کد خبر: ۱۰۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
وزیر نیرو خبر داد:
اردکانیان گفت: بنا داریم حدود ۲۵۰ پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان با استفاده از منابع مختلف در طرح ویش الف_ب_ایران اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری اجرای طرح پویش الف ب ایران در سال ۹۹ قرار است ادامه پیدا کند،  گفت: سال گذشته در این طرح ۲۲۷ پروژه با سرمایه گذاری ۳ هزار پانصد شصت و پنج میلیارد تومان در ۱۳۱ استان کشور برگزار شد.

او ادامه داد: طرح پویش الف_ب_ایران هم در سال ۹۹ برگزار می‌شود که این طرح این هفته در استان تهران و بالغ بر ۲ هزار هشتصد میلیارد تومان که به صورت طرح‌های بزرگ است با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره نام گذاری سال افزود: این طرح‌ها امسال به صورت عظیم نسبت به سال قبل و باهدف خدمتگزاری بیشتر به مردمان آغاز می‌شود به طوری که در این طرح به ساز و کار‌ها و ساخت و ساز‌ها پرداخته می‌شود. بنا داریم حدود ۲۵۰ پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان با استفاده از منابع مختلف در این طرح اجرا کنیم.

وی گفت: قرار است در این پویش ۹ سد بزرگ، ۹ تصفیه خانه آب، ۱۱ تصفیه خانه فاضلاب و ۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با احدات شبکه‌های اصلی زهکشی در برنامه داریم و همچنین قرار است آبرسانی به مناطق محروم که چیزی بالغ بر ۱ هزار روستا کشور در این پروژه از شبکه آب شرب بهرمند می‌شوند.

وزیر نیرو تاکید کرد: همچنین در این طرح ۱۲ نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۲ هزار و  صد مگاوات و همچنین ۱۹۰۰ کیلومتر خط انتقال شبکه برق در سال ۹۹ از دیگر طرح‌های اصلی ما است.

درحال تکمیل...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار