کد خبر: ۱۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
شورای پول و اعتبار در نشست شب گذشته خود بر حمایت قاطع از اقدامات نظارتی بانک مرکزی برای ساماندهی به بازار پول تاکید کرد.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از فارس،  در  این جلسه که با گرامی داشت و تبریک ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن توسط رییس کل بانک و رییس شورای پول و اعتبار آغاز شد،گزارش بانک مرکزی از پایش عملکرد بانکی و پولی کشور و نیز اقدامات انجام شده به منظور اعمال نظارت موثر بر بازار پولی و بانکی و برخورد قاطع با بانکها و موسسات پولی متخلف مطرح گردید.
شورای پول و اعتبار ضمن حمایت قاطع از اقدامات جدی و مؤثر بانک مرکزی برای انتظام بخشی فعالیت‌های بازار پول، مقرر نمود اقدامات مذکور با قاطعیت ادامه یابد.

فرم متحدالشکل و یکنواخت "قرارداد قرض‌الحسنه" از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که قرارداد مذکور در 20 ماده و 6 تبصره به تصویب شورا رسید.

در ادامه جلسه شب گذشته شورا، اصلاح اساسنامه بانک اقتصاد نوین مطابق با اساسنامه نمونه بانک‌های تجاری غیردولتی در 147 ماده و 20 تبصره مورد تصویب قرار گرفت.
بسته به بانک توسعه اسلامی (IDB) به مبلغ 100.000.000 دلار  از دیگر مصوبات این جلسه شورا بود.
ضمناً شورای پول و اعتبار از وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی برای پذیرش هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول اختصاصی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی که موجبات شفافیت بیشتر در صورتهای مالی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را فراهم آورده و اثرات مثبتی را در شناسایی دقیق مطالبات غیرجاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبب خواهد شد، تشکر و قدردانی نمود.

برچسب ها: مصوبه ، پول ، شورا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار