کد خبر: ۱۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی هفت خط شبانه اتوبوسرانی منتهی به بازار تهران در ایام پایانی سال خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين، پوریا محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عملیات گسترده‌ای در مقیاس مناطق 22 گانه شهرداری تهران برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در جریان است و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری تورهای نوروزی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اوج‌گیری سفرهای درون‌شهری از 15 اسفندماه تا شب عید و چهارشنبه آخرسال افزود: در حوزه‌های مختلف حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن این مسائل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در سازمان تاکسیرانی بحث افزایش ناوگان در خطوط منتهی به بازار در ایام پایانی سال انجام می‌شود. همچنین در این ایام تشدید نظارت‌ها و برخورد با تاکسی‌های دربستی را نیز در دستور کار داریم.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد:‌ با انجام نظارت‌های دقیق در سطح شهر تهران با هرگونه تخلف تعرفه‌ای و تاکسی‌های غیرفعال در خطوط مختلف برخوردهای لازم انجام می‌شود.

محمدیان ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی، خطوط منتهی به بازار و ایستگاه‌های پرجمعیت مترو تحت پوشش ناوگان اتوبوسرانی قرار می‌گیرند و ساعت کاری و تعداد اتوبوس‌ها در این ایام افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: در خطوط منتهی به بازار ساعت کاری اتوبوس‌ها از 20 به 21 و 30 دقیقه افزایش پیدا می‌کند و برای ایام نوروز نیز نظافت ناوگان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تمهیدات مترو برای ایام پایانی سال نیز گفت: متوسط زمان هدوی در قطارها در حال حاضر چهار و نیم دقیقه است که در دو هفته پایانی سال این زمان با افزایش قطارها به سه و نیم دقیقه می‌رسد.

وی ادامه داد: در دو پنج‌شنبه آخر سال خط یک مترو تهران افزایش ساعت کار خواهد داشت و به صورت شبانه‌روزی تا ساعت شش صبح به شهروندان تهرانی ارائه خدمات می‌کند.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: با استفاده از دوربین‌های سطح شهر مراکز پرتردد را شناسایی و براساس آن نسبت به افزایش تعداد ناوگان و ساعت کاری در حوزه اتوبوسرانی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی همچنین از اجرا و آمادگی زیرساخت برای طرح خط سفید در ایام نوروز خبر داد و گفت: از یکم اسفندماه تا 15 فروردین به صورت ویژه با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ این طرح در سطح شهر تهران انجام می‌شود و به صورت جدی اصلاح و ساماندهی تابلوها و خط کشی‌ها را در سطح شهر تهران خواهیم داشت تا هدف اصلی این طرح که اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی است، را محقق کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار