کد خبر: ۱۰۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
دبیر ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ بیمار تنفسی حادّ در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شده اند و علاوه بر دپوی قبلی، حجم قابل توجهی از اقلام حفاطت فردی که جدیدا خریداری شده نیز رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالرزاق پاکزاد در جلسه ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: ستاد بحران دانشگاه عملا از دهم بهمن ماه و پس از اعلام همه گیری در کشور چین  فعال شد و حوزه بهداشت و درمان استان قریب به ۲ ماه است که به طور مستقیم درگیر مدیریت این بحران است.

دبیر ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه بر آموزش های تخصصی و تشکیل ساختارهای مدیریت بحران، دپوی  دارویی و اقلام‌حفاظت فردی نیز در بیمارستان ها مورد بازبینی و تکمیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ بیمار تنفسی حادّ در بیمارستان های استان بستری شده اند و علاوه بر دپوی قبلی، حجم قابل توجهی از اقلام حفاطت فردی که جدیدا خریداری شده است نیز رو به اتمام است.

این مسؤول بیان کرد: علاوه بر سلامت شهروندان، سلامت همکاران‌ ما در مراکز ارائه خدمات نیز جزو وظائف اصلی ما محسوب می شود و با وجود کمبود شدید اقلام ‌حفاظتی استاندارد در دنیا و کشور از هر مسیری برای تامین نیاز مراکز بیمارستانی اقدام می کنیم.

وی گفت: ۳۰۰ هزار ماسک سه لایه جراحی، ۵۰ هزار ماسک ان نود و پنج، ۵ هزار ماسک ‌ان ۹۹،  ۱۵ هزار عدد گان بیمارستانی ضد ویروس، ۱۵۰ دستگاه ونتیلاتور Non  invasive  و ۳۰۰ دستگاه تخت ۳ شکن جزو مهمترین اقلام مورد نیاز ماست و از مسیرهای مختلف بدنبال تامین این اقلام ‌هستیم.

انتهای پیام/3139

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار