کد خبر: ۱۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
پلیس دانمارک 'عامل تیراندازی' در کپنهاگ را کشت
پليس دانمارك پس از دو تیر اندازی در کپنهاگ، عامل تيراندازي در روزهاي گذشته را كشت.

به گزارش روزنامه تجارت، فرد مظنون اهل شمال آفریقا و با یک متر و 85 سانتی متر قد عنوان شده ولی جزئیات بیشتری درباره هویت او اعلام نشده است.

بنابر این گزارش، فرد کشته شده به سوی پلیس آتش گشوده و آن طور که پلیس گفته این شخص عامل دو تیراندازی در کپنهاگ هست که دو کشته و پنج زخمی بر جا گذاشت.پلیس همچنین اعلام کرده نشانی از این که فرد دیگری در این حملات دست داشته وجود ندارد.

کپنهاگ، پایتخت دانمارک در شوک و هراس ناشی از حملات و تیراندازیهای پیاپی در شبانهروز گذشته قرار داشت. ساعاتی پس از حمله به یک نشست در کپنهاک که به مرگ یک نفر انجامید، تیراندازی دیگری در نزدیکی یک کنیسه رخ داد و یک نفر دیگر کشته شد.

صبح ديروز نیز در نزدیکی ایستگاه مرکزی راهآهن کپنهاک یک نفر هدف گلوله پلیس قرار گرفت. نخستین حادثه در بعد از ظهر روز شنبه رخ داد و یک کافهرستوران که محل یک نشست بود، هدف تیراندازی قرار گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و سه مأمور پلیس زخمی شدند. این نشست به دعوت "لارس ویلکس"، کاریکاتوریستی است که کاریکاتور توهين آميز او از پیامبر اسلام (ص) در سال ۲۰۰۷ به اعتراضهای گسترده مسلمانان منجر شد.سفیر فرانسه در دانمارک نیز یکی از شرکتکنندگان این نشست بود. پلیس دانمارک گفته است، در نخستین دقایق بعد از این تیراندازی دو نفر را بازداشت کرده است، اما گویا مهاجم اصلی موفق به فرار از محل شده است.به نظر میرسد که به هیچ یک از حاضران در این نشست آسیبی وارد نشده است.

احتمال داده میشود "لارس ویلکس" کاریکاتوریست سوئدی هدف اصلی این حمله بوده است.حادثه دیگر چند ساعت بعد اتفاق افتاد. این حادثه در نزدیکی کنیسه یهودیان رخ داده و در جریان آن یک نفر کشته شده است. این کنیسه در مرکز کپنهاگ قرار دارد. برخی گزارشها حاکی است که کنیسه یهودیان هدف این حمله بوده است.پس از این تیراندازی هلیکوپترهای پلیس در آسمان منطقه به پرواز درآمدند و محدودهای که کنیسه در آن قرار دارد در محاصره پلیس قرار گرفت.

هنوز روشن نیست بین این دو ارتباطی وجود دارد . در این دو حادثه دو شهروند عادی کشته و پنج مأمور پلیس زخمی شدهاند. حادثه سوم در نزدیکی ایستگاه مرکزی راهآهن کپنهاگ رخ داده و این بار پلیس دانمارک به سوی یک نفر تیراندازی کرده و او را کشت.خبرگزاري فرانس 24 اعلام كرد پلیس دانمارک تقریبا اطمینان دارد فردی که ديروزدر ایستگاه مترو نوربرو کشته شد همان شخصی است که به مرکز فرهنگی و کنیسه حمله کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار