کد خبر: ۱۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
اخبار كنفرانس امنيتي مونيخ نشان مي دهد
بحران اوكراين در مركز بحث هاي كنفرانس امنيتي مونيخ بود و در روز آخر نيز اين امر در صدر موضوعات بين المللي مورد بحث قرارگرفت.
روزنامه تجارت- فاطمه مهتدي؛ در اين كنفرانس 20 رییس دولت 60 وزیر و 30 مدیر اجرایی از شرکت های بین المللی و هیات های پارلمانی از سراسر جهان حضور داشتند.  به گزارش دويچه ولد درجريان كنفرانس امنيتي مونيخ وزير خارجه آلمان فرانك اشتاينماير روسيه را به عدم تمايل به صلح و سازش متهم كرد درعين حال اشتاينماير ارسال صلاح به اوكراين را كه بخشي از سياست خارجي ايالات متحده است را تنش زا و داراي تاثيري معكوس در روند دستيابي به صلح خواند. رئيس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان سعي دارند با رايزني با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و پترو پروشنكو رئيس جمهور اوكراين به زمينه اي مشترك دست يابند. كنفرانس امنيتي مونيخ با اميد يافتن اتحاد بين آمريكا و ايالات متحده برگزار شد ولي جان كري وزيرخارجه آمريكا سعي كرد تا اهميت ارسال سلاح به اوكراين و تفاوت سياستها واشنگتن بروكسل را كمرنگ نشان دهد.
مبارزه با داعش
صدراعظم آلمان ، آنگلا مركل متعهد شد تا حمايت از عراق و تركيه را براي مبارزه با گروه تروريستي داعش را افزايش دهد. دولت آلمان علاوه بر كمك نظامي از نظر اقتصادي نيز به دولت حيدرالبداعي ياري مي رساند. جان كري وزيرخارجه آمريكا تاكييد كرد ائتلاف توانسته يك پنجم از قلمرو گروه تروريستي داعش را بازپس  گيرد و ائتلاف توانسته جلوي سرمايه مالي داعش يعني تاسيسات نفت و گازي را بگيرد و اين استراتژي كاركرد خوبي داشته است. قابل ذكر است وزراي خارجه مصر و امارات متحده نيز در حاشيه كنفراس درباره گسترش همكاريهاي دو كشور در زمينه هاي مختلف چون رويدادهاي يمن ، سوريه ، عراق‌، ليبي و آمادگي براي اجلاس اقتصادي شرم الشيخ صحبت كردند.
نشست چهارجانبه کمیته صلح خاورمیانه
فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ديروز خواستار برگزاری جلسه اضطراری کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در مونیخ شد. وی هدف از این نشست را تلاش برای ازسر گیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها دانست. موگرینی افزود که نیاز به بازنگری جمعی و فراگیر درباره نزاع در خاورمیانه وجود دارد.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که کمیته چهارجانبه فرایند صلح در خاورمیانه را از سر می‌گیرد و تماس منظم و مستقیم با کشورهای عربی نیز برقرار خواهد کرد.کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل را شامل می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار