کد خبر: ۱۰۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
معاون وزیر بهداشت گفت: سیستم بهداشتی و درمانی آمریکا توانایی مقابه با کرونا را ندارد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در کنفرانس ویدیویی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: در برخی از استان‌ها میزان ابتلا به ویروس کرونا به یک سوم و در برخی دیگر به یک دوم کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مراقبت در بیمارستان و مراقبت در خانه‌های بهداشت و مقوله جدا از یکدیگر هستند توضیح داد: ارائه خدمات واکسیناسیون مراقبت از مادران باردار کمافی‌سابق ادامه دارد و روز گذشته دستورالعملی برای افزایش تعداد این مراکز ابلاغ شده است.

رئیسی افزود: مراقبت از مادران باردار مبتلا به کرونا در اتاق های ایزوله انجام می شود و همانطور که در اخبار مشاهده کردیم تعداد زیادی از این مادران فرزندان خود را به سلامت به دنیا آوردند. همچنین در استان‌های ما برخی از بیمارستان‌ها به ارائه خدمات به مبتلایان به کرونا تخصیص داده شده‌اند و سایر مراکز درمانی خدمات خود را به طور معمول ارائه می دهند.

رئیسی ادامه داد: هزینه درمان  بیماران مبتلا به کرونا دستورالعملی به مراکز درمانی ابلاغ شده است و طی مصوبه‌ای که اخیراً نیز ابلاغ شد یکسان‌سازی خدمات بیمه ای صورت خواهد گرفت و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته است برطرف می‌شود. بسیاری از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی دارای بیماری‌های قلبی و ریوی هستند و خدماتی در این زمینه را دریافت کرده‌اند و هزینه از آنها دریافت شده است.

وی در واکنش به اظهارات پمپئو در خصوص پنهانکاری ایران در زمینه اعلام آمار مبتلایان به کرونا گفت: مظفری متخصص سیستم بهداشتی-درمانی ایالات متحده در این زمینه اظهارنظر می کرد، سیستم بهداشت و درمان آمریکا ناتوان از کنترل کرناس هر چند که ما به عنوان مسلمان از بیماری سایر جوامع دیگر نیز ناراحت می‌شویم آقای ترامپ اعلام کرده که در بحث اطلاع‌رسانی تنها دولت باید این اقدام را انجام دهد که این موضوع نشان می‌دهد شفافیت در زمینه اعلام آمار در کشور آمریکا وجود ندارد و چند ماه دیگر مشخص خواهد شد که کدام یک از کشورها به صورت واضح و شفاف آمار خود را اعلام کردند و به آقای پمپئو پیشنهاد می کنم اگر می‌خواهد اقدامی بشر دوستانه انجام دهد خود را به عنوان فردی داوطلب برای تست واکسن کرونا معرفی کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار