کد خبر: ۱۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
رییس کل گمرک کشور اعلام کرد
رییس کل گمرک کشور میزان صادرات و واردات کشور را به ترتیب 45 و 46 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: نزدیک شدن این آمارها به یکدیگر نشان از بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات در کشور دارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان در مراسم بهره‌برداری از کارگو (پایانه بار هوایی) فرودگاه شهید مدنی تبریز افزود: باید از ظرفیت‌های صادراتی شهر تبریز در عرصه هایی همچون صنایع غذایی و شیرینی و شکلات بیش از پیش بهره ببریم.

وی ادامه داد: بهترین بازارهای صادراتی ایران روسیه، عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه است که در صورت تعامل بین دستگاه‌های داخلی می‌توان سهم ایران در بازار کشورهای یاد شده را به نحو قابل قبولی افزایش داد؛ روسیه به بازار میوه و تره بار ایران چشم دوخته است و ساماندهی فرایندهای صادراتی می‌تواند به بهبود جایگاه صادراتی ایران به این کشور کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه نباید کالاها در گمرکات کشور معطل بماند، تاکید کرد: برای تحقق این هدف می توان ارزیابی کالاهای وارداتی را در محل تولیدی‌ها انجام داد.

کرباسیان تاکید کرد: واردکنندگان و صادرکنندگان شریکان واقعی دولت هستند چرا که حقوق دولت را به موقع پرداخت می کنند و به همین منظور باید فضای تعامل بین این دو گروه افزایش یابد و نباید تجار و تولیدکنندگان، گمرک را مانعی در مقابل فعالیت های خود حس کنند.

وی با بیان اینکه اعتقادی به گمرکات تخصصی ندارم، گفت: اجرای طرح گمرکات تخصصی یک رویکرد اشتباه است و باید تولیدکنندگان داخلی بتوانند کالای خود را از تمام گمرکات کشور صادر کنند.

رییس کل گمرک کشور خواستار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه شد و افزود: در این خصوص گمرکات کشور آماده همکاری و ارایه خدمات به سرمایه گذاران است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار