کد خبر: ۱۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
ساری- مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال گفت: این شرکت در راستای منویات رهبری و تاکید بر اقتصاد مقاومتی دست به ساخت قطعات مورد نیاز زده است.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از مهر، هوشنگ رشیدی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص دست آوردها و ساخت قطعات مورد نیاز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال توسط مهندسین این شرکت در مازندران، دستگاههای ساخته شده رادر زمینه سنجش چگالی سیار داخل لوله در هر زمان، ساخت دستگاه دیتا برای اطلاع از قطعی خطوط، شارژ باطری شیر کنترل فشار، پاوریونیت، شیر برقی دو راهه، تست پمپ فشار قوی، تست آنلاین شیرهای فشار، دومیلود، دستگاه قرائت ولتاژ خطوط لوله و ارسال به صورت پیامک و آشکار ساز آلتراسونیک عبور پیگ عنوان کرد.
 
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال گفت: با وجود تحریمهاعلیه کشور و در راستای خودکفایی و اقتصاد مقاومتی همچنین کاهش قیمت نفت مهندسین این شرکت اقدام به ساخت قطعات وارداتی تحریم شده کرده اند.
 
وی با تاکید بر منویات رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت داخلی افزود:در سالی که با نام اقتصاد و فرهنگ نام گذاری شده مدیران و مهندسین این شرکت با یک حرکت جهادی اقدام به ساخت تجهیزات مورد نیاز نفت کرده اند.
 
رشیدی با بیان این که تولید این قطعات هنوز به مرحله انبوه نرسیده است افزود: ساخت این دستگاهها به روش مهندسی معکوس و با تجهیزاتو مواد اولیه کاملا داخلی و بومی ساخته شده است.
 
وی  بااشاره به اینکه برخی از این دستگاهها در گذشته با قیمت بالااز فرانسه تامین می شده افزود: تهیه و ساخت این دستگاههابایک سوم قیمت تمام شده وبا بهترین کیفیت در مرحله بهرهبرداری است.
 
این مسئول تاکید کرد: مهندسین ابزار دقیق این شرکت برای ساخت این دستگاهها و قطع وابستگی یک تلاش و همت جهادی را بر اساس دیدگاه خودکفایی شروع و توسعه داده اند.   
 
وی هزینه ها و اعتبار ساخت این دستگاه را از محل جاری خطوط لوله و مخابرات نفت شمال برشمردو گفت: هیچ کمک مالی و اعتباری در این زمینه دریافت نکرده ایم.
 
رشیدی خاطر نشان کرد:در صورت موافقت وزارت نفت  برای تولید انبوه این قطعات  تولید این قطعات در اختیار کسانی قرار می گیرد که بتوانند این قطعات را پس از ساخت با کمترین قیمت در اختیار خود ما قرار دهند.
 
این مقام مسول با بیان این که شرکت لوله و مخابرات نفت در سطح کشور دارای ۱۱ منطقه است افزود: انجام انتقال نفت خام و سپس ارسال محصولات بدست آمده از نفت خام به سایر نقاط ایران بر عهده این شرکت است.
 
شایان ذکر است خطوط نفت و مخابرات شمال ۶۲۰ کیلیومتر خطوط نفتی را تحت پوشش دارد خطوطی که از بین جنگلها و دشتها عبور کرده و با حفظ حریم شهر ها و محیط زیست بدون ایجاد مشکل کار رساندن سوخت را به نقاط مختلف بر عهده دارد.

برچسب ها: لوله ، نفت ، بومی سازی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار