کد خبر: ۱۰۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
تصمیم فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره مسابقات باکو
حق ایران تضییع می‌شود؟
فدراسیون جهانی ژیمناستیک در تصمیمی عجیب نتایج مرحله مقدماتی مسابقات باکو را برای فینال در نظر گرفت. به گزارش فارس، ۷۵ درصد از ۳۲۴ سهمیه المپیک در رشته ژیمناستیک توزیع شده و سهمیه‌های باقی‌مانده با اعلام فدراسیون جهانی بعد از مشخص‌شدن رقابت‌های انتخابی مشخص خواهد شد. با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تعویق بازی‌های المپیک توکیو، کمیته بین‌المللی المپیک اوایل تیرماه سال آینده را به‌عنوان آخرین مهلت مسابقات کسب سهمیه اعلام کرد. با توجه به لغو مرحله فینال مسابقات جهانی باکو که کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شد، فدراسیون جهانی ژیمناستیک اعلام کرد نتایج مرحله مقدماتی برای فینال هم در نظر گرفته می‌شود و این رقابت‌ها دیگر برگزار نخواهند شد. سعیدرضا کیخا، ملی‌پوش ژیمناستیک ایران، در مسابقات جهانی باکو در مرحله مقدماتی سوم و راهی فینال شد، اما در همان زمان برگزارکنندگان اعلام کردند به دلیل شیوع ویروس کرونا مرحله فینال پیگیری نخواهد شد. رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران، درخصوص نظر فدراسیون جهانی گفت: این تصمیم صددرصد به ضرر ما خواهد بود. ما در همه مسابقات ماقبل فینال برنامه سبکی به کیخا می‌دادیم تا در فینال برنامه سنگینی پیاده کند. او افزود: این تصمیم عادلانه نیست، ما فکر می‌کردیم شاید فدراسیون جهانی بخواهد مرحله فینال را برگزار کند. حتما از سوی فدراسیون به این موضوع اعتراض خواهد شد، چراکه بازی‌های المپیک یک سال به تعویق افتاده و فدراسیون جهانی این فرصت را دارد که مرحله فینال را برگزار کند.
 
کاراته‌کای المپیکی ایران مشکوک به «کرونا» شد
سجاد گنج‎زاده که سهمیه‌اش برای مسابقات کاراته المپیک توکیو قطعی شده، به دلیل مشکوک‌بودن به ابتلا به ویروس کرونا تحت درمان ویژه فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس لشگری، عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کاراته گفت: به محض اینکه اطلاع یافتیم سجاد گنج‌زاده از ناحیه قفسه سینه احساس درد دارد، بلافاصله اقدامات تشخیصی و بالینی را برای او انجام دادیم. در این رابطه سی‌تی اسکن ریه از او به عمل آمد که خوشبختانه مشکلی نداشت و تست کرونا نیز از ایشان گرفته شد. او ادامه داد: قرار است تا سه روز دیگر پاسخ این تست نیز اعلام شود. همچنین به جهت اطمینان خاطر بیشتر تست سطح اکسیژن خون، فشار خون و نوار قلب نیز انجام شد که از این نظر هم مشکلی وجود نداشت. رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کاراته تأکید کرد: از همسر آقای گنج‌زاده نیز سی‌تی اسکن و تست کرونا گرفته شد، چراکه یکی از بستگان ایشان مشکوک به کرونا بوده است، در نتیجه از آقای گنج‌زاده خواستیم فعلا به اتفاق همسرش در قرنطینه خانگی باشند تا پاسخ تست‌ها مشخص شود.عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصریح کرد: با توجه به اقدامات تشخیصی جای نگرانی وجود ندارد، اما بهترین گزینه قرنطینه خانگی و مراقبت از ایشان است. از طرفی با توجه به اینکه گنج‌زاده در روزهای گذشته در یک اقدام تحسین‌برانگیز با همراهی پهلوانان کشتی از جمله کمیل قاسمی و حسن رحیمی به یاری خانواده‌های کم‌بضاعت شتافته است، از او خواستیم که فعلا این کار خیرخواهانه را از طریق دوستانش پیگیری کند.
 
تجربه وحشتناک یک مربی کشتی از کرونا:
 مرگم را از خدا خواستم
 لیوبیستا پیشکو، مربی کشتی اهل کشور مقدونیه، از تجربه خود در درگیری با بیماری ویروس کرونا (Covid-19)می‌گوید. به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون کشتی، لیوبیستا پیشکو که برای خیلی از کشتی‌گیران و مربیان داغستان روسیه شناخته‌شده است، در مورد تجربه خود از بیماری کرونا گفت: هفته پیش با اورژانس تماس گرفتم، چراکه دمای بدنم بالا بود و نمی‌توانستم آن را پایین بیاورم. پزشکان برای من دارو تجویز کردند، اما هیچ بهبودی‌ای حاصل نشد و درحالی‌که حالت تهوع داشتم، دوباره با اورژانس تماس گرفتم و پس از انجام آزمایش در بیمارستان نتیجه تست ویروس کرونای من مثبت شد. این مربی که هم‌اکنون در سوئد زندگی می‌کند، درباره احوالات خود در روز‌های درگیری با کرونا گفت: وضعیت وحشتناکی داشتم، درجه تب من روی ۴۰ بود، نمی‌توانستم نفس بکشم و انگار سوزن‌ها ریه من را سوراخ می‌کنند. یک دستگاه تنفس مصنوعی به من وصل شد و از طریق لوله‌های وصل‌شده به داخل بینی‌ام اکسیژن دریافت می‌کردم. در آن لحظه از خدا مرگ خود را خواستم و گفتم اجازه دهد که من هرچه سریع‌تر بمیرم، اما محبت و رحم خداوند شامل من شد و اکنون شرایطم بهتر است و کمی سردرد و درد عضلانی دارم، ولی درجه حرارت بالای بدنم از بین رفته است. این مربی کشتی در پایان خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در همه‌جا هست، در خانه بمانید و از خود مراقبت کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار