کد خبر: ۱۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: وجود یک مدیریت واحد شهری مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز و سکونت گاه های غیر رسمی می شود.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از مهر، محبوب عبداله پور ظهر سه شنبه با اشاره به معضل حاشیه نشینی در تبریز گفت: ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌نشین تبریز ساکن هستند که این موضوع تهدید آفرین بوده و در صورت بروز حوادث طبیعی، امکان ارائه‌ی هرگونه عملیات امداد و نجات را مختل خواهد کرد.
 
وی با تأکید بر این‌که قوانين شهرداری در سال ۱۳۲۸ نوشته ‌شده و در حال حاضر کارآمدی لازم را ندارد، افزود: ازیک ‌طرف ناکارآمدی قوانین و از طرف دیگر عدم مدیریت واحد شهری در شهرها و به‌ خصوص در کلان‌ شهرها ساخت‌ و ساز غیرمجاز یا سکونت‌ های غیررسمی را توسعه داده است.
 
عبداله پور با بیان اینکه اخیرا در شهرداری تبریز این مسائل پیش ‌بینی‌ شده و شهردار و شورای شهر تبریز بر مدیریت هماهنگ تأکید دارند، تصریح کرد: هماهنگی مدیران شهرداری به مدیریت واحد حرایم منجر شده و با مشخص شدن مدیر این قسمت تا حد ممکن ساخت‌ و سازها در حرایم مقرر گردیده بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شهرداری تبریز پیش می رود.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: با اجرای این سیاست‌ها، زمانی که در آینده الحاق حرایم به شهر تبریز اتفاق می‌افتد، دیگر شاهد افزایش حاشیه‌نشینی یا پیش روی سکونت ‌گاه‌هایی که غیر امن هستند، نخواهیم بود.
 
وی با اعلام اینکه اولین طرح جامع تبریز در سال ۴۹ توسط مهندسین مشاور ذیصلاح تهیه گردیده و تأکید بر تهیه طرح تفضیلی نموده است، افزود: با توسعه‌ی شهر تبریز در سال ۵۹ اولین طرح تفضیلی تبریز تهیه شد.
 
عبداله پور افزود: اولین طرح جامع به علت بروز مغایرت‌هایی در ساخت‌وسازها با طرح‌های مصوب، موردبازنگری قرار گرفت و دومین طرح جامع با تأکید بر لزوم تهیه‌ی طرح تفضیلی در سال ۷۴ تهیه شد و در نهایت طرح تفضیلی تبریز در سال ۹۰ تهیه شد که در حال حاضر اقدامات توسعه‌ای شهرداری تبریز بر اساس این طرح صورت می‌گیرد.
 
     

برچسب ها: مدیریت ، ساخت و ساز ، سکونت
نام:
ایمیل:
* نظر: