کد خبر: ۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
وزیر ارتباطات خاطر‌ نشان کرد: با راه‌اندازی جست‌وجوگر‌های ایرانی به دنبال رقابت با گوگل نیستیم، اما تلاش داریم بخشی از نیازمندی‌های مردم را از طریق توانمندی داخلی تامین کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از ایسنا، محمود واعظی امروز در مراسم رونمایی از اولین جست‌وجوگر ایرانی اظهار کرد: برای راه‌اندازی جست‌وجوگرهای ایرانی تیم‌های مختلفی به بررسی موتور جست‌وجوهای مختلفی که بر دنیا در حال فعالیت هستند، پرداخته‌ و سعی کرده‌اند مزیت‌های آنها را مورد بررسی و استفاده قرار دهند.
 
وی در ادامه با تاکید بر این‌که با راه‌اندازی این جست‌وجوگر‌ها قصد رقابت با جست‌وجوگرهایی مانند گوگل وجود ندارد، توضیح داد: باید اول توقع خود از این موتور جست‌وجو مشخص کنیم، چرا که ما به دنبال آن هستیم که بخشی از نیازمندی‌های مردم را از این طریق تامین کنیم.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: قطعا زمانی که موتور جست‌وجویی با صفحات ایرانی و محتوای داخلی قابل دسترسی باشد، مردم برای یافتن به سوالات خود نسبت به آن بی‌علاقه نخواهند بود به خصوص آنکه سرعت جست‌وجوگرهای ایرانی نیز بالاتر باشد.
 
واعظی ادامه داد: براین اساس ما به دنبال ایجاد محدودیت برای گوگل نیستیم و در نهایت در نظر داریم شرایطی ایجاد کنیم که هر یک از موتور جست‌وجوها که شرایط بهتری برای مردم ایجاد می‌کند همان مورد استفاده مردم قرار گیرد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که با راه‌اندازی موتور جست‌وجوهای مختلف تلاش می‌شود در این زمینه رقابت ایجاد شود، توضیح داد: ما نمی‌توانیم مردم را ملزم به استفاده از جست‌وجو‌گر خاص کنیم. کاربران قطعا از موتور جست‌وجویی که برای آنها راحت‌تر است استفاده خواهند کرد و شرایط رقابتی این فضا موجب می‌شود شرکت‌های مختلف تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: این شرکت‌ها باید کشور‌های فارسی‌زبان منطقه را نیز مد نظر داشته باشند.
 
واعظی در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: طی 10 سال گذشته همواره شعارهایی در زمینه‌ی این حوزه داده شده اما در نهایت در خصوص راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کاری نشده است. برهمین اساس ما به دنبال آنیم که این طرح را اجرایی کنیم و اجرایی‌کردن این شبکه ملزوماتی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها راه‌اندازی موتور جست‌وجوی ملی است.
 
وی همچنین یادآور شد: هدف‌گذاری ما برای آینده کشور به این شکل است که بتوانیم به قدری تولید محتوا داشته باشیم و پهنای باند داخلی ما چنان گسترش پیدا کند تا بتوانیم نیازمندی‌های کشور را به راحتی در داخل کشور پاسخ دهیم تا براین اساس مردم بتوانند 80 درصد نیازهای خود را از طریق بخش‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند تهیه کنند.
برچسب ها: رقابت ، گوگل ، توانمندی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پرطرفدارترین عناوین