کد خبر: ۱۰۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

سلامت نیوز:رییس سازمان بهزیستی کشور از آلودگی ۴۵ مرکز بهزیستی به ویروس کرونا و فوت ۵۵ سالمند در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان خبر داد.


وحید قبادی دانا در نشست خبری آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس با خبرنگاران گفت:« با شروع بیماری کرونا در کشور چین، حول و حوش ۵ بهمن ماه اولین بخشنامه سازمان بهزیستی کشور به بیش از ۲۵۰۰ مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان ، معلولین ، افراد دارای اعتیاد و کودکانی که بدسرپرست بودند ابلاغ شد. هیج معلول ذهنی و هیچ سالمندی هم در کشور ما نبود که از ارائه خدمات محروم شوند. »


وی در ادامه گفت:« احتمال ابتلای سالمندان به کرونا ۵.۳ بیشتر از جمعیت عادی است و ۴.۸ برابر احتمال مرگ و میر آنها بیشتر از دیگران است. از ۲هزار و ۵۳۱ مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولین و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست ، تاکنون ۴۵ مرکز الوده به کرونا شده اند. از ۵۵ نفر سالمندی که فوت شدند ۷۱ درصدشان سن بالای ۷۰ سال داشتند و ۲۷ درصد انها بالای ۹۰ سال داشتند. ۵۹ نفر از کسانی که در مراکز سالمندان کرونا داشتند بهبود یافتند و ۲۲۹ نفر در مراکز دوره نقاهت خودرا می گذرانند. از ۱۰ هزار کودک بی سرپرست یا بدسرپرست مراکز، ما هیچ امار فوتی نداشتیم و ۷ مورد کرونا مثبت بوده اند.»


وی افزود:« در ارتباط با کودکان کار و خیابان ۵۷هزار و ۶۶۱ بسته بهداشتی توسط ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از پرسنل بهداشتی بین آنها توزیع شده است.در بحث معتادان متجاهر که از جمع آوری آنها پرهیز شد تا هیچ تجمعی صورت نگیرد ما با رویکرد کاهش اسیب در مراکز اسیب با ۲۵۸ تیم مراجعه کردیم و اموزش های لازم را ارائه دادیم و ۵۶۴ هزار جفت دستکش و ۴۷۸ هزار ماسک و در میان آنها توزیع شد و ۴۳۴ نفر از معتادان متجاهر به مراکز درمانی کشور ارجاع شدند.»

ادامه دارد...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار