کد خبر: ۱۰۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

طرز تهیه چیزکیک ترکی همراه ویدیو

دنیای شیرینی‌ها و کیک‌ها آنقدر بزرگ  تمام نشدنی است که با امتحان کردن هر کدام با دنیایی جدید از طعم روبه رو می‌شویم. چیزکیک ترکی برخلاف چیزکیک‌هایی که می‌شناسیم پایه بیسکوییتی ندارد و برای تهیه‌اش علاوه بر پنیر خامه‌ای از خامه ترش هم استفاده می‌کنیم. خامه ترش با داشتن طعم ترش ملایمش مزه متفاوتی به چیز کیک‌مان خواهد داد.

خمیر یوفکا 18 ورقه
پنیر خامه‌ای 400 گرم
کره ذوب شده خرید آنلاین 50 گرم
عسل 60 گرم
توت فرنگی 300 گرم
خلال پسته 30 گرم
خامه ترش خرید آنلاین 150 گرم
تخم مرغ دو عدد
نشاسته ذرت با شکر 80 گرم
شکر 40 گرم
گلاب دو قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چای‌خوری

مرحله اول

برای شروع خمیرهای یوفکا را روی یک تخته آشپزی پهن کنید و به کمک قلموی آشپزی با کره ذوب شده چرب کنید.

مرحله دوم

یک قالب کمربندی در سایز متوسط انتخاب کنید و خمیر‌های یوفکا را به طوری ته قالب بچینید تا کاملا کف و دیوارهای قالب را بپوشاند.

مرحله سوم

مقداری عسل روی خمیر‌های یوفکا بریزید و مقداری پسته بپاشید. سپس یک لایه دیگر خمیر یوفکا بچینید و دوباره عسل و پسته بپاشید. دوباره همین کار را تکرار کنید و قالب را به مدت یک ربع داخل فر با دمای 160 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

مرحله چهارم

داخل یک کاسه پنیر خامه‌ای را با همزن برقی بزنید. خامه ترش، تخم مرغ و نشاسته ذرت با شکر را هم اضافه کنید و مواد را با همزن آنقدر بزنید تا نرم و یکدست شوند. سپس مایه چیزکیک را داخل قالب روی خمیرهای یوفکا بریزید و قالب را به مدت یک ساعت درون فر با دمای 160 درجه قرار دهید.

مرحله پنجم

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و نشاسته ذرت و شکر، گلاب و وانیل را داخل تابه بریزید و هم بزنید تا مواد به جوش آیند. توت فرنگی‌ها را هم اضافه کنید تا روی حرارت کمی مزه‌دار شوند.

مرحله ششم

قالب را از فر بیرون بیاورید و محتوای داخل تابه را روی چیز کیک بریزید. کمی خلال پسته هم بپاشید و قالب کمربندی را باز کنید. چیزکیک ترکی آماده است.

ویدیو
برچسب ها: کیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار