کد خبر: ۱۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات 24 میلیون و 756 هزار تن کالا با احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهروز قره بیگی امروز در جمع خبرنگاران از  صادرات 24 میلیون و 756 هزار تن کالا با احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال 1398، بالغ بر 24 میلیون و 756 هزار تن کالا به ارزش حدود هشت میلیارد و 490 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اظهار داشت: همچنین صادرات بدون احتساب میعانات گازی صورت گرفته از گمرکات استان حدود 23 میلیون و 727 هزار تن کالا به ارزش حدود هفت میلیارد و 627 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 19 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است که عمدتاً به کشورهای چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل صادر شده است.

قره بیگی اضافه کرد: به طور کلی صادرات گمرکات استان بوشهر را می‌توان به سه گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها تقسیم کرد.

وی به آمار واردات گمرکات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1398، بالغ بر 505 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 1 میلیارد و 237 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد گردیده است.

قره بیگی عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل موز، لاستیک خودروی سواری، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و قطعات درب اتوماتیک عنوان کرد و اظهارداشت: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سری لانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا عمده کشورهای مبدأ وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار