وی با بیان اینکه ایجاد شبکه خدمات پس از فروش و همچنین واردات از طریق نمایندگی رسمی، دو راه اعلام شده برای واردات خودرو توسط واردکنندگان متفرقه است، خاطرنشان کرد: هر دو این راهها غیر قابل اجرا بوده و عملی نیست.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در شرایطی که نمایندگی به اصطلاح رسمی خودروساز خارجی اقدام به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش در کشور کرده است، از نظر عقلی و منطقی و سود و زیان اقتصادی، توجیهی ندارد که واردکنندگان متفرقه نیز جداگانه اقدام به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش کنند.
وی افزود: از آن سو نیز اعلام شده که واردکنندگان متفرقه میتوانند از طریق نمایندگی رسمی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند که البته این نیز موضوعی خندهدار و دور از عقل است زیرا هیچگاه نمایندگی رسمی اجازه واردات از طریق رقبای خود را نخواهد داد.
امینی با بیان اینکه اعلام چنین راهکارهایی برای واردات خودرو از سوی واردکنندگان متفرقه، تنها برای فریب افکار عمومی است، تصریح کرد: از انحصار چیزی جز رانت و فساد حاصل مصرفکنندگان نمی شود اما دلیل اینکه برخی اصرار به انحصاری شدن واردات خودرو دارند را باید در جاهای دیگری جستوجو کرد.