کد خبر: ۱۰۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:
همدان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از فعالیت ۲۵ مرکز شبانه‌روزی و ۱۶ ساعته غربالگری کرونا در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر کرمی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید مرکز خدمات جامع سلامت دیباج در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز شبانه‌روزی و ۱۶ ساعته غربالگری در سطح استان عنوان کرد: مهم‌ترین هدف این بازدید، بررسی قطع شدن زنجیره انتقال کرونا ویروس و اطمینان از اینکه کانون آلودگی جدیدی در سطح استان شکل نگیرد بود و برای حصول این هدف برنامه پایشی در سطح استان شکل گرفته که توسط مدیران و کارشناسان بیماری و گسترش در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه کنترل اپیدمی با وجود شروع به کار اصناف و فعالیت مجدد ادارات نیازمند رعایت بیشتری از موارد بهداشتی است، بیان کرد: باید در روزهای پیش‌رو با مهارت بالا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از خریدهای غیرضرور اجتناب و رفت و آمدهای غیرضرور را مدیریت کنیم تا با کمک هم کرونا را از بین ببریم.

وی با تأکید بر اینکه در خانه ماندن برای افراد دارای علائم تنفسی ضرورت و مسئولیتی اجتماعی است، ادامه داد: تمام مردم باید نسبت به سلامتی خود در این ایام حساس بوده و در وهله نخست با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.org از سلامت خود و خانواده‌شان اطمینان حاصل کنند و در گام بعد در صورت داشتن علائم، به مراکز ۱۶ ساعته منتخب در سراسر استان مراجعه کرده و مراقبت‌های لازم را طی احتمال ابتلاء به عمل آورند تا شاهد گسترش این بیماری نباشیم.

کرمی بیان کرد: تمامی مراکز ۱۶ ساعته با وجود پزشکان، پرستاران، بهیاران، کارکنان آزمایشگاهی و همچنین مراقبین سلامت برای ارائه خدمات آمادگی کامل دارند.

وی همچنین با اشاره به تأثیر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تبیین کرد: بر اساس شاخص سرایت‌پذیری و محاسبه شاخص می‌توان گفت خوشبختانه اثرات قابل توجهی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد شده و شاهد این ادعا آن است که اپیدمی در استان همدان موج افزایشی و با شیب گسترده نداشته و به شکلی کنترل شده موارد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: روند افزایش ابتلاء در برخی روزها با شیب ثابت طی شده و به هیچ عنوان شیب تند و افزایشی پیدا نکرده که این مهم در اثر غربالگری فعال و پیگیری‌ها در حوزه بهداشت و همچنین راه‌اندازی مراکز ۱۶ ساعته استان همدان ایجاد شده است.

وی همچنین تأکید کرد: رعایت نکات بهداشتی در اجتماع اعم از محل خرید و محل کار ضرورت تداوم روند مقابله با کرونا ویروس است و حضور در ادارات و اماکن عمومی باید با رعایت این نکات به ویژه شستن دست و استفاده از ماسک در اماکن پرازدحام همراه باشد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار