برگزار شد که در نهايت خبر رسيد ايران در اين دادگاه مقابل عربستان برنده شده است.
در آخرين جلسه دادگاه CAS فدراسيون فوتبال عربستان در پي شکايت فدراسيون ايران به خاطر ممانعت از سفر نماينده‌هاي اين کشور به خاک ايران بعد از کشمکش‌هاي سياسي ميان دو کشور محکوم شناخته شد تا بر اساس حکم دادگاه محکوم به پرداخت غرامت و تمام هزينه‌هاي اين تصميم اشتباه شود. هزينه‌هايي که سفرهاي بي مورد نماينده‌هاي ايران به کشور ثالث متقبل شدند همراه با جرايمي‌که براي اين هزينه‌ها درنظر گرفته شده است. با اين راي حالا بايد منتظر ماند و ديد تکليف ميزباني مصاف نماينده‌هاي دو کشور در فصل آتي چه خواهد شد، جايي که ايراني‌ها اعلام کردند مشکلي براي سفر به خاک عربستان ندارند و سعودي‌ها بايد با اين تصميم کنار بيايند. مسلما اين حکم دادگاه CAS مي‌تواند روند اين موضوع را به سمت و سوي ديگري سوق دهد تا بلکه بعد از چند سال سعودي‌ها زير بار ميزباني و مهماني نماينده‌هاي دو کشور بروند. نکته کليدي در ماجراي برنده شدن ايران در دادگاه با عربستان به قوانين CAS برمي‌گردد که اين اجازه را به فدراسيون فوتبال ايران نداده تا خبر برنده شدن خود در اين پرونده را رسانه اي کند. خبري خوب و اميدوارکننده براي فوتبال ايران در مجامع بين المللي با تلاش‌ها و پيگيري‌هاي وکلاي بين المللي که بنا به اخبار رسيده از منابع نزديک به فدراسيون فوتبال مي‌تواند موفقيتي بزرگ و بي نظير تلقي شود. حال بايد منتظر ماند و ديد واکنش کنفدراسيون فوتبال آسيا به اين حکم چه خواهد بود. AFC که در اين سال‌ها همواره ترجيح داده ميانه رو باشد و با برگزاري تورنمنت معتبري همچون ليگ قهرمانان آسيا در کشور ثالث تقريبا اعتبار اين بازي‌ها را زير سئوال برد! ضمن اين که تمام نماينده‌هاي ايران در ليگ قهرمانان دراين سال‌ها نيز بايد خوشحال باشند چون با حکم اخير دادگاه CAS مي‌توانند غرامت جالبي از رقباي عربستاني خود دريافت و تمام هزينه‌هايي که براي سفر به کشور ثالث و رويارويي با سعودي‌ها پرداخت کردند را با جريمه بازپس بگيرند.

قهرمان سابق تيم ملي وزنه برداري ايران در 41 سالگي دار فاني را وداع گفت. محمدعلي فلاحتي نژاد، قهرمان سابق وزنه برداري که در سال 2003 به مدال طلاي جهان در دسته 77 کيلوگرم رسيده بود، بعد از تحمل يک بيماري سخت روز گذشته دار فاني را وداع گفت.
 اين قهرمان وزنه برداري به دليل نارسايي کليه در يک ماه اخير وضع خوبي نداشت و ديروز در بيمارستان اميد تهران براي هميشه ديده بر جهان فروبست.
  اين قهرمان خوشنام در تيرماه سال 1355 به دنيا آمده بود، در بازي‌هاي آسيايي 2002 بوسان به مدال برنز رسيد و يک مدال نقره از مسابقات قهرماني آسيا 2003 نيز در کارنامه دارد.
او چند سال بعد از دوران قهرماني خود به کادرفني تيم ملي وزنه برداري در دوران رياست حسين رضازاده اضافه شد و حتي مدتي در سال 89 سرمربيگري تيم ملي را برعهده گرفت. به گفته خيلي از کارشناسان وزنه برداري فلاحتي نژاد،‌نقش ويژه اي در پيشرفت کيانوش رستمي‌و بهداد سليمي‌که قهرمانان کنوني وزنه برداري محسوب مي‌شوند،‌ايفا کرد.
سال 2012 بود که فلاحتي نژاد به عنوان سرمربي تيم ملي وزنه برداري عراق مشغول به کار شد اما انگار اجل مهلتش نداد که بعد از 41 سالگي و در دوران پختگي بتواند به وزنه برداري ايران خدمت کند.
در چند روز اخير وزير ورزش بعد از ملاقات از اين قهرمان ارزنده، دستور داده بود با همکاري وزارت بهداشت براي بهبود وي تلاش ويژه صورت بگيرد اما اين اقدامات هم موثر نبود تا جامعه ورزش کشور در غم از دست دادن او سياهپوش شود.

رئال مادريد در ديدار رفت سوپرکاپ اسپانيا در خانه بارسلونا به پيروزي 3-1 رسيد تا با اميدواري بيشتري در انتظار ديدار برگشت باشد.
 در اين ديدار رئالي‌ها 10 دقيقه پاياني را با يک بازيکن کمتر بازي کردند اما در نهايت توانستند با يک پيروزي خوب، در آستانه فتح يک جام ديگر قرار بگيرند. دو تيم بازي را متعادل آغاز کردند و در دقايق ابتدايي يکي دو موقعيت نصفه و نيمه روي دروازه‌ها ايجاد شد اما توپي از خط دروازه‌ها عبور نکرد. در ادامه بارسا تا اندازه اي بر بازي مسلط شد اما اين رئال بود که مي‌توانست در دقيقه 18 به گل برسد اما ضربه ايسکو به کنار دروازه بارسا برخورد کرد.
نيمه دوم را رئال بهتر آغاز کرد و تنها 7 دقيقه از اين نيمه سپري شده بود که اين تيم به گل رسيد. روي حرکت خوب مارسلو از سمت راست و ارسال او به دهانه دروازه بارسا بود که پيکه به اشتباه دروازه خودي را باز کرد و رئال را پيش انداخت. سه دقيقه بعد رئال مي‌توانست به گل دوم برسد اما ضربه کارواخال را پيکه از دهانه دروازه خارج کرد. در ادامه بازيکنان بارسا تلاش زيادي براي زدن گل تساوي انجام دادند و چندين موقعيت خوب را از دست دادند تا اينکه در دقيقه 77 به گل رسيدند. خطاي کيلور ناواس روي لوئيس سوارز، يک ضربه پنالتي نصيب بارسا کرد و مسي توانست برخلاف جهت حرکت ناواس آن را تبديل به گل کند.
اما اين نتيجه چندان پايدار نبود و تنها سه دقيقه بعد، رئال به گل دوم رسيد. در حالي که بازيکنان بارسا به دنبال گل برتري بودند، رئالي‌ها با يک ضدحمله سريع به محوطه جريمه بارسا رسيدند و در نهايت رونالدو با يک شوت تماشايي کار را تمام کرد.
هشدار تاج در تبريز
رئيس فدراسيون فوتبال مي‌گويد اين بار ماجراي محروميت تيم‌هاي بدهکار بسيار جدي است چرا که اي اف سي کاملا پيگير اين موضوع است.
درحالي که هنوز بسياري از باشگاه‌هاي مطرح و پرطرفدار نتوانسته‌اند مشکل بدهي‌هاي خودشان را حل کنند کنفدارسيون آسيا فرصتي دو ماهه به فوتبال ايران داده است و در غيراينصورت عواقب ناخوشايندي در انتظار تيمهاي باشگاهي خواهد بود. مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال در حاشيه مجمع ساليانه هيات فوتبال آذربايجان شرقي ابتدا در رابطه با شرايط تيم‌هاي بدهکار گفت:« ببينيد در رابطه با تيم‌هاي بدهکار ما چاره اي نداريم جز اينکه قوانين و مقرراتي که از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا وضع شده را رعايت کنيم. تا امروز فدراسيون فوتبال تدبير کرده – که نبايد اسمش را عقب نشيني بگذاريم- و البته همه فدراسيون‌ها اين کار را کردند و به تيم‌هاي بدهکار وقت دادند تا فوتبال کشور خودش را بازسازي کرده و برنامه ريزي کند.»
رئيس فدراسيون فوتبال همچنين گفت:« اکنون اما صدور مجوز الزامات حرفه اي از سوي اي اف سي به شدت جدي شده است. من خودم در اف اي سي وقت زيادي را گذاشتم و با آقاي وينزورجان(دبير کل کنفدراسيون فوتبال آسيا) و آقاي شيخ سلمان (رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا) و حتي کميته صدور مجوز حرفه اي صحبت کردم. به آنها گفتم بايد تلاش کنيم تا 70-80درصد مردم را از فوتبال محروم نکنيم. چون واقعيت اين است که باشگاهها محروم نمي‌شوند بلکه مردم محروم مي‌شوند. پرسپوليس، استقلال و تراکتور تيم‌هاي پرطرفدار ما هستند و اگر محروم شوند بسياري از هواداران و تماشاگران ديگر به ورزشگاهها نخواهند آمد.» تاج درباره پاسخ اي اف سي به اين رايزني‌ها گفت:« آنها پذيرفتند که دوماه به ما وقت بدهند تا باشگاهها بدهي‌هايشان را صاف کنند. اما اگر باشگاهها در اين مدت نتوانند مشکلشان را حل کنند ديگر نمي‌توان به کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت که وقت بدهيد.»
او همچنين در رابطه با شرايط تيم نفت تهران گفت:« ماجراي نفت تهران خودش يک موضوع پيچيده است. نفت تهران اصلا به تعهدات اوليه اش هم عمل نکرده است. اگر اين باشگاه را همان ابتدا مردود مي‌کردند شرايط ديگري بود اما وقتي تعهد دادند بايد اين تعهدات را عملياتي کنند. اينجا نمي‌شود و نبايد با هيچکس تعارف کرد، حالا يکسري گمانه زني و رايزني انجام مي‌شود اما سازمان ليگ نبايد به مسائل توجه کرده و فقط به فکر اجراي قانون باشد.» تاج اضافه کرد:« اگر نفت بتواند به تعهداتش عمل کند که بهتر اگر نتواند اين مي‌تواند باعث شود که ليگ برتر با 15 تيم به کارش ادامه بدهد. اگر تا دو سال آينده هر باشگاهي و مجموعه اي نتواند مشکلاتش را حل کند ليگ حتي مي‌تواند با 12، 10، هشت يا هرتعداد تيم که بتوانند مجوز حرفه اي کسب کنند برگزار شود. اين حرف جدي است چون کنفدراسيون فوتبال آسيا بسيار جدي و سخت گيرانه نسبت به اين ماجرا عمل خواهد کرد.» رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا لابي‌هاي ما در کنفدراسيون فوتبال آسيا نمي‌تواند کمي‌انعطاف را از سوي اي اف سي به همراه داشته باشد؟ گفت:« موضوع امروز فقط اي اف سي نيست. من گفت و گويي با آقاي شيخ سلمان داشتم و ايشان مي‌گفت که اين موضوع از سوي فيفا است و فيفا کنفدراسيون فوتبال آسيا را تحت فشار گذاشته که حتما اين اتفاق در آسيا بيفتد. حرف درستي هم هست چرا که آنها مي‌گويند به‌اندازه درآمدتان هزينه کنيد.»
او با اشاره به اينکه گفته بود وضع تيم‌ها خوب است اما باشگاهها در بحران هستند نيز گفت:« ما از نظر نتيجه حال فوتبالمان خوب است و بهترين نتايج را در بعد و قبل از انقلاب داشته‌ايم. تيم‌هايمان به جام جهاني رفتند، تيم ملي بزرگسالان ما در بهترين شرايط قرار دارد، فوتسال و فوتبال ساحلي مقام سوم جهاني را به دست آوردند و تيم‌هاي نوجوانان و جوانان به جام جهاني رفتند.اما اينها همه نتايج هستند. اينکه من گفتم فوتبال بحراني است به اين دليل است که چهارتيم ما که در ليگ قهرمانان آسيا هستند مشکل بدهکاري دارند. جالب است که اي اف سي پيگير بدهي‌هاي ديگر باشگاهها هم هست چرا که معلوم نيست در فصول آينده چه تيم‌هايي در ليگ قهرمانان حاضر خواهند بود. به همين جهت بايد الزام را براي همه باشگاهها به طور يکسان رعايت کنيم.»
مهدي تاج درمورد راهکارهاي فدراسيون فوتبال براي برون رفت از اين بحران نيز گفت:« يک راهش اين است که ما اين بيمار را بکشيم که اين راه درستي نيست. راه ديگر اين است که درمان بيماري را به تدريج شروع و فشار را تدريجي بگذاريم. الان آنچه در هيات رئيسه ، سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال مصوب کرده‌اند معني اش اين است که الزامات را جدي مي‌دانيم و هرتيمي‌بايد به‌اندازه درآمدش هزينه کند.
مجوز فيبا به بسکتبال زنان ايران
تيم ملي بسکتبال سه نفره بانوان ايران مي‌تواند در رقابت‌هاي داخل سالن آسيا شرکت کند.  در شرايطي که از چند ماه قبل فعاليت‌ها براي کسب مجوز تيم ملي بسکتبال بانوان جهت حضور در مسابقات بين المللي آغاز شده بود و موافقت اوليه فدراسيون جهاني نيز به ايران ابلاغ شده بود، حالا تيم ۳ نفره ايران مي‌تواند در رقابت‌هاي داخل سالن آسيا شرکت کند. فيبا به درخواست فدراسيون بسکتبال ايران براي حضور تيم بسکتبال ۳ نفره بانوان با پوشش تاييد شده،‌ پاسخ مثبت داده تا آسمان خراش‌هاي دختر نيز بتوانند اولين تجربه خود را در ميادين بين المللي پشت سر بگذارند.

آتشي: حدادي بهترين بازيکن آسياست
کارشناس بسکتبال شانس تيم ملي ايران را براي شکست لبنان در کاپ آسيا بالا مي‌داند. بعد از گذشت ۳ بازي از رقابت‌هاي کاپ آسيا مي‌توان عملکرد شاگردان مهران حاتمي‌در اين تورنمنت را ارزيابي کرد. ۳ ديداري که با پيروزي همراه بوده‌اما در مرحله حذفي و براي رسيدن به نيمه نهايي آسمان خراش‌هاي ايراني کار سختي مقابل ميزبان مسابقات در پيش خواهند داشت.  عنايت الله آتشي، کارشناس بسکتبال ايران درباره عملکرد ايران در ۳ بازي اخيرمي‌گويد: «بازي‌هاي مقدماتي فرصت خوبي براي هماهنگي بود اما به نظرم نقاط ضعفي هم در تيم ديده شد که بايد در طول اين چند روز رفع شود. حضور حامد حدادي در تيم ملي واقعا غنيمت است و او نشان داد که چقدر روي تيم ايران و همچنين تضعيف حريف تاثيرگذار است. مي‌توانم بگويم حامد حدادي بهترين بازيکن آسيا است و در ۳ بازي گذشته علاوه بر گلزني و ريباند، پاس‌هاي منجر به گل خوبي هم داشته است.» وي در ادامه به بازي با لبنان در يک چهارم نهايي اشاره مي‌کند: «مطمئنا در برابر لبنان کار ساده اي نداريم چون آنها ميزبان هستند و تيم خوبي دارند. بارها با اين تيم بازي کرديم که تعداد بردها و باخت‌هاي ما تقريبا برابر بوده است. تيم ما از نظر انگيزشي خيلي قوي است و بازيکنان توانايي هم در تيم داريم. شايد لبنان فقط به توانايي فادي الخطيب بازيکن قديمي‌اش دل بسته‌اما با يک دفاع منسجم مي‌توانيم عرصه را بر آنها تنگ کنيم. تنها نقطه برتري آنها حمايت تماشاگران لبناني است اما با اين حال معتقدم مي‌توانيم اين تيم را شکست داده و به جمع ۴ تيم برسيم.» اين کارشناس بسکتبال که بازي‌هاي دور مقدماتي کاپ آسيا در گروه‌هاي ديگر را هم دنبال کرده درباره ساير مدعيان نيز مي‌گويد: از نظر من سطح بسکتبال استراليا با تيم‌هاي آسيايي قابل مقايسه نيست. آنها مثل آمريکا و کانادا بازي مي‌کنند و نيوزلند هم به عنوان تيم دوم قاره اقيانوسيه قدرت بالايي دارد. »

محمودي: برخورد با عادل غلامي‌چکشي بود
بازيکن اسبق تيم ملي واليبال معتقد است جاي برخي از بازيکنان باتجربه در تيم ملي خالي است. صعود مقتدرانه تيم ملي واليبال ايران به بازي‌هاي جهاني بعد از ۳ پيروزي متوالي در رقابت‌هاي انتخابي اردبيل باعث شد تا بار ديگر بلندقامتان ايراني نشان دهند سطحي فراتر از آسيا دارند.  بهنام محمودي، پيشکسوت واليبال ايران در اين باره مي‌گويد: «صعود تيم ملي به مسابقات جهاني را تبريک مي‌گويم اما انتظار ما نيز همين بود. ايران بارها نشان داده فراتر از آسيا رفته و از حالا بايد شرايط حضور پرقدرت در مسابقات جهاني فراهم شود. برگ برنده ايران در اين مسابقات ميزباني بود که تماشاگران پرشور و خونگرم اردبيلي به خوبي تيم ملي را حمايت کردند. اين صعود با اقتدار خط و نشاني براي تيم‌هاي آسيايي بود که تصور نکنند قدرت ايران به‌اندازه همان تيم زير ۲۳ سال است که چندي پيش در مسابقات قهرماني آسيا پنجم شد.» وي در ادامه به برنامه‌هاي زياد تيم ملي در سال آينده اشاره مي‌کند: «علاوه بر مسابقات باشگاهي، سال آينده در رده ملي ليگ جهاني، مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي را در پيش داريم. ضمن اينکه مسابقات باشگاههاي آسيا و جهان هم در رده باشگاهي وجود دارد.» با اينکه به نظر مي‌رسد کولاکوويچ فعلا تصميمي‌براي بخشيدن عادل غلامي‌ندارد، محمودي معتقد است اين بازيکن اشتباهش را پذيرفته و بايد برگردد: «اصل کاري که غلامي‌انجام داده بود، بي نظمي‌بوده و بايد با جريمه مواجه مي‌شد. حتي خود عادل هم پشيمان شده بود و غيبت در اين مسابقات هم جريمه اش بود.