کد خبر: ۱۰۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

سلامت نیوز:این روزها که صحبت از کرونا نقل مجالس مجازی است و نگرانی از آن ضربان قلب‌ها را بالا بردهو همه از حضور در مکان‌های عمومی وحشت دارند، افرادی که به دلیل بیماری‌های دیگر ناچار به مراجعه به درمانگاه‌ها و مطب‌ها هستند، دچار اضطراب مضاعف شده‌اند؛ زیرا وارد فضاهایی می‌شوند کهنه تنها مکان عمومی بلکه احتمالا محل پرخطرتری برای ابتلا شمرده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اما چاره چیست؟! گاهی واقعا گریزی از مراجعه وجود ندارد، اگر علائم جدی مغزی مثل سردردهای شدید، تهوع، استفراغ، تاری دید، تشنج، ضعف اندام‌ها و مشابه آن یا علائم جدی ستون فقرات مانند درد شدید کمر و گردن، ضعف در دست و پا یا اختلال کنترل ادرار دارید لازم است برای بررسی علت این مشکلات به یک جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.اگر قبلا جراحی شده‌اید یا به هر دلیل تحت نظر هستید و این روزها زمان ویزیت بعدی شماست، از طریق تلفن، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا هر شکل دیگر سعی کنید با پزشک خود تماس بگیرید و در مورد امکانبه تعویق انداختن زمان ویزیت مشورت کنید.

جدا از تمام مراقبت‌های پیشگیرانه که این روزها به‌صورت گسترده‌ای آموزش داده می‌شود، در صورتی که علائم تنفسی دارید برای به خطر نینداختن سلامت دیگران و اگر سالمند و دچار بیماری‌های زمینه‌ای خطرساز هستید برای محافظت از سلامت خود از مراجعه به مطب و درمانگاه خودداری کنید. اگر ضروری است ویزیت شوید با هماهنگی پزشک خود یا منشی، به عنوان آخرین مراجعان حضور داشته باشید.

در مراجعه به مطب یا درمانگاه همه مدارک لازم را همراه داشته باشید تا نیازمند مراجعه مجدد برای آوردن آنها نباشید. در رسیدن به موقع در زمان نوبت، بیش از پیش دقت کنید تا مدت انتظار شما به حداقل برسد و اگر لازم است زمانی را در محیط مطب صبر کنید بهتر است با هماهنگی منشی به خودروی خود یا محیطی که تراکم افراد در آنجا کمتر است رفتهو مجددا بازگردید.هوای محیط بسته، درها، نرده راه‌پله، دکمه‌های آسانسور و صندلی‌ها ممکن است آلوده باشند، پس از ماسک و دستکش استفاده کنید و در بدو ورود به منزل لباس‌های خود را خارج کرده و بشویید و خود نیز استحمام کنید.

مراقب آلوده نشدن عکس‌های رادیولوژی، ام‌آرآی، دفترچه بیمه و جواب آزمایش‌ها باشید و پس از بازگشت به خانه آنها را در جایی قرار دهید که سبب آلودگی خانه شما نشود. مبادا ترس از این ویروس مرموز سبب شود مسائل مهم دیگر مرتبط با سلامت خود را نادیده بگیرید. همچنین لازم است نکات مهم حفاظتی در برابر عفونت‌های تنفسی را در محیط‌هایی مانند درمانگاه و مطب دوچندانمورد توجه قرار دهید.

برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار