کد خبر: ۱۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷
مدیرعامل فولکس واگن اعلام کرد این خودروساز آلمانی قصد ندارد هیچ کارخانه‌ای را تحت برنامه کاهش هزینه تعطیل کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این شرکت که بزرگ‌ترین خودروساز اروپاست، در ژوییه گذشته اعلام کرد قصد دارد در واحد فولکس واگن خود تا سال 2017 پنج میلیارد یورو در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند تا از نظر سودآوری فاصله‌اش با تویوتا کمتر شود.

مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن به مجله آلمانی اتوموبیل ووچه گفت: ما هیچ کارخانه‌ای را تعطیل نمی‌کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، برنامه کاهش هزینه فولکس واگن این نگرانی را در میان کارکنانش برانگیخت که کارخانه‌های تولیدی این شرکت هم ممکن است مشمول آن شوند.

هدف برند فولکس واگن که بزرگترین واحد این گروه از نظر حجم فروش است، افزایش سود عملیاتی از 2.3 درصد در 9 ماهه سال 2014 به حداقل شش درصد تا سال 2018 است. صرفه‌جویی در هزینه‌ها بخشی از تلاش این شرکت برای بالا بردن بهره وری بوده است.

از سال 2007 که وینترکورن مدیرعامل فولکس واگن شد، این گروه برندهای پورشه، اسکانیا، MAN و دوکاتی را اضافه کرد و تعداد کارخانه‌هایش در سراسر جهان را دو برابر کرده و به 107 کارخانه رساند.

تحت ریاست وینترکورن، فولکس واگن برای پیش افتادن از تویوتا موتور به عنوان بزرگترین خودروساز جهان تا سه سال آینده به رشد متمرکز شده است. این خودروساز با کمک تقاضای خوب در چین و افزایش فروش مدل‌های آئودی و پورشه، برای نخستین بار در سال 2014 به رکورد فروش بیش از 10 میلیون خودرو رسید و این موفقیت چهار سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده اتفاق افتاد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار