کد خبر: ۱۰۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: تأکیدمقام معظم رهبری به دانشگاه‌ها سرلوحه قرار گرفتن علم و آگاهی است که در این رابطه باید مدل رابطه دانشگاه و جامعه اقتصاد طراحی شود چرا که با حرف زدن کار انجام نمی‌شود.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه باید مدل رابطه دانشگاه با جامعه و اقتصاد طراحی شود، گفت: وضعیت پژوهش با استانداردهای مورد نیاز فاصله دارد به طوری که نخستین گام برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقات در کشور تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی است به طوری که اکنون قریب به 15 سال می شود که بودجه و تجهیزات به دانشگاه‌ها تعلق نگرفته است.

* براساس ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری باید 3 درصد از بودجه همه دستگاه ها به پژوهش داده شود

وی افزود: براساس اسناد موجود و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری و همچنین سیاستگذاری علم و فناوری کشور، باید امتیازات قابل توجهی به حوزه پژوهش داده شود، در حال حاضر از دولت ششم تاکنون قرار بوده 3 درصد از بودجه همه دستگاه ها به این حوزه تعلق گیرد.

* کارکرد دانشگاهی باید باعث کارکرد همه دستگاه‌ها شود

فتح الهی تصریح کرد: رویکرد مدیرانی که در حوزه پژوهش منصوب می‌شوند، باید متناسب با فعالیت‌های تحقیقاتی باشد. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که تولید ناخالص ملی و یک بخش دانشگاه رابطه دوجانبه باید داشته باشند. در واقع کارکرد دانشگاهی باید باعث کارکرد همه دستگاه‌ها شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار