کد خبر: ۱۰۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
رئیس دستگاه قضا خبرداد؛
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: واردات بی رویه یکی از موانع جدی رونق تولید است و برای تولیدکنندگان داخلی آسیب زاست.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در جلسه معاونان در جهت شعار سال اظهار کرد: در کشور نقدینگی کم نداریم و می‌توانیم با سیاست‌ها در راستای تولید این نقدینگی هدایت شود.

او با بیان اینکه اگر نقدینگی به تولید هدایت شود می‌تواند چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد، افزود: در سال گذشته ابربدهکاران بانکی پای میز مذاکره قرار گرفتند و اموال آن‌ها توسط قضات و نمایندگان دادستانی به بانک‌ها، خزانه و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها برگردانده شد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نکته مهم این است اگر بانک‌ها برای تسهیلات به سراغ تولیدکنندگان نروند نظام بانکی با مشکل مواجه می‌شود، گفت: تلاش می‌شود که به طرف تولید رونق تولید و جهش تولید هدایت شوند و مردم حس نکنند که در این شرایط مشکل و موانع وجود دارد.

حجت الاسلاموالمسلمین رئیسی با بیان این که قاچاق کالا مانند خنجر‌ی است که تولید را برهم می‌زند، گفت: در این راستا آمار‌های مختلفی از نیروی انتظامی، سپاه، گمرک و سازمان تعزیرات ارائه داده می‌شود، اما با شرایطی که در جامعه وجود دارد مغایر است که نتیجه آن مبارزه با قاچاق کالای سازمان یافته است.

رئیس دستگاه قضا افزود: مبارزه با قاچاق سامان یافته امریست که رهبری هر سال در سخنان ابتدای سال شان به آن اشاره می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه باید در این راستا سامانه‌هایی از سوی گمرکات، وزارت اقتصاد، نظام پولی و بانکی فعال شود و بخشی نظارتی نیز بر آن نظارت داشته باشند، گفت: این سامانه‌ها بایستی با یکدیگر لینک شوند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید در تولیدات به جایی برسیم که احساس کنیم به بخش تولید توجه بیشتری شده است که این خود نشان می‌دهد که در مبارزه با قاچاق کالا موفق بوده ایم هرچند که در این زمینه نیاز به تلاش بیشتری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه در این حوزه کار جدی باید انجام شود و مجموعه قضایی، اجرایی و قانونگذاری به صورت فعال آن عمل کنند،گفت: ایجاد جهش تولید در کشور نیاز به پشتوانه و کار علمی دارد.

او گفت: این عمل باید همراه با یک عزم ملی و دوراندیشی به رونق تولید و اقتصاد در مبارزه با تکان‌های دشمن باشد چرا که این تکانه‌ها احساسات کشور را تکان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در سال ۹۹ نیازمند تصمیم های متفاوتی هستیم، گفت: واردات بی رویه یکی از موانع جدی رونق تولید است، گفت: برای تولیدکنندگانی که در کشور کالا تولید می کنند این واردات آسیب زاست.

او با بیان اینکه این بخش باید توسط سازمان های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور دنبال شود، گفت: نیاید شاهد تولیدات بی رویه باشیم چراکه این اقدام بازار کالای تولیدکنندگان را محدودمی کند.

 

درحال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار