کد خبر: ۱۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با بیان این‌که بهره برداری از بزرگترین شناور صادراتی خلیج فارس با سرمایه‌گذاری 250 میلیون بشکه صورت گرفته است گفت:‌ کاهش قیمت نفت می تواند برای سرمایه‌گذاری در دریا تهدیدکننده باشد اما هنوز جا برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، سعید حافظی در مراسم بهره برداری از بزرگترین پایانه شناور صادراتی ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس با بیان این‌که بهره برداری از این پایانه به رغم تحریم های ناجوانمردانه که به صنعت نفت تحمیل می شود صورت می گیرد، تاکید کرد: هر جا صحبت از کار گروهی باشد و یک هدف داشته باشیم حتما موفق می شویم.

وی با بیان این‌که به رغم تحریم های صورت گرفته و فشارهای وارد شده همچنان سرپا ایستاده ایم اظهار کرد: کار در دریا نیاز به سیستم های پیچیده دارد و ما به رغم این که فاقد وندورلیست بوده و با سازندگان خارجی ارتباط نداریم همچنان تولید را انجام می دهیم و تحریم باعث نشده که از تولید و توسعه عقب بیافتیم.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان این‌که در زمینه تولید در دریا پیشتاز هستیم تصریح کرد: با بهره برداری از پایانه صادراتی خلیج فارس پایانه صادراتی سورنا با 40 سال قدمت که از حدود 13 سال پیش عملیات صادرات نفت میادین سروش و نوروز را انجام می دهد از چرخه کار خارج می‌شود.

به گفته حافظی، استاندارد دوره فعالیت این شناورها 25 سال است که با همت همکاران قدمت فعالیت سورنا به 40 سال رسید واکنون سورنا به مزایده گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی خاص نفت سروش و نوروز که امکان انتقال آن به جزیره فراهم نیست بهره برداری از پایانه صادراتی خلیج فارس با سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلار با ظرفیت صادرات روزانه یک میلیون بشکه و همچنین ظرفیت ذخیره سازی 2.2 میلیون بشکه نفت صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که میزان تولید میادین سروش و نوروز بین 70 تا صد هزار بشکه است تصریح کرد: بیمه شناور از کلاس های معتبر بوده و در این راستا از بیمه های داخلی استفاده کرده ایم.

مشکل مشتری نداریم

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا به دلیل تحریم های صورت گرفته با مشکل افزایش تولید و مشتری روبرو نیستید؟ خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تولید شش گرید از هشت گرید نفت کشور هیچ گاه با مشکل تولید روبرو نبوده ایم و اگر اضافه تولید کنیم باز هم مشتری وجود دارد.

تمرکز منابع مالی و انسانی کشور بر توسعه میادین مشترک

حافظی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آخرین وضعیت توسعه میادین مشترک آرش ، فروزان و فرزاد با توجه به این که گفته می‌شود برداشت ازاین میادین دیگر به صرفه نیست چگونه است؟ خاطرنشان کرد: تمام توان کشور از نظر منابع مالی و منابع انسانی از وزیر تا معاون وزیر متمرکز بر توسعه میادین مشترک است تا از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه این میادین استفاده شود.

وی همچنین در راستای اهمیت توسعه میادین مشترک به مجوز نهاد ریاست جمهوری طی هفته های گذشته به منظور اختصاص سرمایه برای توسعه میادین مشترک غرب کارون اشاره کرد.

نوسازی سکوهای نفتی به مناقصه می‌رود

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره همچنین درباره آخرین وضعیت نوسازی سکوهای نفتی ایران گفت: سکوهای نفتی نیاز به تعمیر دارند که بسته به سرمایه‌گذاری به صورت EPCF در حال آماده سازی است و بازرسی‌های فنی زیر آب و روی آب انجام شده و به زودی مناقصه برگزار می‌شود.

حافظی تصریح کرد: در راستای تعمیر سکوها از میادینی که بیشترین خرابی را دارند شروع خواهیم کرد.

توسعه ثانویه نوروز کاندیدای سرمایه‌گذاری است

وی درباره افزایش ظرفیت تولید میدان نوروز گفت:‌اکنون میزان تولید در میدان نوروز حدود 8000 بشکه است اما افزایش تولید نیاز به نصب سکو و خطوط لوله زیر دریایی دارد که در این راستا در میدان نوروز در حال مطالعه مخزن هستیم و به محض این که طرح جامع تهیه شود توسعه ثانویه نوروز انجام خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره، توسعه نوروز در صورت فراهم شدن فرصت های سرمایه‌گذاری کاندیداست.

حافظی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا با کاهش قیمت نفت تولید در دریا همچنان به صرفه است؟ گفت: کاهش قیمت نفت در دریا می تواند تهدیدکننده باشد اما هنوز جا برای سرمایه‌گذاری در دریا وجود دارد.

وی درباره آخرین وضعیت میدان گازی سلماس گفت: در میدان گازی سلماس همه امکانات برای انتقال و صادرات گاز از خرداد ماه سال جاری آماده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار