کد خبر: ۱۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) کاهش یافت.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، به رغم اطلاعاتی مبنی بر خروج ژاپن از رکود، با ادامه عرضه بیش از حد نفت و فشار آن روی بازار بهای نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

قیمتها ابتدا در معاملات اولیه آسیا افزایش یافت، اما سپس از آنجا که بازگشت رشد اقتصادی در ژاپن در سه ماهه اکتبر تا دسامبر پایین‌تر از انتظارات بود و همچنین کاهش تعداد سکوهای حفاری در آمریکا نظرات مبنی بر اشباع بازار را تغییر نداده، بهای نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

نفت برنت برای تحویل در ماه مارس با 23 سنت کاهش 61 دلار و 29 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با 20 سنت کاهش به 52 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید.

این کاهش همچنین واکنشی به افزایش شدید قیمتها در هفته گذشته است زمانیکه قیمتها در بازار‌ پس از کاهش مجدد تعداد سکوهای حفاری در آمریکا افزایش یافت و باعث شد نفت برنت برای اولین بار از دسامبر به بالای 60 دلار در هر بشکه بازگردد.

بانک ANZ در یادداشتی اعلام کرد: قیمت نفت خام به دلیل اخبار کاهش بودجه صنایع آمریکا و کاهش حفاریها در این کشور بیش از دو درصد افزایش یافت. آمار سکوهای حفاری بیکرهیوز نشان میدهد سکوهای حفاری نفت و گاز طبیعی با 98 مورد کاهش به 1358 سکو رسیده است. همچنین آتش سوزی در یک خط لوله نفت در لیبی و تشدید تنشها در این کشور میتواند دلیل دیگری بر افزایش قیمتها در کوتاه مدت باشد.

به رغم افزایش قیمتها در دو هفته گذشته تحلیلگران می‌گویند: اشباع بازار همچنان پابرجاست، زیرا به رغم تقاضای نسبتا پایین نفت، عرضه همچنان بالا است.

بانک مریل لینچ آمریکا اعلام کرد: ما همچنان معتقدیم نه عرضه و نه تقاضا در کوتاه‌مدت واکنشی نخواهند داشت. براساس برآوردهای ما عرضه جهانی همچنان روزانه یک میلیون و 400 هزار بشکه بالاتر از تقاضای جهانی در سه ماهه اول 2015 بوده است، در حالی که مازاد عرضه در سه ماهه چهارم سال گذشته 900 هزار بشکه در روز بود.

این بانک افزود: بنابراین روند عرضه و تقاضا در هفته‌های پیش‌رو بدتر و باعث فشار نزولی روی قرار‌داد‌ها در کوتاه‌مدت خواهد شد. ما معتقدیم که نفت برنت در دو ماه آینده زیر 40 دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار