کد خبر: ۱۰۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: اقدام حداکثری برای کاهش زنجیره شیوع بیماری کرونا و در عین حال پاسخ به نیازهای ضروری و اداره امور جامعه، هدف اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین ذولفقاری ظهر امروز در ارتباط تصویری با معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان و تعدادی از مسوولان استان که از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد، اظهار کرد: در ایام پایان سال گذشته و شروع سال جدید در کشور گرفتار بیماری کرونا شدیم که از تلاش تمام استان‌ها در بحث مقابله و قطع زنجیره این ویروس تقدیر می‌کنیم.

رئیس کمیته انتظامی اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا تصریح کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره شیوع کرونا در کشور تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این طرح در سطح کشور شروع شده است، برخی از دستگاه‌ها و استانداری‌ها ابهاماتی داشتند و حتی در برخی از استان‌ها خارج از حدود طرح اقداماتی انجام گرفته است.

ذولفقاری تصریح کرد: افراط و تفریط در اجرای طرح جایز نیست و می‌تواند مشکل‌ساز باشد به همین دلیل به هیچ وجه نباید در اجرای طرح افراط و تفریط شود.

وی عنوان کرد: اقدام حداکثری برای کاهش زنجیره شیوع بیماری کرونا و در عین حال پاسخ به نیازهای ضروری و اداره امور جامعه هدف اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی گفت: در 15 اسفند سال گذشته دو طرح دیگر در همین راستا تهیه و به دولت فرستادیم اما بنا به شرایطی این طرح‌ها مورد قبول قرار نگرفت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید به نحوی عمل کنیم که اجرای این طرح نارضایتی عمومی را بالا نبرد و براساس آنچه تعریف و تعیین شده اجرا شود.

وی از دستور جدید رئیس جمهوری برای قرنطینه افرادی که تست آنها مثبت می‌شود خبر داد و عنوان کرد: وزارت کشور و کمیته انتظامی اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی طرح‌ها را ابلاغ می‌کند و باید براساس آنچه تصویب می‌شود در استان‌ها اجرا شود.

ذولفقاری با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به معنی قرنطینه شهرها نیست، گفت: نحوه برخورد برخی استان‌ها در ورودی و خروجی شهرها در مورد خودروها خارج از مصوبات ابلاغی است.

وی افزود: طرح و یا طرح‌هایی که اجرا می‌شود باید دقیقا براساس آنچه به تصویب می‌رسد اجرا شود چرا که اگر فراتر از این باشد موجب نگرانی و بروز مشکل خواهد شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: منظور ما از گزارش‌دهی این است که این گزارش‌ها به برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی در ادامه کار کمک کند و به نوعی چراغ راهی برای برنامه‌ریزی‌های آینده باشد.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار