کد خبر: ۱۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید سنگ آهن در کشور را مازاد بر نیاز داخلی عنوان کرد و گفت: طی چند سال گذشته سنگ آهن به صورت خام و به اجبار صادر شده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا در منطقه کویر، محمد رضا نعمت زاده امروز - دوشنبه - در مراسم افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شهرستان بردسیر که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، فعالیت بخش خصوصی را کاری بسیار ارزنده دانست و اظهار کرد: این واحد می تواند سنگ آهن را به محصول نهایی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کند.

نعمت زاده با بیان اینکه باید تلاش کنیم زنجیره صنعت و معدن را تکمیل کنیم، بیان کرد: با احداث چنین واحدهایی در کشور تولید، صادرات و فناوری رونق می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کمک به راه اندازی هرچه بیشتر صنایع را ضروری دانست و تصریح کرد: با افتتاح چنین واحدهایی از جمله کارخانه بردسیر شاهد قطع صادرات سنگ آهن خواهیم بود.

وی بیان کرد: تولید 55 میلیون تن فولاد خام در صنعت چشم انداز کشور دیده شده که قطعا به این میزان خواهیم رسید.

نعمت‌زاده با بیان اینکه در بعضی از واحدها دچار عقب ماندگی هستیم و باید در جهت رفع آنها تلاش کنیم، اظهار کرد: در طرح های جدید تلاش می کنیم از لحاظ زیست محیطی، حمل و نقل و منابع آبی کمترین هزینه را برای کشور داشته باشیم.

وی ساخت داخلی در صنایع فولاد را دچار عقب ماندگی دانست و گفت: باید تلاش کنیم نقایص در این زمینه برطرف شوند. همچنین ساخت کارخانجات فولاد بحثی نیست که نتوانیم آن را در کشور بسازیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در بحث آهن اسفنجی نیز دچار کمبودهایی هستیم که با فعالیت واحد بردسیر بخشی از این زنجیره تامین و پیش بینی می شود تا سال 1395 این زنجیره گندله، آهن و فولاد کامل شود تا دیگر شاهد صدور مواد خام نباشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار