کد خبر: ۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بهینه‌سازی مصرف سوخت را هدف دست‌اندرکاران بخش معدنی‌ عنوان کرد و گفت در این راستا تسهیلات بانکی ویژه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
به گزارش تجارت آنلاين، محمد فاطمیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مدیریت مصرف انرژی در تولید مواد معدنی اظهار کرد: تمام تلاش واحدهای تولیدی در این است که بتوانند مصرف سوخت و انرژی را بهینه کنند و به نوعی مدیریت بهینه در مصرف داشته باشند.

وی یکی از عمده ترین دلایل این هدف را کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی برای دست‌اندرکاران بخش معدن عنوان کرد و گفت: دلیل دیگر استانداردهایی است که برای این موضوع تعریف شده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هر ساله در تمامی کارخانه‌ها براساس تکنولوژی‌های موجود، استانداردهایی با هماهنگی وزارت نیرو، نفت، موسسه استاندارد و دستگاه‌های تخصصی تدوین و بازنگری می شود.

فاطمیان گفت: به صورت سالانه و فصلی با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در کشور بازنگری صورت می‌گیرد و نماینده انجمن‌های تخصصی به عنوان نماینده تولید در آن بازنگری شرکت می کنند و تا کنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های انرژی باید زیر مجموعه انجمن‌ها شکل بگیرند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این موضوع از مهمترین مسائلی است که کارخانه ها با آن در ارتباط هستند باید این امر زیر مجموعه انجمن‌ها هدایت شود.

فاطمیان بهینه سازی مصرف سوخت را کاری مهم و جزو اهداف مدیریت بنگاه‌های صنعتی عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه این امر موجب کاهش هزینه ها می‌شود معدنی‌ها هدف خود را بر کاهش مصرف سوخت و انرژی گذاشته‌اند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بازیافت انرژی مصرفی نیز کارهای زیادی انجام شده و معدنی‌ها به نصب تجهیزاتی در خطوط تولید اقدام کرده‌اند که از انرژی‌های مازاد حرارتی بتوانند استفاده کنند تا از این طریق از خروج گرما در واحدها استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که این اقدام از چه زمانی صورت گرفته است؟ گفت: از مدتی پیش این اقدامات آغاز شده و تا کنون نیز در این زمینه پیشرفت‌های نسبتا خوبی صورت گرفته است و به این منظور تسهیلات بانکی در اختیار معدنی‌ها گذاشته می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار