کد خبر: ۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
رئیس انجمن نساجی:
رئیس انجمن صنایع نساجی گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم با اعمال محدودیت بر این گونه واردات از تولید داخل حمایت کنند، اما هنوز پاسخی به این مطلب از جانب وزراتخانه داده نشده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین مروج با بیان اینکه بیشتر نخ های وارداتی از هند در انبارها دپو شده اند، اظهار داشت: پس از اینکه در بازار داخل اسقبال چندانی از نخ های هندی نشد، واردکنندگان اقدام به واردات پارچه از این کشور کردند.

رئیس انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه کیفیت پارچه های وارداتی هندی از محصولات داخلی پایین تر است، افزود: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم با اعمال محدودیت بر این گونه واردات از تولید داخل حمایت کنند، اما هنوز پاسخی به این مطلب از جانب وزراتخانه داده نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارتخانه در حال بررسی این موضوع هستند، گفت: ما مواد اولیه را با ارز آزاد خریداری می کنیم اما برای کالای وارداتی ارز مبادله ای تخصیص می یابد، این موضوع می تواند زمینه ساز سواستفاده برخی شود.

وی در خصوص بازار محصولات نساجی تصریح کرد: بهترین شرایط صنعت نساجی در سال 91 بود چراکه هم تولید رونق داشت و هم در کنار کاهش قاچاق صادرات به حدود 1.2 میلیارد دلار (بدون در نظر گرفتن فرش دست بافت) رسیده بود.

مروج افزود: هم اکنون زمینه برای رفع رکود حاکم بر بازار فراهم شده اما هنوز مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی و مسائل بانکی پابرجاست.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: