کد خبر: ۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
معاون دریایی سازمان بنادر با اشاره به الحاق ایران به کنوانسیون (معاهده) جدید کار دریایی، گفت: دریانوردان می‌توانند از این پس از مزایای این کنوانسیون در ارتباط با ایمنی محل کار، محل زیست، بهسازی حقوق و دستمزد برخوردار شوند.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از فارس، سیدعلی استیری درباره الحاق ایران به کنوانسیون‌های دریایی در سال جاری بیان کرد:‌ امسال اولین کنوانسیونی که برای جمهوری اسلامی ایران اجرا شد، کنوانسیون کار دریایی است.
 
وی ادامه داد: این کنوانسیون که برای رفاه دریانوردان است‌ امسال برای جمهوری اسلامی ایران لازم‌الاجرا شده است.
 
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: این خبر خوبی است برای کسانی که در دریا فعالیت می‌کنند؛ دریانوردان می‌توانند از مزایای این کنوانسیون در ارتباط با ایمنی محل کار، محل زیست، حقوق و دستمزد برخوردار شوند.
 
استیری افزود: دولت نیز از این کنوانسیون استقبال کرد و پذیرفت ضمن آنکه به تصویب مجلس هم رسید؛ کنوانسیون کار دریایی از کنوانسیون‌هایی است که موجب افزایش اشتغال‌زایی در بخش دریانوردی و ارز‌آوری مطلوب می‌شود.
 
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: مدارکی که سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای دریانوردان صادر می‌کند بین‌المللی است و این امکان را دارد که بتواند در شناورهای خارجی نیز فعالیت کنند؛ تا پیش از این استانداردهای قدیمی در این باره وجود داشت و چند کنوانسیون متفرقه بود که همه تجمیع شد و به عنوان یک کنوانسیون جامع دریایی درباره قوانین مرتبط با دریانوردان مطرح شد و کنوانسیون تضمین‌های لازم را به دریانوردان داده است.
 
استیری اظهار داشت: دریانوردی حرفه‌ای است که به عنوان مثال پرسنل کشتی از تبعه یک کشور، کشتی متعلق به کشور دیگر و در بندر ثالث توقف می‌کند و این موارد پیچیدگی‌های حقوقی دارد که کنوانسیون جدید کار دریایی کمک می‌کند مشکل خاصی برای دریانوردان رخ ندهد.
 

برچسب ها: الحاق ، کنوانسیون ، کار ، دریایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار