کد خبر: ۱۰۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
استاندار گلستان خبرداد:
ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اینکه ارزش محصولات کشاورزی استان در سال ۹۸ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: ۲۴ درصد سهم اشتغال گلستان وابسته به کشاورزی است.

هادی حق‌شناس امروز سه‌شنبه( ۲۶ فروردین) در کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان، اظهار کرد: امسال با درایت مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید" مزین شده و گلستان باید در زمینه کشاورزی که مزیت اصلی استان محسوب می‌شود، خود را در کشور برجسته کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۱۶۴ هزار تن گندم در استان تولید شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۸ هزار تن گندم در استان تولید شود. قیمت خرید تضمینی گندم از کیلویی ۱۷۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

استاندار گلستان یادآور شد: قریب به ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم، جو و کلزا است. باید مراکز خرید از ۲ هفته پیش از برداشت محصولات آمادگی لازم را داشته باشند.

حق‌شناس گفت: امسال کشاورزان گلستانی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم، جو و کلزا تولید خواهند کرد.

وی با اشاره به میزان تولید دانه‌های روغنی در استان، اظهار کرد: ۹۸ درصد دانه‌های روغنی در استان فراوردی و سپس خارج می‌شود و ارزش افزوده آن به گلستان بازمی‌گردد.

استاندار گلستان تاکید کرد: باید در سال ۹۹ مزیت‌های استان را تقویت کرده و زمینه جهش تولید را در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و بازرگانی فراهم آوریم.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار