کد خبر: ۱۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
رویترز:
رویترز نوشت: فعالان گردشگری ایران امیدوارند دولت حسن روحانی بتواند از کم رونق شدن سفرهای گردشگری به کشورهایی مانند سوریه و مصر استفاده کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از رویترز؛رویترز طی گزارشی نوشت برای آنهایی که دوست دارند در فصل تابستان به منطقه ای خوش آب و هوا و خنک سفر کنند، شاید ارتفاعات سرسبز ایران مناطقی خنک تر از سواحل داغ و آفتابی باشد.
جواهرده در استان گیلان 2 هزار متر بالاتر از سطح دریای خزر قرار دارد.
شهروندان تهرانی باید چند ساعت به سمت شمال غرب رانندگی کنند و سپس با استفاده از یک جیپ قدیمی یک سفر پر دست‌انداز 90 دقیقه‌ای را طی کنند. در میانه راه، مسافران قبل از رسیدن به چمنزار زیبایی که در بالای ابرها قرار گرفته، برای نوشیدن چای و کشیدن قلیان توقف می‌کنند.
فرهنگ، راهنمای تور گردشگری می‌گوید: «اینجا یکی از معدود مناطق خاورمیانه است که شما می‌توانید چنین چمنزاری را در این ارتفاع بالا بیابید.»
وی می افزاید: ایران مناطق کوهستانی کم ندارد، اما اکثر این مناطق دارای شیب تند هستند که اجازه رشد چنین مراتع سرسبز و پرنشاطی را نمی دهد.
جواهرده، مثل اکثر مناطق ییلاقی، در فصل زمستان و پاییز بسیار کم رفت و آمد است، اما در فصل تابستان، مردم زیادی به این منطقه می آیند.
به گفته یکی از راهنماها، این روستای استان گیلان؛ هر سال پذیرای هزاران گردشگر است. 1500 نفر هم در فصل تابستان در اینجا زندگی می کنند. در فصل زمستان، تعداد ساکنان این منطقه به حدود 10 نفر می رسد.
از دیگر ارتفاعات زیبای استان گیلان می توان به ماسوله و مناطقی در ماسال اشاره کرد.
سفر به جواهرده، سفر چندان پر هزینه ای نیست، اما برای گردشگران محیط زیستی که به دنبال گذراندن یک آخر هفته در دامان طبیعت هستند، می تواند مقصد خوبی به شمار بیاید.
گردشگران در بعد از ظهرهای خنک جواهرده دور آتش می نشینند، قلیان می کشند و مشاعره می کنند.
غذای محلی اینجا میرزا قاسمی است که توسط مدیریت تور تامین می شود. گردشگران می توانند از زنبور داران محلی، عسل تازه بخرند.
شرکت های گردشگری تمایل دارند تا پای گردشگران خارجی را هم به این منطقه باز کنند. آنها امیدوارند، دولت حسن روحانی بتواند از کم رونق شدن سفرهای گردشگری به کشورهایی مانند سوریه و مصر به دلیل درگیری های داخلی این کشورها استفاده کند و گردشگران خارجی بیشتری را به ایران جذب کند.
اما فعلاً اکثریت مسافران جواهر دشت را ایرانی ها تشکیل می دهند.


انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
0
دگر خان جواهرده در رامسر استان مازندران
نام:
ایمیل:
* نظر: