کد خبر: ۱۰۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گویی درباره  اینکه معضل کمبود ماسک و ژل در بیمارستان ها و داروخانه ها کی برطرف خواهد شد؟ اظهار کرد: بحث ماسک و ژل به ویژه ماسک های سه لایه موضوعی بود که مدیریت آن در اختیار ما نبود و مقرر شده بود تا مجموعه ای در وزارت صمت آن را مدیریت و دنبال کند.

تولید کنندگان ماسک و ژل دیگر نیازی به مجوزی کشوری ندارند

نمکی ادامه داد:‌ روند تولید و تامین به خوبی دنبال می شود و امروز ساعت ۱۲ جلسه ای با حضور همکارانم و نمایندگان اتحادیه های دوزندگان برای تولید ماسک پارچه ای با استاندارهای تاییده وزارت بهداشت تصمیم گیری شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تسهیل مجوز تولید الکل، ژل ضدعفونی و ماسک بیان کرد:‌ امروز به تمام استان ها ابلاغ کردم که بدون مجوز سازمان مرکزی غذا و دارو و با تایید رییس دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت غذا و داروی استان یک روزه مجوز تولید الکل و مواد ضدعفونی و ماسک صادر شود و تولیدکنندگان بتوانند نیاز استان خود و سایر استان ها را برطرف کنند.

ورود محموله وارداتی ماسک N۹۵  تا ۲ روز آینده به کشور

نمکی درباره تامین ماسک های N۹۵ برای کادر بهداشتی و درمانی بیان کرد: ماسک N۹۵ مورد نیاز کادر بهداشت و درمانی است، پیش از این ماسک ها وارد می‌شد اما وقتی از واردات آن از خارج ناامید شدیم، سعی کردیم تا این ماسک های مورد نیاز کادر بهداشت و درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا را از داخل تامین کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:‌از این هفته به نقطه تعادل جدید و مطلوبی در تامین ماسک کادر بهداشت یو درمانی خواهیم رسید و محموله وارداتی ماسک N۹۵ هم که با هزار زور و فشار خریده بودیم، تا دو روز آینده به کشور خواهد رسید و به طور کلی هفته آینده وضع آرام تر و بهتری برای توزیع و تامین ماسک و ژل های ضدعفونی خواهیم داشت.

گفتنی است؛ 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار