کد خبر: ۱۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
بررسي معاملات روز گذشته بازار سهام؛
شاخص بازار سرمایه اين هفته را با رشد آغاز کرد تا بارقه های امید در بازار دیده شود.
روزنامه تجارت- علي رمضانيان؛ روزهاي گذشته بازار سرمایه فعالیت خود را در شرایطی آغاز کرد که شاخص کل در نازل ترین وضعیت طی 16 ماه اخیر بود.
در هفته گذشته بازدهی منفی 1.42 درصدی در بورس موجب شد تا شاخص وارد کانال 64 هزار واحد شود و هنوز هم از آن رهایی پیدا نکند.  و در دو روز گذشته شاخص كل  بورس افزایشی جزئی را تجربه کرد. اما ورود به كانال 65هزار در ساعات مياني معاملات ديروز بازار سهام، نشانه مثبتی برای سهامداران محسوب می شود  هر چند كه به دليل عدم اعتماد سرمايه گذاران به بازار سرمايه ، کمبود نقدینگی وهمچنين فعالیت اندک حقوقی های بازار، شاخص در اين كانال دوام نياورده  و دوباره  به كانال 64هزار بول بك كرد .

شاخص بي دوام
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با نوسانات  اندك درطول روزگذشته نهايتا  با ۶۶ واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۹۹۳ واحد رسید. ديروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار  تعداد 741میلیون برگ سهم در قالب 54هزار و 15 فقره معامله و به ارزش 174میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص 50 شرکت فعالتر بازار با دو واحد افزایش به 2هزار و 645 واحد رسید. شاخص بخش صنعت نيز با 46 واحد افزایش به 54هزار و 517 واحد، شاخص آزاد شناور با 168واحد افزایش به 74هزار و 250واحد رسید. شاخص 30 شرکت بزرگ بورسی با دو واحد افزایش به 2هزار و 912 واحد رسید.شاخص بازار اول بورس با 66 واحد افزایش به 48هزار و 23 واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس با 17 واحد افزایش به 126هزار و 869واحد رسید.

بازار OTCروز گذشته در بازار فرابورسايران  
 ( Over The Counter )  شاخص کل با دو واحد افزایش به 742واحد رسید.
در پایان معاملات 27 بهمن ماه، 88 میلیون و 310 هزار ورقه بهادار در 16 هزار و 762 نوبت دست به دست شد و ارزش آن به 642 میلیارد و 210 میلیون ریال رسید. شرکت بهمن لیزینگ با معامله 19 میلیون و 310 هزار سهم به ارزش 49 میلیارد و 230 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و شاخص فرابورس با اندکی افزایش به رقم 742.54 واحد رسید.همچنین شرکت‌های بیمه میهن، قند شیروان قوچان و بجنورد و بهمن لیزینگ بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های بیمه کارآفرین، افرا نت و کشتیرانی دریای خزر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد معامله 70 هزار ورقه اجاره سه ماهه پارس بود و بیشترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله در اختیار صندوق سرمایه‌گذاری اطلس با معامله 8 هزار و 191 سهم بود.این گزارش حاکیست، شرکت مالیبل سایپا با نماد (خلیبل) از روز  يكشنبه  به عنوان یکصد و هفتاد و هفتمین نماد معاملاتی در بازار پایه فرابورس درج شد.

نماد هاي تاثير گذار بورس و فرابورس
نمادهای رمپنا، وصندوق، خساپا، خودرو ، در ارتقای شاخص اثر داشته و نمادهای پارسان، فملی، رتاب در کاهش شاخص اثرگذار بوده‌اند.نمادهای پر بیننده بورسی  مربوط به شرکت‌های ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، صنایع آذرآب، بانک صادرات ایران، گروه بهمن، کمباین سازی ایران و بانک ملت بوده است.نمادهای پربیننده فرابورسی  مربوط به شرکت‌های شهرسازی و خانه‌سازی باغ‌میش سرمایه‌گذاری مسکن تهران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک حکمت ایرانیان،‌ قاسم ایران، گروه پتروشیمی سرمایه ایرانی‌ها و بانک دی بوده است. نمادهای پترول، شپاس، بمپنا، سمگا،‌ جم، توریل، در ارتقای شاخص فرابورس اثرگذار بوده و نماد مارون به اندازه یک واحد درصد در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار