کد خبر: ۱۰۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
کارشناس مسائل بین الملل گفت: کرونا تقریبا تمام روابط دیپلماتیک بین کشور‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

اوضاع فعلی تغییر نظم جهانی را در پی خواهد داشتمحمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر کرونا بر روابط دیپلماتیک گفت: گسترش بیماری کرونا در جهان تقریبا تمام روابط دیپلماتیک بین کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

او با اشاره به لغو سفرهای سیاسی در جهان افزود: اگر به دو ماه گذشته توجه کنید نه از سوی مقامات کشورها  سفری به داخل کشور انجام شده و نه از داخل کشور هم سفری به خارج انجام شده است؛ بنابراین شرایط فعلی به سمت تغییر نظم نوینی پیش می رود که حتی برخی مقامات ایالات متحده نیز به آن معترف هستند. 


بیشتر بخوانید: دوستی خاله خرسه غربی‌ها در روز‌های سخت کرونایی


ساجدی با اشاره به تغییرات مناسبات سیاسی در سایه کرونا اظهار کرد: به نظر می‌رسد شرایط فعلی جدای از نشان دادن ضعف انسان، تغییر نظم جهانی را نیز در پی خواهد داشت؛ بنابراین اساس روابط دیپلماتیک در حال تغییر است و در دو ماه آینده ما شاهد اتفاقات بسیارجدی در سطح جهان خواهیم بود.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تفاوت کمک کشورها به یکدیگر در شرق و غرب کره زمین، تصریح کرد: شرایطی که در غرب شاهدیم به نظر می‌رسد به دلیل مردم این مناطق به دلیل عدم علقه انسانی به یکدیگر کم تر به کمک هم رفتند.

او اضافه کرد: یکی از دلایلی که ما در داخل کشور توانستیم رتبه خوبی را در کمک به هم در جهان داشته باشیم، به دلیل توجهمان به ابعاد انسانی این ماجراست و حتی رئیس سازمان جهانی بهداشت در همین رابطه از ایران خواسته از طریق ویدئو کنفرانس اتفاقات کشورمان را شرح دهیم.

ساجدی در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد غربی‌ها با توجه به خوی وحشی گری که دارند کم‌تر در این بحران به کمک یکدیگر رفته و این موضوع در روابطشان هم کاملا مشهود و مشخص است.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار