کد خبر: ۱۰۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حمید چوبینه در آیین معارفه سرپرست جدید پزشک خانواده و نظام ارجاع شهر سالم تهران، گفت: طبق آمار وزارت بهداشت، دو استانی که طرح پزشک خانواده را به صورت پایلوت اجرا کردند، علی‌رغم همه کاستی‌ها توانسته‌اند در برخورد با شیوع کرونا بهتر عمل کنند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با تأکید بر لزوم بسترسازی اجرایی و فرهنگ‌سازی در میان بهره‌برداران طرح پزشک خانواده، یادآور شد: بعد از آماده‌سازی بسترهای لازم، روند فعالیت پزشک خانواده برای کارکنان شهرداری تهران از ۲.۵ ماه پیش آغاز شده است.

دکتر چوبینه با اشاره به شرایط خاص این ایام اظهار کرد: در شرایط کرونایی امروز، طرح پزشک خانواده می‌تواند بسیار راهگشا باشد. به ویژه برای سالمندان که یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر این ویروس هستند، این طرح کمک بزرگی است و من از همه همکاران می‌خواهم که ارائه خدمت به بازنشستگان شهرداری را از این مسیر به جد پیگیری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اجرای مناسب طرح پزشک خانواده نیازمند توجه به اخلاق حرفه‌ای پزشکی است، خاطرنشان کرد: ارتباط اعضای خانواده با یک پزشک هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ اطلاع آن پزشک از سابقه درمانی می‌تواند نقش مهمی در بهبود بیماران آن خانواده ایفا کند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم همچنین یادآور شد: هم برای کمک به بیماران و هم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی، نظام ارجاع باید با سرعت جلو برود. چرا که اگر بیماران به طرح اعتماد کنند، سرگردانِ پزشکان مختلف با تشخیص‌های متنوع نخواهند شد و در نتیجه ضمن حفظ امنیت روانی، مسیر درمانی بهتری را دنبال می‌کنند.  

به گزارش روابط عمومی شرکت شهر سالم، دکتر اکرم جراهی سرپرست جدید پزشک خانواده و نظام ارجاع شهرداری تهران که بیش از ۱۸ سال سابقه در امور شهری و سلامت دارد، طی دو سال گذشته در سمت مشاور مدیرعامل شرکت شهر سالم در حوزه زنان و سلامت خانواده فعالیت داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار