کد خبر: ۱۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
در بین پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال ۳۴ پروژه به دهیاری ها مربوط می شود که با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از مهر،  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها گفت: ۲۵۰ پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزایی با هزینه ایی در حدود ۴۳ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود.
 
قاسم سمیعی با بیان اینکه پروژه های روستایی در سطح استان گلستان پراکندگی خوبی دارد، اظهار کرد: در حوزه های آب و فاضلاب ۵ پروژه، راه روستایی ۳ پروژه، امور عشایر یک پروژه، نوسازی مدارس ۹ پروژه، بهداشت و درمان ۳۱ پروژه، بنیاد مسکن ۱۱ پروژه، ورزش و جوانان ۶ پروژه، فرهنگی ۵ پروژه، گاز ۲۱ پروژه، مخابرات ۲۴ پروژه، جهاد کشاورزی ۳۰ پروژه، برق ۱۱ پروژه، کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۸ پروژه، صندوق مهر امام رضا (ع) ۴۱ پروژه و دهیاری های استان ۳۴ به بهره برداری می رسند.
 
سمیعی افزود: در بین پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال ۳۴ پروژه به دهیاری ها مربوط می شود که با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
 
وی گفت: کارهای فرهنگی، برگزاری جشن ها و جشنواره ها با ریشه فرهنگی که در استان گلستان زبان زد کشور است با رویکرد مردمی برگزار شده که رونق خوبی داشته و با استقبال خوبی روبه رو شده است.
 
سمیعی در خصوص طرح های هادی در روستاهای استان گلستان گفت: منابعی که به این موضوع اختصاص داده شده اندک است و برای هزار روستای گلستان طرح هادی انتخاب شده است.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها گفت: در ۵۹۲ روستا در بحث طرح هادی اقدامی نداشته ایم و به علت کمبود منابع بنیاد مسکن کاری انجام نداده است.  
 
سمیعی خاطر نشان کرد: در بحث اجرای طرح هادی مشارکت خوبی با بنیاد مسکن انجام شده است و سعی شده دهیاری ها را در اجرای طرح مشارکت دهیم.
 
وی ادامه داد: امسال ۱۳۷ پروژه در حوزه بنیاد مسکن و دهیاری ها شروع شده است که اگر این کار را استمرار دهیم می توانیم مشکل اجرای طرح هادی را حل کنیم.
 
سمیعی افزود: اگر دهیاری ها مشارکت داشته باشند در اجرای جوی و جدول، آسفالت و پیاده رو سازی در بحث نظارتی هم مراقبت بیشتری انجام می شود.
 
۱۷۴ روستای مرزی در استان گلستان وجود دارد
 
وی با بیان اینکه ۱۷۴ روستای مرزی در استان گلستان وجود دارد، ادامه داد: کارهای خوبی در این روستاها انجام و سعی شده ارتقا رفاه اجتماعی در همه روستاها انجام شود.
 
سمیعی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات برای روستاهای مرزی اختصاص داده شده، افزود: بخش عمده این اعتبارات برای ۴ روستا که مشکلات اساسی و ریشه ایی در آب شرب و یک روستا که مشکل جاده و آسفالت داشته هزینه شده است.
 
وی با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مسکن تصریح کرد: به فرمانداری ها اعلام کردیم مردم اولویت اصلی روستای خود را اعلام کنند که بالای ۷۰ درصد اجرای طرح هادی و ۳۰ درصد باقی مانده موضوع آب شرب را مطرح کردند.
 
قاسم سمیعی مدیرکل دفتر روستایی استانداری گلستان
 
سمیعی با بیان اینکه در بخش روستاهای مرزی آب شرب مشکل اصلی مردم است، افزود: اعتبارات خوبی برای آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شده است و امسال سال خوبی برای طرح های آبرسانی به کلاله، مراوه تپه و داشلی برون خواهد بود.
 
تمامی منازل مسکونی روستاییان را در برابر ۱۰ حادثه بیمه کردیم
 
وی گفت: استان گلستان به لحاظ حادثه هر ساله تجربیات تلخی را پشت سر می گذارد و آسیب پذیر ترین مردم هم روستاییان هستند و تمامی منازل مسکونی روستاییان را در برابر ۱۰ حادثه بیمه کردیم.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها گفت: توان دولت به آن حد نیست که بتواند جبران خسارت کند و این شرکت های بیمه هستند که می توانند خسارت مردم را پرداخت کنند.  
 
سمیعی با بیان اینکه سعی داریم به سمتی برویم که فرهنگ بیمه را در کشور بیشتر کنیم، ادامه داد: با این کار در تلاش هستیم اگر امسال دولت این کار را انجام داد برای سال بعد مردم خودشان راغب باشند تا خود را بیمه کنند.
 
اطلاعات روستاها در قالب یک سامانه GIS جمع آوری می شود
 
وی در خصوص جمع آوری اطلاعات روستاها در قالب یک سامانه GIS گفت: این کار در ۷ شهرستان در حال انجام است و ۱۱۰ فیلد اطلاعاتی که مورد نیاز روستاهای ما است مثل مسجد، مدرسه، اماکن فرهنگی و ورزشی، راه آسفالت، شوسه، روستایی و این موارد در این سامانه دیده شده است.
 
سمیعی افزود: این کار به برنامه ریزی در حوزه روستایی کمک می کند و به دنبال آن هستیم درهر مکان و هر زمانی برای برنامه ریزی در حوزه روستایی برای این اطلاعات برای ما قابل دسترسی باشد.

برچسب ها: افتتاح ، عمرانی ، روستا ، تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار