کد خبر: ۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس:
نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: پس از بازگشایی مجلس در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت از دولت می‌خواهیم رویکرد و حمایت خود را بیشتر به بحث ساخت و ساز سوق دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم با بیان اینکه نزدیک به دو سال است که در بازار مسکن با رکود روبرو هستیم، گفت: علاوه بر سال پایانی دولت قبل، بیش از یک سال از عمر دولت جدید نیز می‌گذرد اما تا کنون سیاست‌های بخش مسکن مشخص نشده و مردم بلاتکلیف هستند.
 
وی در ادامه با یادآوری پیش‌نویس طرح مسکن اجتماعی از سوی دولت ادامه داد: نگاه و رویکرد دولت در این طرح بحث اجاره بهای مسکن و بازسازی مسکن‌های موجود است که این موضوع انتقاد اعضای کمیسیون عمران از غفلت دولت از ساخت مسکن جدید را به دنبال داشت.
 
نایب‌رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه غفلت دولت از این موضوع، باعث کاهش تولید و گران شدن مسکن می‌شود تصریح کرد: رونق ساخت و ساز مسکن در رونق اشتغال، کسب و کار و خروج از رکود در این بازار بسیار تاثیرگذار است.
 
رضایی در ادامه با اشاره به پرداخت وام خرید مسکن 80 میلیون تومانی افزود: در این طرح نیز همین انتقاد وارد است اما با اعلام این موضوع، حداقل سیاست‌های دولت در بازار مسکن مشخص و مردم از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه پرداخت این وام با سود 14 درصد،  شرایط خوبی است اما باید نحوه بازپرداخت آن را هم مدنظر داشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه معمولا اقشار ضعیف و متوسط  جامعه مشکل مسکن دارند و  به دنبال دریافت این وامها هستند بنابراین نمی‌توانند اقساط 2 میلیون تومانی وام مسکن را پرداخت کنند که لازم است دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا بازپرداخت اقساط وام 80 میلیونی متناسب با وضعیت درآمدی کارگران و کارمندان، حداکثر یک میلیون تومان باشد تا این افراد قادر به پرداخت آن باشند.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت پرداخت وام خرید مسکن را در قالب طرح مسکن اجتماعی دنبال می‌کند، خاطر نشان ساخت: قطعا پس از بازگشایی مجلس در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت از دولت می‌خواهیم رویکرد و حمایت خود را بیشتر به بحث ساخت و ساز سوق دهد و در بحث بازپرداخت وام مسکن نیز وضعیت درآمدی اقشار ضعیف و متوسط جامعه را در نظر بگیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وام ، مسکن ، عمران ، مجلس ، کمیسیون ، اقساط
نام:
ایمیل:
* نظر: