کد خبر: ۱۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵
رئیس راه‌آهن قزاقستان با اشاره به اینکه حجم ترانزیت بین ایران و قزاقستان ۸ درصد رشد داشته است، گفت: ظرف دو سال گذشته حجم کانتینری چین و اروپا را ۷ برابر افزایش دادیم.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از فارس، اجلاس سه‌جانبه رؤسای راه‌آهن ایران، قزاقستان و ترکمنستان در ساختمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.
 
در این اجلاس «مامین» رئیس راه‌آهن قزاقستان اظهار داشت: افتتاح خط ریلی جدید قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران از پروژه‌های مهم زیربنایی سه کشور بود که به افزایش روابط حمل و نقلی طرفین می‌انجامد.
 
مامین ادامه داد: حجم حمل و نقل سه کشور امسال یک میلیون و 700 هزار تن بود که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
 
وی بیان کرد: حجم حمل و نقل قزاقستان و ایران 2 میلیون و 400 هزار تن است که نسبت به سال قبل 8 درصد رشد دارد که از این رقم 2 میلیون و 100 هزار تن آن صادرات از قزاقستان به ایران بوده است.
 
رئیس راه‌آهن قزاقستان تأکید کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران لازم است در مورد توسعه حمل و نقل ترانزیتی ایران ـ باکو توجه کند.
 
مامین بیان کرد: امسال حجم حمل و نقل قزاقستان و ترکمنستان 2.5 میلیون تن بود که نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته است.
 
وی با بیان اینکه افزایش حمل و نقل طرفین سیاست‌های راه‌آهن‌های دو کشور بوده است، بیان کرد: تأکید داریم که این سیاست ها در سال 2015 نیز قابل توجه باشد.
 
رئیس راه‌آهن قزاقستان با بیان اینکه در افزایش حجم حمل و نقل ترانزیتی، موضوع تعرفه‌ها مسئله اساسی است، گفت: مسیر جدید کوستانای ـ برکت ـ اترک ـ اینچه‌برون ـ گرگان نقش جدیدی در افزایش حجم مبادلات کالای سه کشور ایفا می‌کند و افزایش حجم ترانزیت می‌انجامد.
 
وی با تأکید بر اینکه باید سیاست‌های واحدی درباره مسائل فنی در این خط ریلی مدنظر باشد، گفت: لازم است ایران هر چه سریع‌تر خطوط ریلی مفقوده خود را تکمیل کند.
 
وی با اشاره به حمل و نقل ترانزیتی از قزاقستان بیان کرد: ظرف دو سال گذشته حجم کانتینری چین و اروپا را 7 برابر افزایش داده و به 49 هزار کانتینر رساندیم و امسال این آمادگی را داریم که این حجم را افزایش دهیم و این اجازه می‌دهد درآمد حمل و نقل ترانزیتی تا 25 درصد افزایش یابد.
 
رئیس راه‌آهن قزاقستان اظهار داشت: در منطقه مرزی قزاقستان و چین، بندر خشک ایجاد کرده‌ایم.

برچسب ها: ترانزیت ، ایران ، قزاقستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار