کد خبر: ۱۰۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین زیاری دوشنبه ۲۵ فروردین افزود: امروز با گسترش شهرنشینی و تغییر سبک زندگی در اثر حضور ماشین‌ها در لایه لایه زندگی، تحرک اعضای جامعه کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به سریع‌تر شدن زندگی روزمره، تاثیرهای مختلفی در بخش‌های زندگی به وجود آمده است که توسعه صنایع غذایی سریع و فست‌فودها از جمله اثرات این امر است.

مربی ورزشی و داور لیگ برتر فوتبال کشور ادامه داد: همچنین نیاز جامعه از یکسو و تاکید گسترده بر رونق صنعت گردشگری که گردشگری غذایی هم بخش از آن است منجر به تغییر ذائقه مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه کم‌تحرکی جامعه و تغییر فرهنگ غذایی، نیاز بیش از پیش به ورزش را برای ارتقا سطح سلامتی و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها ملموس و نمایان می‌سازد، تصریح کرد: این روزها با ظهور ویروس کرونا که دنیا را با مشکل سلامت مواجه کرده و پزشکان عنوان می‌کنند تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند برای گذار از این بحران تاثیرگذار باشد، نقش ورزش بیش از پیش پر رنگ و ملموس است.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به عواملی در انجام ورزش مانند شدت مناسب به هنگام انجام فعالیت ورزشی از مهم‌ترین موضوعات است.

زیاری اضافه کرد: انجام حرکاتی که فشار زیادی روی سیستم قلبی عروقی وارد می‌کند، گاهی باعث به وجود آمدن آسیب می‌شود.

مربی ورزشی و داور لیگ برتر فوتبال کشور، توجه به استراحت در کنار ورزش را با اهمیت برشمرد و افزود: همان‌قدر که ورزش برای یک ورزشکار اهمیت دارد، استراحت کافی و به‌ویژه ساعت خواب شبانه مناسب برای بازسازی ذخایر انرژی لازم و ضروری است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان گفت: تغذیه مناسب، استفاده از مواد غذایی طبیعی و تغییر فرهنگ غذایی برای عامه مردم و به‌ خصوص کسانی است که ورزش می‌کنند، اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت استرس، اضطراب و خشم به منظور بهبود عملکرد افراد در ورزش، ابرازداشت: توجه به نکات بهداشتی در ورزش و محیط ورزشی است که این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن اهمیت بیشتری هم یافته است.

مدرس دانشگاه یادآور شد: افراد پرهیز از ورزش‌های تماسی، دست دادن، روبوسی، درآغوش کشیدن، استفاده از تجهیزات و لوازم مشترک، رعایت فاصله مناسب از یکدیگر حداقل (۲ متر)، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه، ضدعفونی وسایل و تجهیزات با محلول ۷۰ درصد الکل را مد نظر داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار