کد خبر: ۱۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
تعادل نسبی در بازار نفت به شکلی محدود برقرار خواهد شد و بهای نفت در سطحی بالاتر از قیمت‌های فعلی تثبیت خواهد شد اما قیمت ها از سطوح سه سال گذشته بسیار پایین‌تر خواهد بود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد قیمت هر بشکه نفت خام تا سال 2020 به 73 دلار خواهد رسید.
 
 این آژانس که به کشورهای مصرف کننده نفت مشاوره می‌دهد، افزود: تقاضای متوسط و شرایط اقتصادی نه چندان پویا باعث می‌شود که بهای نفت به سطوح قبل از سقوط قیمت بازنگردد.
 
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود درباره وضعیت بازار نفت در میان مدت نوشت: تعادل نسبی در بازار نفت به شکلی محدود برقرار خواهد شد و بهای نفت در سطحی بالاتر از قیمت‌های فعلی تثبیت خواهد شد اما قیمت ها از سطوح سه سال گذشته بسیار پایین‌تر خواهد بود .
 
آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد متوسط قیمت نفت در سال جاری 55 دلار در هر بشکه خواهد بود و در سال 2020 به 73 دلار خواهد رسید.
 
قیمت نفت پس از سقوط 60 درصدی از ماه ژوئن ناشی از تقاضای کم و افزایش عرضه نفت شیل، در روزهای گذشته 19 درصد افزایش یافته است.
 
آژانس افزود: از حالا به بعد بازار در میان مدت با کاهش تولید مواجه خواهد بود که در نتیجه تصمیم شرکتهای بزرگ نفتی برای کاهش سرمایه‌گذاری به دلیل سقوط قیمتها و سود ده نبودن پروژه‌های نفتی است.
 
افزایش تقاضا در شش سال آینده بسیار سریع تر از عرضه خواهد بود. موضوعی که به افزایش قیمت منجر خواهد شد اما در مجموع با توجه به پویا نبودن وضعیت اقتصادی، تقاضا کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود.
 
افزایش تقاضا به صورت متوسط یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز خواهد بود و از 92 میلیون و 400 هزار بشکه در سال 2014 به 99 میلیون و 100 هزار بشکه در سال 2020 خواهد رسید.
 
این در حالیست که بنا بر پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی؛ تولید نفت در این دوره روزانه 860 هزار بشکه افزایش خواهد یافت که از رشد روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه ای در سال 2014 کمتر خواهد بود.
 
دو سوم این افزایش تولید از سوی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) خواهد بود. بر این اساس تولید اوپک از 56 میلیون و 600 هزار بشکه در سال گذشته به 60 میلیون بشکه در سال 2020 خواهد رسید.
 
تولید نفت شیل نیز از سال 2017 افزایش می‌یابد و از روزانه سه میلیون و 600 هزار بشکه در سال 2014 به روزانه پنج میلیون و 200 هزار بشکه در سال 2020 می‌رسد.
برچسب ها: قیمت ، نفت ، دلار
نام:
ایمیل:
* نظر: