کد خبر: ۱۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
در صورتی صادرکنندگان ایرانی با توجه به استانداردهای وضع شده اقدام به صاردات فرآورده‌های نفتی کنند، هیچ گونه محدودیتی برای ورود فرآورده‌های نفتی ایران وجود ندارد.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از تسنیم، رئیس اتحادیه واردکنندگان فرآورده نفتی هرات با اعلام اینکه صادرات فرآورده های نفتی ایران به افغانستان متوقف نشده است گفت: گزارش وزیر نفت ایران درباره سرطان زا بودن بنزین پتروشیمی منجر به وضع قوانین جدید واردات در افغانستان شد.
 
نویداحمد وفا، با رد توقف صادرات فرآورده های نفتی ایران به افغانستان گفت: در صورتی صادرکنندگان ایرانی با توجه به استانداردهای وضع شده اقدام به صاردات فرآورده‌های نفتی کنند، هیچ گونه محدودیتی برای ورود فرآورده‌های نفتی ایران وجود ندارد.
 
وی با اشاره به این که هم اکنون کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران، ترکمنستان، قزاقستان و حتی عراق اقدام به صادرات فرآورده نفتی به این کشور می‌کنند تصریح کرد: استانداردهای جدید افغانستان تنها شامل صادرکنندگان ایرانی نیست بلکه سایر کشورهای صادرکننده فرآورده نفتی به افغانستان باید مطابق این استاندارد اقدام کنند.
 
 وفا در مورد تغییر استانداردهای واردات فرآوردهای نفتی افغانستان اظهار کرد: مدتی پیش، وزیر نفت ایران در گزارشی اعلام کرد که بنزین پتروشیمی حاوی موادی زیان‌آور و سرطان‌زا است؛ همین امر نیز موجب شد که پارلمان ملی افغانستان تصمیم بگیرد که استاندارد واردات فرآورده های نفتی را ارتقاء دهد که نتیجه آن وضع استانداردهای جدید شد.
 
رئیس اتحادیه واردکنندگان فرآورده‌های نفتی هرات درباره استانداردهای جدید کشور افغانستان برای واردات فرآورده‌های نفتی به این کشور گفت: گازوئیل وارداتی باید اکتان 55 تا 60 و بنزین اکتان 80 تا 98 را دارا باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: