کد خبر: ۱۰۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
مدیرواحد ساماندهی محدوده‌های طرح ترافیک گفت: در خصوص اجرای طرح ترافیک، تابع نظر ملی کرونا هستیم و در صورت تصویب، آن را اجرایی می‌کنیم.

عمار سعیدیان فر، در گفتگو با مهر، در خصوص انتقادهایی که به مدیریت شهری در خصوص اجرای طرح ترافیک می‌شود و نگاه درآمدی شهرداری به موضوع طرح‌های ترافیکی گفت: بازگشت طرح ترافیک به دلیل درآمدزایی برای شهرداری انتقاد درستی نیست به ویژه در وضعیت فعلی به اولویت مدیریت شهری، سلامت جامع شهروندان است و از بسیاری از درآمدهای خود برای حفظ سلامت مردم گذشته است.

وی گفت: درآمد سالیانه شهرداری از محل اجرای طرح‌های ترافیکی ۳۰۰ میلیارد تومان است که تمام آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود و هزینه یک واگن مترو نیز نخواهد شد. در وضعیت فعلی که شهرداری ساخت و سازها را برای حفظ سلامت مردم تعطیل کرده است بازگشت طرح ترافیک به بهانه درآمدزایی درست نیست.

سعیدیان فر تصریح کرد: ما به دنبال پیدا کردن یک نقطه بهینه برای رفت و آمد ایمن، سالم رفت و آمد شهروندان هستیم. اگر طرح ترافیک را به طور کلی لغو کنیم ترافیک به میزانی می‌رسد که مطلوبیت استفاده از وسیله شخصی از بین خواهد رفت و ممکن است بخشی از کسانی که از وسیله شخصی استفاده می‌کنند به سمت حمل و نقل عمومی گرایش پیدا کنند.

وی تاکید کرد: طرحی که در حال حاضر اجرایی می‌شود طرح ترافیک نیست زیرا طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرایی می‌شود. در حال حاضر طرح ترافیک برای کارمندان تسهیل شده و از ساعت ۷:۳۰ آغاز می‌شود و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز یک خروج رایگان پیش بینی شده که می‌توان این طرح را طرح کارمندی دانست تا طرح ترافیک.

سعیدیان فر تاکید کرد: اصناف به تدریج در حال آغاز فعالیت هستند و ممکن است این موضوع بر بار ترافیکی معابر اضافه کن و معابر کشش لازم را نداشته باشد و این بیشتر اثر معکوس خواهد داشت و تقاضا برای حمل و نقل عمومی افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌های طرح ترافیک گفت: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد که تأخیر چند ساعته در زمان استفاده از وسیله نقلیه شخصی ایمن تر از وضعیت فعلی است و طرح ترافیک را به طور کلی لغو کند ما اصراری به ادامه وضعیت فعلی نداریم و تابع نظرات ستاد کرونا هستیم اما لغو کامل پیک صبحگاهی و عصرگاهی را به شدت افزایش خواهد داد.

وی اضافه کرد: باید طرح ترافیک کارمندی پس از چند روز اجرا اطلاعاتش تجزیه و تحلیل شود تا بر اساس داده‌های واقعی تصمیم گیری شود اما با توجه به شرایط فعلی تابع هر گونه تصمیم گیری ضرب الاجلی در این زمینه هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار