کد خبر: ۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
بحران اوكراين زير سايه بدهي هاي يونان قرارگرفت
گفته شده ارسال سلاح از سوي آمريكا به اوكراين با انتقاد شديد برلين روبروشده كه درسفر مركل به واشنگتن به آن پرداخته خواهد شد. درعين حال به گزارش فايننشال تايمز دولت اوباما در جريان اين ديدار سعي دارد تا صدراعظم آلمان را قانع كند تا رهبران منطقه پولي يورو سازش بيشتري با دولت تازه يونان داشته باشند.
به گزارش تجارت آنلاین، آنگلا مركل صدراعظم آلمان اوايل روز گذشته وارد واشنگتن شد تا درباره مسائل مختلفي چون بحران اوكراين، روابط تجاري ، ايران ، افغانستان و مبارزه با داعش با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا مذاكره كند.

 با توجه به كنفرانس چهارجانبه در بلاروس درباره بحران اوكراين كه  امروز  با حضور رهبران روسيه ، اوكراين ، آلمان و فرانسه برگزار خواهد شد ، تحليلگران معتقدند اين موضوع در مركز مذاكرات مركل – اوباما در واشنگتن خواهد بود . گفته شده ارسال سلاح از سوي آمريكا به اوكراين با انتقاد شديد برلين روبروشده كه درسفر مركل به واشنگتن به آن پرداخته خواهد شد. درعين حال به گزارش فايننشال تايمز دولت اوباما در جريان اين ديدار سعي دارد تا صدراعظم آلمان را قانع كند تا رهبران منطقه پولي يورو سازش بيشتري با دولت تازه يونان داشته باشند.

 از آنجا كه نگراني درباره بن بست مالي در حل بدهي هاي يونان روبه افزايش است واشنگتن از صدمه اين روند به اقتصاد جهاني بيمناك است. نخستوزیر یونان الکسیس سیپراس در نخستین سخنرانی خود در با اعلام اینکه درخواست کمک مالی این کشور رد شده است، برنامههای خود مبنی بر مبارزه با ریاضت اقتصادی و تقابل با متحدان اروپایی خود را اعلام کرد.سیپراس در سخنرانی خود به فهرستی از اقدامهای موجود در برنامههای خود که مخالف اصلاحیههای تحمیل شده توسط اروپا و صندوق بینالمللی پول هستند، از جمله از سرگیری اعطای پاداش بازنشستگی و حذف مالیات تاکسیرانی و بازگرداندن کرایه اجاره خانهها به قبل از بحران اقتصادی در این کشور اشاره کرد.

نخستوزیر یونان در پایان سخنرانی خود، در حرکتی نمادین بار دیگر درخواست غرامت ناشی از جنگ جهانی دوم را از آلمان مطرح کرد. ايالات متحده سعي دارد تا با لابي كردن درميان مقامات تندرو در بروكسل ، عده اي از اعضاي اتحاديه اروپا را با خود همراه كند تا يونان با كاهش سطح بدهي هايش به حضور خود در اين اتحاديه ادامه دهد. يك هيئت آمريكايي به رياست مقام ارشد وزارت خزانه داري به زودي به آتن سفرمي كند تا حمايت خود را از دولت تازه يونان نشان دهد. با روي كار آمدن دولت آلكسيس سيپراس ، مقامات اتحاديه اروپا با دقت سياستهاي وي را تحت نظر دارند.

دولت وي تاكنون خواستار پايان رياضت اقتصادي شده است. انتظار مي رود نگراني مقامات آمريكايي درباره يونان در جريان اجلاس اقتصادي جي 20 در استانبول مطرح شود. مقامات آمريكا و اروپا درباره امكان خروج يونان و ازهمپاشيدگي اتحاديه بيمناك اند.

برچسب ها: یونان ، آمریکا ، سازش ، آتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار